Citat:
Ursprungligen postat av
happilappi
Ser ut som att USA kommer knäcka 2950 och efter det så väntar test på 3000 där MA (daily) och gapfills ligger. Börjar vi klättra högre än så är det en nobrainer att ligga lång långsiktigt.
OMX bör följa efter och testa 1670. Samma där, om det bryts så är det en nobrainer att ligga lång OMX.
Just nu är jag lång på båda för att kliva ut med en del på nivåerna jag nämnde, och om dom bryts så kommer jag gå in med hela portföljen samt troligtvis låna pengar på ETF.
USA? Du måste säga vilket index du pratar om, det finns ett par.
Då du säger 2950 gissar jag dock att du syftar på SPX500USD (S&P500 futures), där hittar man nämligen en viktig nivå på 2953. En nivå som är tidigare högsta innan den lokala dippen som påbörjades där, den 11 maj.
Håller helt med om att den nivån är viktig dock, annars kommer det trots allt röra sig om en lägre högsta varpå vi har 3 lägre högsta på rad. Samtidigt finns uppenbar support kring 2760-2780.
Här är ett roligt mönster som man skulle kunna prata om:
https://i.imgur.com/bB0Rh0S.png
Jag tror, till skillnad från dig, att vi får se en dipp något innan MA200 då detta på dagliga utgör ett så uppenbart motstånd uppåt. Rentav tror jag det ligger närmare till hands att titta på MA100 och den tidigare nivån där många kommer anse det rimligt att 'plocka hem vinsten'. Själv ligger jag dock lång och är något mer neutral.