2020-05-31, 15:14
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tror inte att det behöver bli några höga dödssiffror framöver. Kanske har vi nu brutit smittoläget samt antalet dödsfall. man kan ju alltid hoppas!

Jag är inne på lite samma, det kommer komma små kluster med ett gäng i veckan som läggs in på IVA men eftersom det blir färre och färre så kanske man kan rädda fler eftersom trycket inte är så stort.

Det är långt ifrån över men den här vågen tror jag håller på att dö ut, så länge vi alla kan hålla på restriktionerna och inte Go bananas i sommar med fester och knulla runt som man gjorde förra året!

Hoppas vågen dött ut så vi får en lugn och skön sommar!
Citera
2020-05-31, 15:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Ja att ALLA dör.
Men det är ett så fint ord
Flest döda i corona i hela världen när sommarn är över?

Äh de skiter Herr Gickan i minnsann. Haha försvinn ur min åsyn snälla. Du är ju helt sjuk i huvet

Om jag ställer i en fråga till dig så skiter jag uppenbarligen inte i det. Du är oprecis och svepande. Att du sedan som de flesta övriga utan argument i tråden i stället går till något slags personangrepp med invektiv visar bara på vilken låg nivå du befinner dig.

Flest döda har ju ingenting med massdöd att göra i sig. Om det dör 10 överallt annars så är ju 11 en fler och flest.
Citera
2020-05-31, 15:19
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag är inne på lite samma, det kommer komma små kluster med ett gäng i veckan som läggs in på IVA men eftersom det blir färre och färre så kanske man kan rädda fler eftersom trycket inte är så stort.

Det är långt ifrån över men den här vågen tror jag håller på att dö ut, så länge vi alla kan hålla på restriktionerna och inte Go bananas i sommar med fester och knulla runt som man gjorde förra året!

Hoppas vågen dött ut så vi får en lugn och skön sommar!
Ja, det kanske den gör ja....
Men sedan ska vi och samhället resa sig igen, läka sorgen efter alla närstående som dött och framför allt få igång de ekonomiska hjulen. Det går fort att stanna av en ekonomi men fan så trögt att få igång igen. Allt detta bara för att senfärdiga besserwisser trodde att vi hade allt under kontroll. De skulle ta mig fan ställas inför folkdomstol för högförräderi!
Citera
2020-05-31, 15:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
På ett helt gäng äldreboenden har över 50% av brukarna dött, kvalar det in som massdöd HerrGickhan?

Det är inte jag som använt begreppet massdöd, som snarast är att beteckna som ett usel journalistspråk.

På äldreboenden dör folk i parti och minut alltid. De flesta är i så dåligt skick att när de äntligen fått ett bistånd, har de mindre än 12 månader kvar.
Citera
2020-05-31, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Första dagen på länge som vi har noll dödsfall. Kanske är nu COVID-19 krisen över och att vi kan leva som vanligt igen?

Jajamen, imorgon nermonteras alla plexiskivor i butikerna, tejpen på golvet skrubbas bort, handtvålsförsäljningen minskar till normalnivå, du kan stå vid baren och köpa din öl, vi kan hälsa på gamle mor och far utan bekymmer, armveckshostningens tid är förbi, tungkyssar blir vardagsmat!

Vad tror du själv, är det ironi ovan eller är jag fullständigt allvarlig?
Citera
2020-05-31, 15:26
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Jajamen, imorgon nermonteras alla plexiskivor i butikerna, tejpen på golvet skrubbas bort, handtvålsförsäljningen minskar till normalnivå, du kan stå vid baren och köpa din öl, vi kan hälsa på gamle mor och far utan bekymmer, armveckshostningens tid är förbi, tungkyssar blir vardagsmat!

Vad tror du själv, är det ironi ovan eller är jag fullständigt allvarlig?
Förlåt att jag bryter in...Du tänker ju naturligtvis inte så men det allvarliga är att många gör det...på riktigt!
Citera
2020-05-31, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
FHM ser vartåt detta barkar.

Högst antal döda per capita senaste 2 veckorna.

Och nu "plötsligt" 0 nya döda

FHM är genomkorrupt.

Utöver korruptionen, tror nog Tegnell har fått direktiv från Svetsar´n med anhang att nu får vi frisera siffrorna, ungefär som dom senaste veckorna, har jag en känsla av.
Citera
2020-05-31, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Förlåt att jag bryter in...Du tänker ju naturligtvis inte så men det allvarliga är att många gör det...på riktigt!

Jag vet, jag vet och det skrämmer mig.
Citera
2020-05-31, 15:30
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus

Det är ingen som tänker så, folk trollar och folk är glada att vi inte har några dödsfall idag. 0 är bättre än 1, men framförallt vet alla att det är eftersläpningar
Citera
2020-05-31, 15:32
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Utöver korruptionen, tror nog Tegnell har fått direktiv från Svetsar´n med anhang att nu får vi frisera siffrorna, ungefär som dom senaste veckorna, har jag en känsla av.

Ja eller att Illuminati ringer Stefan och sa, nu är det nog. Sluta spraya chemtrails med corona över Sverige!

Suck
Citera
2020-05-31, 15:34
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ja eller att Illuminati ringer Stefan och sa, nu är det nog. Sluta spraya chemtrails med corona över Sverige!

Det där styr inte Stefan Löfven över...
Citera
2020-05-31, 15:37
Medlem
Diskuterarns avatar
Låter som bs att inte någon dött igår i covid. Hur sannolikt är det statistiskt om fortfarande 400-500 blir sjuka varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in