Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Det är ju bra att du är tydlig med vad du tycker. jag tycker det är lite luddigt varför det går upp på börsen i Sverige och USA, men antagligen sitter en majoritet av handlare och tycker som du. jag tycker absolut tvärtom, corona har fundamentalt ändrat framtiden, och det finns många falluckor och oväntade fakta som kommer att visa sig de kommande månaderna. Marknadens respekt för detta är noll.
Må den bäste vinna. kan du hålla med om att vi vem vem som hade rätt inom 6 månader? Då bör vi medicinskt veta om det kommer en våg 2, om viruset muterar, om det går att göra vaccin, om man kan hålla människor friska utan IVA.
Jag håller med om att tiden kommer utvisa detta. Marknaden har du säkert bättre koll på en mig men tror jag inte att viruset i det långa loppet kommer spela så stor roll som många tror även om det kommer en annan våg och det blir svårt att ta fram ett vaccin. Med förbehåll att viruset inte muterar till något dödligare och lömskare givetvis men oftast brukar det vara det omvända.
Jag ser fram emot en framtid där man helt enkelt hanterar risken mer medvetet. I Europa blir det mer som i Asien där en större medvetenhet till viss del redan finns pga tidigare epidemier.
Det kan vara så att man vid influensaepidemier uppmanar till större försiktighet. Att man ska bära ansiktsmask i vissa situationer, att ny teknik för desinficering används osv.
Jag tror att öppningen kommer snabbt nu. Finns tex signaler från Afrika att restriktionerna är för hårda och skördar mer offer än själva viruset.
Ja jag vet att det är WHOs rekommendationer som ligger grund till många av åtgärderna i Afrika och Latinamerika men kritiken börjar sakta ta fart.
Men vi se, det får som du säger tiden utvisa!