2020-05-31, 14:22
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Återigen så har du fel om mig. Jag brukar försvara Trump men inte i det här. Dock förstår jag hans hållning. Hans enda chans att vinna presidentvalet i höst är om han kan upprätthålla illusionen av att coronan är kinesernas fel.
Ja du, det här med att hålla två tankar i huvudet samtidigt, det kanske inte riktigt är din grej då, trots allt?
Citera
2020-05-31, 14:23
Medlem
asskissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är söndag, räkna inte med korrekta siffror, för bara någon eller några veckor sedan så hade vi bara 2 inrapporterade dödsfall på en söndag.
Hur går den sk inrapportering till? Skickas den med brev till FHM som behöver två vardagar för att öppna posten och sen registrera dödsfallen? Sitter Tegnell sen och jämnar ut kurvan över flera dagar så den ser jämn och fin ut?
Citera
Medlem
Farligt att rapportera 0 döda. Alla i tråden som tror att de alltid höga onsdagssiffrorna är korrekta springer väl raka vägen hem till mormor nu när de tror faran är över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Det verkar som att en del skribenter frossar i och njuter av att lyfta fram allt eventuellt negativt som har med Sverige att göra, t ex hur och vilka som rapporteras. Däremot när det gäller andra länders rapportering o s v köper man dom med hull och hår.

Detta är inte en landskamp och tävling.

Det verkar som om en del skribenter lever i en total förnekelse om corona-haveriet, trots att t.o.m. träskallar till journalister vaknat till efter 2 månaders dvala och äntligen kommit ihåg sitt granskande och objektiva uppdrag.

Testa läs nån artikel vetja. Här finns t.ex. nåt om ljusskygga mail kring testbehov:

Expressen kan nu avslöja okända mejl som visar spelet bakom kulisserna på regeringskansliet.

Internt kommuniceras att det inte finns något behov att utöka testerna.

https://www.expressen.se/nyheter/mejl-avslojar-ministrarnas-dubbelspel-om-testningen/

Jag vet att det är frestande att leva i en illusion men det är mer befriande att steppa ut i verkligheten och se vad som pågår i Sverige. Nånting är riktigt knas i vårt land. Gör om, gör rätt, är ett bra uttryck.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Inga nya dödsfall har inrapporterats idag, uppger Folkhälsomyndigheten i sin dagliga uppdatering. Det är första gången sedan den 13 mars.

– Det finns en eftersläpning som vanligt, säger Henrik Josefsson vid Folkhälsomyndighetens presstjänst. (AB live)

Lite märkligt som vissa säger att Skåne dock rapporterat 5. Har de kanske bara lagt upp det på sin hemsida, utan att rapportera till FHM? 🤔 Nåväl vi får väl se närmsta dagarna.
Jag har hellre lägre skattetryck än att nån byråkrat ska sitta och i alla hast sammanställa powerpoints på en vacker söndag sista dagen i maj. Att ens ha en pressträff dagligen är fullständigt onödigt. Finns inget att meddela och bara massa brus i siffrorna.
Deras jobb (smittskydd och beredskap) har de tyvärr misslyckats med men för den sakens skull tycker jag inte att de nu ska allokera samtliga resurser till kommunikation.
Citera
2020-05-31, 14:24
Medlem
gloffgloffs avatar
Ingen av siffrorna igår 30/5 var från 30/5,

https://raw.githubusercontent.com/truthly/c19/master/graphs/2020-05-31a.png

allt var eftersläpning,

ingen av siffrorna idag är från idag 31/5 eller igår 30/5,

för det var inga siffror idag,

7-dagars medelvärde på FHM-kurvan "Avlidna datum X"

sades av FHM ligga på ett betydligt högre värde än noll,

så det är helgrapportering och blir eftersläpning nästa vecka,
Citera
2020-05-31, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Varför rapporterar FHM 0 döda när Skåne har 5? Har Skåne gått över till Danmark eller vad hände?

Tror du att FHM tror att 0 personer dött idag?
Citera
2020-05-31, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Allt för att tillfredsställa våra politiker. Kanske skall svetsaren ha tal till nationen på måndag kl 13. På så sätt kan ju han säga att Sverige hade minsann 0 avlidna dagen innan.
Vad tror ni?
97 döda på måndag säkert
Citera
2020-05-31, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
0 döda inrapporterade betyder inte 0 döda, men bra försök att kidnappa frågan.

Det vet jag mkt väl om
Citera
2020-05-31, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Kan ju vara så att de fem avled efter det att det första pressmeddelandet skickades ut.

Jag tänkte bara på att det såg märkligt ut att Aftonbladet la ut följande info kl. 13.10:

Totalt antal covid-positiva som avlidit: 186 (+5). Om Skåne.

FHM redovisar ju 14.00, så ja... Men vi får se i veckan då.
Citera
2020-05-31, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
FHM ser vartåt detta barkar.

Högst antal döda per capita senaste 2 veckorna.

Och nu "plötsligt" 0 nya döda

FHM är genomkorrupt.

"Världens bästa rapporteringssystem", enligt pajasen Tegnell , har fått datavirus !!
Citera
2020-05-31, 14:29
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iakttagaren-2019
Rapporteringen har nog stannat av när det är Mors dag och pingst, tror jag.

Sjukvårdspersonalen vilar sig efter hektiska veckor. (Behövs)

Befarar ett större antal döda kommande vecka !

Tror inte att det behöver bli några höga dödssiffror framöver. Kanske har vi nu brutit smittoläget samt antalet dödsfall. man kan ju alltid hoppas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in