2020-05-23, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detvarenolycka
Jag passade på att beställa 25th anniversary edition, kunde inte hålla mig, frakten gick på $50. Totalt $200, trist bara att det blivit försenat pga covid, beräknas skickas först i början på hösten. Om några väljer att avbeställa nu pga detta så öppnar det upp för andra att köpa dom exemplaren istället.

Angående AIn så har jag för mig att jag läste att man valt att inte ändra någonting med risk för att det skulle kunna vara gamebreaking i campaignen. Men nu när källkoden är släppt så finns det ju säkert alla möjligheter att göra moddar som justerar AIn också.
Tror du får räkna med tullavgifter på detta också om de skickar från Usa.
Aja får kika på Ebay om den finns att få tag på där, vill gärna ha den då jag har spelat Red Alert i många år.

Tråkigt att de inte fixar AIn, Skirmish mode var kul dock bara tråkigt att datormotspelarna ger upp efter en stund och parkerar sina trupper på ett ställe.
Får damma av mina 2 konsoler här hemma och leta upp linkkabeln så min syster och jag kan köra mot varandra igen, inte spelat sen vi hade århundradets match där en ”låda” vände på hela matchen.
Citera
2020-05-23, 20:48
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Tror du får räkna med tullavgifter på detta också om de skickar från Usa.
Aja får kika på Ebay om den finns att få tag på där, vill gärna ha den då jag har spelat Red Alert i många år.

Tråkigt att de inte fixar AIn, Skirmish mode var kul dock bara tråkigt att datormotspelarna ger upp efter en stund och parkerar sina trupper på ett ställe.
Får damma av mina 2 konsoler här hemma och leta upp linkkabeln så min syster och jag kan köra mot varandra igen, inte spelat sen vi hade århundradets match där en ”låda” vände på hela matchen.

Klassisk dealbreaker när lådan dyker upp och vänder på hela matchen 😂😂😄
Citera
2020-05-23, 21:19
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fejsetnr1
Ja varrvade nyligen Juris Revenge för 14 gången. Det bästa strategispel som någonsin gjorts..half life 2 (vet inte strategispel men endå grymt bra.) och Starcraft kommer som starka kandidater efter detta,,,
Warcraft 3 är så överlägset dessa spel så det inte finns. Men ja blizz har ju förstört det nu. Men det går fortfarande att spela på rysk server hyfsat.

Sedan tycker jag att det är ganska sjukt att man ska behöva pröjsa för samma spel 2 gånger bara för remastern. Jag äger samtliga C&C original och dessa var ju bra för sin tid.
Citera
2020-05-23, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Warcraft 3 är så överlägset dessa spel så det inte finns. Men ja blizz har ju förstört det nu. Men det går fortfarande att spela på rysk server hyfsat.

Sedan tycker jag att det är ganska sjukt att man ska behöva pröjsa för samma spel 2 gånger bara för remastern. Jag äger samtliga C&C original och dessa var ju bra för sin tid.

Håller med dig! Dessa var inte bara bra för sin tid - de var rena mästerverken!
Citera
2020-05-29, 13:55
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:

Äger dem också, 19,99€ för spelet plus alla expansioner, rätt överkomligt ändå?

7 dagar kvar sen kan man spela nostalgi spelet C&C bättre grafik, ska bli riktigt skoj =)
Citera
2020-05-30, 15:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Du kan tacka Westwood för att Blizzard var bra en gång i tiden, de två företagen såg varandra som direkta rivaler och pushade varandra hela tiden till att göra bättre och mer revolutionära spel inom RTS generen.
Citera
2020-05-30, 15:49
Medlem
MammasGrabbHalvas avatar
Det blir ett givet köp. Fan vilka minnen man har till dessa spel. Minns när C&C släpptes och brukade vara installerade på testdatorer i datorbutikerna och man brukade dra ner på stan bara för att lira mot andra i butiken. Underbara minnen.

Spelar dom än idag, speciell RA2.
Citera
2020-05-30, 18:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MammasGrabbHalva
Det blir ett givet köp. Fan vilka minnen man har till dessa spel. Minns när C&C släpptes och brukade vara installerade på testdatorer i datorbutikerna och man brukade dra ner på stan bara för att lira mot andra i butiken. Underbara minnen.

Spelar dom än idag, speciell RA2.

Blir denna remaster en succé så lär vi tacksamt nog få se Tiberian Sun och RA2 remasters också i framtiden
Citera
2020-06-01, 13:30
Medlem
Covington89s avatar
Tider då det inte var något PK-tjafs i dessa spel.
Längtar.
Citera
2020-06-01, 14:58
Medlem
kinky_Ms avatar
Ingen Red Alert 2
Inget Empire of the Rising Sun
Ingen Peter Stormare.
Plockar fram min CD med "The first decade" istället.
C&C 3 behöver ingen remaster.
C&C 3 Tiberium Wars finns på steam och funkar utmärkt på moderna datorer
Citera
2020-06-01, 20:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Ingen Red Alert 2
Inget Empire of the Rising Sun
Ingen Peter Stormare.
Plockar fram min CD med "The first decade" istället.
C&C 3 behöver ingen remaster.
C&C 3 Tiberium Wars finns på steam och funkar utmärkt på moderna datorer

First Decade funkar inte på WIN10 utan en massa fanpatches dock.

Blir denna remaster en succé så kommer vi garanterat att få se Tiberian Sun och Ra2 remasterd om 1-2 år.
Citera
2020-06-01, 20:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covington89
Tider då det inte var något PK-tjafs i dessa spel.
Längtar.

Klart det var PK tjafs, du kan ju inte skjuta svarta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in