2020-05-30, 09:02
Medlem
Mortarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Är det Oisint som är AB-profilen?

https://www.arbetaren.se/2017/11/08/asikter-visas-bara-genom-handlingar/

Virtanen och Cantwell. Har för mig att Cantwell trakasserade en kollega på Kvarnen om analsex och ställde frågan till Lena Mellin.
Citera
2020-05-30, 11:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortarion
Virtanen och Cantwell. Har för mig att Cantwell trakasserade en kollega på Kvarnen om analsex och ställde frågan till Lena Mellin.

Eew, blir tunt med uppslutningen på ABs aw när OC är med alltså... 😳
Citera
2020-05-30, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Är det Oisint som är AB-profilen?

https://www.arbetaren.se/2017/11/08/asikter-visas-bara-genom-handlingar/

Ja, Hanif Bali outar Oisint i senaste poddavsnittet ”god ton”
Citera
2020-05-30, 19:19
Medlem
Ograsts avatar
Varför hyser han ilska och viss misogyniteti gentemot kvinnor?
Senast redigerad av Ograst 2020-05-30 kl. 19:22.
Citera
2020-05-30, 19:25
Medlem
8711s avatar
Tycker han är sällsynt motbjudande. Hela hans utseende, sätt att prata, hans dryghet, hans åsikter osv allt är genomvidrigt. Att han skickar massa skit om analsex gentemot tjejer därtill gör inte saken bättre. Han är väldigt moralistisk och godhetssignalerande gentemot alla andra däremot, hycklare som han är.

Att han ställs fram som någon profil på aftonblaskan är ju verkligen ett svaghetstecken. Han och Mellin, herregud.
Citera
2020-05-30, 19:27
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Ja, Hanif Bali outar Oisint i senaste poddavsnittet ”god ton”

https://www.dn.se/nyheter/sverige/dn-granskar-krisen-pa-aftonbladet-sexism-och-tystnadskultur/

Då är det alltså det här reportaget som åsyftas.
Citera
2020-05-30, 20:15
Medlem
Rimberts avatar
Oisin känns inte riktigt stabil.
Han är en sådan som plötsligt kan få för sig att meja ner sådana han ser som mindrevärdiga med en hagelbössa från sin balkong.
Det fanns ju en sådan incident för ca 10 år sedan, då han skrev att han ville skjuta sverigedemokrater från sin balkong på södermalm.

Hittar dock inte länken nu.
Men att han dessutom verkar vara något sorts pervoäckel gör ju bara bilden tydligare.
Senast redigerad av Rimbert 2020-05-30 kl. 20:27.
Citera
2020-05-30, 22:02
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Oisin känns inte riktigt stabil.
Han är en sådan som plötsligt kan få för sig att meja ner sådana han ser som mindrevärdiga med en hagelbössa från sin balkong.
Det fanns ju en sådan incident för ca 10 år sedan, då han skrev att han ville skjuta sverigedemokrater från sin balkong på södermalm.

Hittar dock inte länken nu.
Men att han dessutom verkar vara något sorts pervoäckel gör ju bara bilden tydligare.
Det var bönder han ville skjuta, inte sverigedemokrater. Han var packad och blev irriterad av att någon pratade dialekt nere på gatan på natten. Antagligen skrek han ut det på Twitter.

Edit: det var visst på Facebook och det var lantisar det gällde. Så här såg det ut:

Citat:
Står två överförfriskade lantisar och bräker Iron Maiden-högt på gnällbältesdialekt nere på gatan. Om jag hade meskalin så skulle jag dricka det. Och om jag hade ett hagelgevär så skulle jag sedan prickskjuta på dem.
Här skriver han om saken:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/9mqRzw/statusen-jag-aldrig-borde-ha-skrivit
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2020-05-30 kl. 22:10.
Citera
2020-05-31, 14:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det var bönder han ville skjuta, inte sverigedemokrater. Han var packad och blev irriterad av att någon pratade dialekt nere på gatan på natten. Antagligen skrek han ut det på Twitter.

Edit: det var visst på Facebook och det var lantisar det gällde. Så här såg det ut:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/9mqRzw/statusen-jag-aldrig-borde-ha-skrivit
Skrev han inte att han spottade i en parkerad cabriolet också?
Citera
2020-05-31, 15:12
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf

Ok, tack för länken.
Så låg det alltså till, men "lantisar" är väl närmast synonymt med sverigedemokrater i hans kretsar...
Citera
2020-05-31, 15:16
Medlem
DeValeras avatar
Obegripligt att Aftonbladet som vill hålla en så hög moralisk profil låter en person som av kvinnliga kollegor anklagats för trakasserier vara kvar är mycket märkligt. På en sådan arbetsplats med den svansföringen borde det råda nolltolerans mot trakasserier.
Citera
2020-05-31, 15:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Obegripligt att Aftonbladet som vill hålla en så hög moralisk profil låter en person som av kvinnliga kollegor anklagats för trakasserier vara kvar är mycket märkligt. På en sådan arbetsplats med den svansföringen borde det råda nolltolerans mot trakasserier.
Jag tror faktiskt att han räddades kvar pga. sitt missbruk. Då var man av lagskäl tvungen att erbjuda stöd & rehabilitering får att få honom på fötter igen.

Virtanen hade paradoxalt nog klarat sig bättre om han hade kunnat peka på ett aktivt missbruk.

Eller så var det Lena Mellin han hotade att rövknulla & att hon tog det som en komplimang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in