Citat:
Ursprungligen postat av
David86
Det faktum att dom är tysta nu gör faktiskt mig mer osäker på att vi inte kommer få ett stort ras till. Börsen har väl en tendens att gå åt motsatta riktningen mot vad massan tror :P
Håller med. Tycker bränslet för fortsatt uppgång borde ha börjat klinga av i det korta perspektivet, för den här gången, samtidigt som det inte tycks finnas tillräckligt negativa krafter just nu för att inleda ett riktigt ras.
Har en känsla av att det kan komma bli en dag med stora svängningar och fina möjligheter för dagshandlare i morgon. Att marknaden mer än vanligt trevar sig fram.
Upp direkt i öppningen för att sedan vända ner efter den inledande handeln och återvända upp runt lunch och inför usa öppningen. Sen blir det usa som styr. Är min gissning som inte grundar sig på något annat än en känsla.
Ska bli en spännande dag i morgon i vilket fall.
Vid större nedgång under fm kommer jag tanka för perspektivet timmar/dag.
Vid måttlig nedgång håller jag mig utanför.
Och fortsätter det i samma tempo upp som under förra veckan kommer jag definitivt ligga likvid.
Vid rejäla uppgångar även kommande vecka känns det som om vi verkligen lägger grunden för en riktigt kraftig rekyl neråt.
Då blir det som bäddat för att stämningsläget ska ändras radikalt och att krafterna som predikar nattsvart mörker blir dom helt dominanta.