2020-05-31, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Her er den oversikten over sms og anrop m.m. som Minnimus lagde:

Ja, her var den. Takk.

Vet vi virkelig helt sikkert at samtalen 9:14 ble besvart? For meg virker det som at han ringte henne opp nærmere ti fordi hun hadde forsøkt å ringe ham. Jeg lurer også på hvorfor det tidligere sto i media at 9:14-samtalen var med TH. Noen som vet og som har helt sikre bekreftelser på det de vet?
Citera
2020-05-31, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Ja, her var den. Takk.

Vet vi virkelig helt sikkert at samtalen 9:14 ble besvart? For meg virker det som at han ringte henne opp nærmere ti fordi hun hadde forsøkt å ringe ham. Jeg lurer også på hvorfor det tidligere sto i media at 9:14-samtalen var med TH. Noen som vet og som har helt sikre bekreftelser på det de vet?

2 minutters samtale ja. Det har ikke kommet annen bekreftet informasjon enn at den var til et familiemdlem, og ikke samme person som sms 0910 var til. Ikke TH nei. Mange sier det er sønnen. Trolig.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-05-31 kl. 00:30.
Citera
2020-05-31, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Det er spennende. Selv om saken på alle måter også er veldig tragisk.

Vi venter også på avgjørelse fra Eidsivating lagmannsrett om politiet får fortsette ransakelsene i Sloraveien eller ikke. (Jeg tror politiet får fortsette ransakningene, og at noe annet vil være uventet.)

Og enten må alibiet være falskt, eller drapet må ha blitt begått etter siste telefonsamtale var avsluttet 09:16. Da må TH enten ha hatt medhjelpere, eller han har satt opp en eller annen form for dødelig felle i huset. Gift, strøm, eller lignende.

Nei det vet jeg ikke. Han hadde tolv søsken, nå skal det være ni eller ti igjen som lever. Om noen av søsknene, eller kanskje nevøer eller nieser, har hatt nær kontakt med gullsmeder, vet jeg ikke. Noen lokalkjente kan kanskje svare på det. Om det finnes forbindelser til gullsmeder i familien.

Er det tråd på FB om dette drapet.

Spøker du. Er det noe du har lest noe sted. At noen skal ha trillet trillebår med AEH i, midt på blanke formiddagen. Det er en syk idé.
Det finns säkert en tråd om det annars är rättegångspodden bra. Cyanidkvinnan i 5 delar.
https://podcasts.apple.com/se/podcast/r%C3%A4tteg%C3%A5ngspodden/id897819815?i=1000452804930
Citera
2020-05-31, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ja det kan hende. Det er jo vill spekulasjon, men når disse bildene er på fb til sønnen så er det ikke rart man kan undre seg, ihvertfall littegrann:
Jeg har vært enig at dette er forunderlig lenge, men har vel roet det ned litt. Virker som om folk med innside i saken på forumet, mener at TEH er en snill og følsom fyr. Slik jeg har forstått det da. Er ingen som sitter på sannheten, men det har styrt meg litt vekk fra å tolke for mye inn i TEH. Men er nok å undre på, ja.
Citera
2020-05-31, 00:46
Medlem
Citat:
Takk for informasjon! De bildene som en person legger ut kan feks symbolisere ting som vedkommende er opptatt av og/eller følelser og tanker som vedkommende har. Men bildene trenger ikke å bety noe spesielt.

Enig i det generelt. Men hos meg skurrer det når hans mor er sannsynligvis drept på grusomt vis, og han ikke fjerner blandt annet en skrekkfilm med mord som tema (Zelda). Blandt andre ting. Jeg får også inntrykk av forherligelse av vold, men jeg er kanskje overfølsom. Han er forresten sannsynligvis her inne, uansett hvilke råd de har fått.
Citera
2020-05-31, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, vi tenker ofte likt, - og så liker vi litt alternative hypoteser ;-)

Jeg vet ikke det der med gassen, det blir nok et problem i forhold til hunden - tror det var noen andre som diskuterte om det kunne være gass.

Angående den plankebiten, tror du den kan ha en symbolsk betydning?
Jeg tenker på én GM med et hevnmotiv, som er psykologisk betinget, og at GM ønsker å forklare hevnmotivet.

Jeg fant litt referanser til en "skigard".
- "Ein skigard kan ikkje vara evig veit du", den sangen er visstnok en protestsang.
- "Skigard" blir mye brukt i språket som et symbolsk virkemiddel.

Jeg vet det er søkt, men syntes det var litt intressant at "ein skigard" en symbolsk betydning :-)

https://psykologtidsskriftet.no/kommentar/2006/04/ein-skigard-kankje-vara-evig

Et gjerde: Mangel på empati er på en måte et gjerde, dårlig kommunikasjon mellom parter, på ene eller andre måten, kan også være det.

Et uttrykk som vi ofte bruker i det norske språket i konfliktsituasjoner "Er du helt på jordet"
https://nn.m.wikipedia.org/wiki/Skigardsvise

Kan "Ein skigard" være et symbol på ekteskapet?

Moralen i visa er at man kan "klive ein skigard"
Kan det være symbol på en skillsmisse?

Skigardvise:
https://www.musixmatch.com/lyrics/Stanley-Jacobsen/Skigardvise
Det er veldig fint at du og andre har alternative hypoteser :-)
Du har nok rett i det med gassen.

Takk for svært interessante betraktninger, informasjon og linker! :-)
Du kan være inne på noe veldig viktig!

