2020-06-01, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
First Decade funkar inte på WIN10 utan en massa fanpatches dock.

Blir denna remaster en succé så kommer vi garanterat att få se Tiberian Sun och Ra2 remasterd om 1-2 år.

Jodå! Jag tror visst Command and Conquer fungerar på Windows 10. Bara man laddar ned patcharna så ska det fungera utan problem.

Jag hoppas verkligen på en Remaster på Red Alert 2, Yuris Revenge och Tiberian Sun också. Command and Conquer är mitt favoritstrategispel genom tiderna tillsammans med Starcraft, Starcraft Brood War, Warcraft 3 Reign of Chaos, Warcraft 3 Frozen Throne samt Emperior Battle For Dune...
Citera
2020-06-01, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MammasGrabbHalva
Det blir ett givet köp. Fan vilka minnen man har till dessa spel. Minns när C&C släpptes och brukade vara installerade på testdatorer i datorbutikerna och man brukade dra ner på stan bara för att lira mot andra i butiken. Underbara minnen.

Spelar dom än idag, speciell RA2.

Helt underbara minnen och nostalgikänslor har man när man lirar dessa spel. Command and Conquer Red Alert har en speciell plats i mitt hjärta, då det var mitt första strategispel som jag fick i julklapp (julen 1997 - minns som om det var igår). Lirade väldigt många timmar kommer jag ihåg

Minns att när Tiberian Sun kom ut så krävde det så mycket av datorn (Pentium 166 MHz, 32 Mb ram) vilket jag blev ledsen över då jag hade min 486:a 133 MHz, 16 mb ram.

Introt på Red Alert 2 är rena mästerverket. Uppdateringen från Red Alert 1 till Red Alert 2 är helt magisk. Jag kan lägga till att jag verkligen gillade och gillar Red Alert 3 men många av mina kompisar dissade det spelet totalt. Vet ej riktigt varför i ärlighetens namn...
Citera
2020-06-01, 21:03
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:

Red alert 2 finns inte på steam.
Är trean (RA3) mycket annorlunda än RA 2?
Versionen av Red Alert 3 som finns på steam borde väl funka utan patchar. Jag har C&C 3 Tiberium Wars från steam och det funkar perfekt utan några extra patchar.
Får se om mitt intresse blir tillräckligt för att köpa vanliga RA 3.
Senast redigerad av kinky_M 2020-06-01 kl. 21:15.
Citera
2020-06-01, 21:57
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Red alert 2 finns inte på steam.
Är trean (RA3) mycket annorlunda än RA 2?
Versionen av Red Alert 3 som finns på steam borde väl funka utan patchar. Jag har C&C 3 Tiberium Wars från steam och det funkar perfekt utan några extra patchar.
Får se om mitt intresse blir tillräckligt för att köpa vanliga RA 3.

Du får köra via origin

RA3 är extremt annorlunda, ra2 finns någonstans långt inne i RA3 som en idé men spelet är inte i närheten av lika bra.

CNC 3 funkar på win10 men ra2 och Tiberian Sun gör det inte
Citera
2020-06-01, 23:49
Medlem
NixYOs avatar
Citat:

Blir denna remaster en succé så kommer vi garanterat att få se Tiberian Sun och Ra2 remasterd om 1-2 år.
Tror du att vi någonsin kommer att få se en remaster av Command & Conquer: Generals och Command & Conquer: Generals – Zero Hour?

Citat:
Klart det var PK tjafs, du kan ju inte skjuta svarta
Förvisso Generals men ändå:

https://www.youtube.com/watch?v=lKnO7x3jdVQ&list=PL32tYHO8EqiRK4_HZxUj7tQ9 Hzgx---at&index=2
Senast redigerad av NixYO 2020-06-01 kl. 23:53.
Citera
2020-06-01, 23:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Tror du att vi någonsin kommer att få se en remaster av Command & Conquer: Generals och Command & Conquer: Generals – Zero Hour?

Förvisso Generals men ändå:

https://www.youtube.com/watch?v=lKnO7x3jdVQ&list=PL32tYHO8EqiRK4_HZxUj7tQ9 Hzgx---at&index=2

Definitivt, men om något så lär de ta klassikerna först och sedan om dessa blir en succé så lär vi även få se nya titlar i serien så småningom
Citera
2020-06-02, 10:33
Medlem
Opilus5500s avatar
Någon som vet när spelet släpps? är de på torsdagsnatt?
Citera
2020-06-02, 11:45
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Kl 19:00 på torsdag.
Citera
2020-06-03, 13:49
Medlem
Ondahamsterns avatar
Man kan förladda spelet nu på steam åtminstone.
Citera
2020-06-03, 14:05
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Man kan förladda spelet nu på steam åtminstone.

Redan börjat med det, bunkrat upp kylen med iskalla öl och chips =).
Längtar få se introt, och börja spela, troligen blir nog GDI jag börjar med! sedan nod, och när kampanjen är klar ska skapa lite maps editor =).. Jag ska inte absolute inte stressa, utan njuta av spelet, får ta den tid de tar.
Citera
2020-06-03, 14:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Redan börjat med det, bunkrat upp kylen med iskalla öl och chips =).
Längtar få se introt, och börja spela, troligen blir nog GDI jag börjar med! sedan nod, och när kampanjen är klar ska skapa lite maps editor =).. Jag ska inte absolute inte stressa, utan njuta av spelet, får ta den tid de tar.

Jag har inte bestämt mig än om jag ska köra RA(1) eller CnC(1) först dock.
Citera
2020-06-04, 20:04
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Detvarenolycka
Kl 19:00 på torsdag.
Fan, jag har ju lurat mig själv att tro att det var release idag, men det är ju imorgon kl 19:00.

Hursomhelst... Kane lives! Kul med en hälsning från Joe Kucan.
https://www.youtube.com/watch?v=5VAMcOJuhBA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in