2018-05-25, 19:02
  #649
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Har varit otroligt tyst från Kantwell, hade nästan glömt bort att han fanns.
Förmodligen låter man experimentet självdö och så återgår man till krisläge basnivå. Vilket troligen är smidigare än när man avskedade de andra vita männen som inte höll med.
Så är det nog, inget inlägg på Twitter sen oktober förra året. Nästan så jag tycker lite synd om honom trots hans vänsterpropaganda på AB. Han var till skillnad från Virtanen en skicklig skribent och följde brottsmål på ett bra sätt även om hans agenda i slutändan fick mig att ogilla honom.
Citera
2018-05-25, 23:12
  #650
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Så är det nog, inget inlägg på Twitter sen oktober förra året. Nästan så jag tycker lite synd om honom trots hans vänsterpropaganda på AB. Han var till skillnad från Virtanen en skicklig skribent och följde brottsmål på ett bra sätt även om hans agenda i slutändan fick mig att ogilla honom.
Jag håller med, han kunde ha blivit något inom nyhetsvärlden.
Citera
2018-05-26, 00:53
  #651
Medlem
Ojsan.Cunts avatar
Citat:
Även kriminalreportern Oisín Cantwell anklagas för ett olämpligt sexistiskt beteende
http://sv.metapedia.org/wiki/MeToo_kampanjen

Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Ingen fara; Cuntwell har samma problematik som Fredde Våldtäktsman; när kan tagit några järn glömmer han bort att han är feminist och visar sitt rätta ansikte. Såvida han inte blivit nykterist lär han snart hamna med fingrarna i syltburken igen.
Cuntwell ryktas kröka ganska hårt. Källor jag har på Södermalm har sett Cunten packad (bl.a. på Skånegatan) nu i maj, någon gång t.o.m. asknall. Vore trevligt med bilder på OC...

Cuntemans "verkshöjd" har nog varit lite lägre än pajsaren Våldtäktanens.
Våldtäktanen, som satt på en av Sveriges högsta hästar, hängde nog ut den lite too much - medan Cunteman, en alkad murvellallare, mer låtit kuken styra lite för mycket i sexsnacket med yngre brudar en del gånger...
Citera
2018-05-28, 13:36
  #652
Medlem
negrofobens avatar
Han är tillbaka!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/5VzwzW
Citera
2018-05-28, 14:57
  #653
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Han är tillbaka!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/5VzwzW

Framgår det vem som skrivit artikeln? Kan inte se det i nätupplagan.
Citera
2018-05-28, 15:00
  #654
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Framgår det vem som skrivit artikeln? Kan inte se det i nätupplagan.
Jodå. Kolla allra längst ner.

Citat:
OISIN CANTWELL
28 maj 201807:27
Citera
2018-05-28, 22:25
  #655
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Han är tillbaka!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/5VzwzW

Han var tillbaka redan 8 maj, som jag konstaterat i tråden

Det blir nog lägre profil för Cantwell framöver. Inte så många krönikor om att det är fel att förbjuda tidelag etc. Och inte lika mycket öppen sexism mot kvinnliga kollegor. Men samma otäcka personlighet och trista uppsyn.
Citera
2018-05-28, 22:39
  #656
Bannlyst
Ja nu har Aftonhoean smugit tillbaka reportern, gick ju galant. Visar ju bara vilken avskums tidning dom är, tror att pöbeln har glömt och förlåtit alla "me toos". Har den där paddan Lena Mellin smitt planen på Ojsan's cumback?
Citera
2018-06-22, 19:12
  #657
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Såg honom gå in på Aftobladet tisdag förra veckan runt 16:00 och trodde det skulle dyka upp någon artikel om väder eller dylikt men det verkar inte kommit något. Kan det ha varit ett avskedsbesök?
Citera
2018-06-23, 11:19
  #658
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Såg honom gå in på Aftobladet tisdag förra veckan runt 16:00 och trodde det skulle dyka upp någon artikel om väder eller dylikt men det verkar inte kommit något. Kan det ha varit ett avskedsbesök?
Han har synts oerhört lite i spalterna trots att han tydligen är tillbaka..

Dessutom har ju AB tagit in PK-megafonen och asyladvokaten Viktor Banke som rättsreporter.

Och förresten, vem har saknat Oisin Cantwell det senaste halvåret? Antagligen ingen i hela Sverige.

Nä, hoppas det blekfeta svinet är under avveckling på Aftonbladet.
Citera
2018-06-23, 12:30
  #659
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Snacka för dig själv! Jag saknar Cuntwell på samma sätt jag saknar Virre Våldtäktsman. Hans läbbiga uppsyn och märkliga texter har varit en garant för att ingen sund människa tagit Aftonhoran på allvar. Det vore en katastrof om de började anlita vettiga journalister som t ex Alice T.

Jag tror det kan vara en värdig ersättare då Viktor Banke också har den där moraliskt överlägsna pekpinne-attityten som svenskar på allvar har lärt sig att börja hata. Kan det vara så att Oisin nyktrat till och därmed också tappat skrivförmågan/motivationen?
Citera
2018-06-23, 12:32
  #660
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Jag tror det kan vara en värdig ersättare då Viktor Banke också har den där moraliskt överlägsna pekpinne-attityten som svenskar på allvar har lärt sig att börja hata. Kan det vara så att Oisin nyktrat till och därmed också tappat skrivförmågan/motivationen?
Färdigheter & kunskaper man har förvärvat vid en viss promillenivå tillämpas bäst i ett senare skede om man ligger på samma promillenivå som vid inlärningen.

Så visst kan nykterhet sätta lite käppar i hjulet för den stackars Oisin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in