Ja, jeg tror at du har rett i det du skrev "én GM med et hevnmotiv, som er psykologisk betinget, og at GM ønsker å forklare hevnmotivet."

Jeg kan ikke tenke meg at TH skulle ha noen grunn til å legge igjen en slik gjenstand som den planken fra en skigard som skulle symbolisere noe. Dette får meg til å tenke at TH er 100% uskyldig, og at GM plasserte den planken på trappen for å symbolisere noe slikt som du skrev (og kanskje GM gjorde dette av ondskap for å gi TH et stikk eller for å gi TH et (ikke vennligsinnet) hint/en slags beskjed om noe (som feks hevnmotivet som du skrev)).

I så fall; vet eller forstår TH hvem GM er?
Hvis TH vet eller forstår hvem GM er: Hva er da grunnen til at TH ikke går til politiet og forteller om hvem han forstår at GM er?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-31 kl. 00:58.
Citera
2020-05-31, 00:49
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Penger å tape er et viktigere stikkord her en vi har fantasi til å forestille oss, er jeg redd.
Selvfølgelig, hvis det er snakk om at forretningen går i grus pga skilsmisseoppgjør med påfølgende utsalg av verdier, men da er det som jeg skrev ikke snakk om bare å gi alibi. En for alle, alle for en i så fall, hvor alle risikerer lik straff.

Uansett tviler jeg fortsatt på at andre enn TH sto bak drapet, svært få partnerdrap blir begått av flere GM.

Sjansen for å mislykkes mangedobles for hver ekstra medhjelper, og det vet TH meget godt. Jeg tror saken hadde vært løst for lenge siden om det ikke GM var alene.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-05-31 kl. 00:58. Anledning: Feilstaving
Citera
2020-05-31, 00:56
Medlem
Citat:
Ja, her var den. Takk.

Her står det at AE snakket med familiemedlemmet kl 9:14:

"klokken 09.14, snakket Anne-Elisabeth Hagen med et annet familiemedlem."
"Samtalen ble avsluttet 09.16 og handlet blant annet om den mulige turen til Kvitfjell"

(Klokken 09.48, altså 32 minutter etter at den forrige samtalen ble avsluttet, forsøkte en elektriker å ringe til AE)

"Den neste som forsøkte å ringe Anne-Elisabeth, var familiemedlemmet hun hadde snakket med klokken 09.14."
https://www.tv2.no/a/11467233/
Citera
2020-05-31, 01:05
Medlem
VG eavis (30.05.20 ) "I lange avhør: Dette sa barna om ekteskapet."

"I avisen elles kan du lese om avhørene barna til Tom og Anne-Elisabeth Hagen hadde med politiet"

Det samme står kanskje i lørdagens papirutgave? Noen som kan gi noen drypp fra artikkelen? :-)
Citera
2020-05-31, 01:18
Medlem
Citat:
VG eavis (30.05.20 ) "I lange avhør: Dette sa barna om ekteskapet."

"I avisen elles kan du lese om avhørene barna til Tom og Anne-Elisabeth Hagen hadde med politiet"

Det samme står kanskje i lørdagens papirutgave? Noen som kan gi noen drypp fra artikkelen? :-)
- Avhør mandag august i fjor, koordinerte av de 3 barna, bare over en dag slik jeg forstår det

- Avhør til langt på kveld, tema var konflikt og skilsmisse

- Barna var stort sett samsvarte da de ble konfrontert med andre vitneavhør (totalt gjennomført over 200)

- Politiet har stilt spm. om ting tilbake til 90-tallet

- Barna hadde som nevnt stort samsvar og kjente seg ikke igjen i vitner

- Barna visste ikke om hemmelig ransaking etc.

- Barna spurt om ektepakt, mer får vi ikke vite om det

- Barna ønsker neppe lenger å bidra med nye avhør, ble spurt forrige uke, skal se an

- Politiet mener ektepakt er urimelig og ønsker barna tilbake i avhør
Citera
2020-05-31, 01:20
Avslutad
Citat:
Det er veldig fint at du og andre har alternative hypoteser :-)
Du har nok rett i det med gassen.

Takk for svært interessante betraktninger, informasjon og linker! :-)
Du kan være inne på noe veldig viktig!

Ja, jeg tror at du har rett i det du skrev "én GM med et hevnmotiv, som er psykologisk betinget, og at GM ønsker å forklare hevnmotivet."

Jeg kan ikke tenke meg at TH skulle ha noen grunn til å legge igjen en slik gjenstand som den planken fra en skigard som skulle symbolisere noe. Dette får meg til å tenke at TH er 100% uskyldig, og at GM plasserte den planken på trappen for å symbolisere noe slikt som du skrev (og kanskje GM gjorde dette av ondskap for å gi TH et stikk eller for å gi TH et (ikke vennligsinnet) hint/en slags beskjed om noe (som feks hevnmotivet som du skrev)).

I så fall; vet eller forstår TH hvem GM er?
Hvis TH vet eller forstår hvem GM er: Hva er da grunnen til at TH ikke går til politiet og forteller om hvem han forstår at GM er?
Jeg vet ikke, men hvis han forstår hvem det er, så må det enten være noen som TH har en nær relasjon til, eller noen som kan avsløre noe kriminelt TH selv har vært involvert i.
TH trenger ikke forstå symbolikken, og symbolikken trenger ikke avsløre GMs identitet.
Citera
2020-05-31, 01:21
Avslutad
Er det noen som kan forklare hva en kryptoAST er?
Eller Crypto-AST?
Senast redigerad av Havhest 2020-05-31 kl. 01:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in