2020-03-10, 19:15
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Någon mer här som är hypad för det kommande Command & Conquer Remastered? Det kommer bestå av Command & Conquer och Red Alert plus samtliga expansioner som släpptes. Verkar inte bli alltför dyrt heller, listas som 19,99€ på steam.
https://www.youtube.com/watch?v=9iMfypQj3k0

Efter att ha sett studion Westwood gå i graven tillsammans med spelserien, där C&C 4 var dödstöten och mobilspelet C&C Rivals var att pissa på liket, så är jag riktigt glad över den här återuppståndelsen.

Det är bland annat Petroglyph Studios som delvis består av gamla Westwood veteraner som jobbar på remastern. Däribland Frank Klepacki som står för musiken, plus nyinspelat med Frank och the Tiberian Sons.

Såg en video angående FMV-filmerna som är ett signum inom spelen, om hur dom försökt förbättra kvalitén på dom. Tyvärr verkar dom inte ha ursprungsmaterialet att jobba med, men dom verkar ändå kunna få till ett hyffsat resultat där communityt hjälpt till. Däremot kommer dom lägga till en massa behind the scenes som bonusmaterial.
https://www.youtube.com/watch?v=ikJLYYTrIxs

Jag hoppas verkligen att det här blir bra, eftersom C&C och särskillt Red Alert var min barndom. Det får verkligen inte gå samma väg om Blizzards Warcraft III - Refunded.
Citera
2020-03-10, 20:49
Medlem
fejsetnr1s avatar
Ja varrvade nyligen Juris Revenge för 14 gången. Det bästa strategispel som någonsin gjorts..half life 2 (vet inte strategispel men endå grymt bra.) och Starcraft kommer som starka kandidater efter detta,,,
Citera
2020-03-10, 21:14
Medlem
ArgusOnes avatar
Red Alert kan vara bland det bästa som någonsin gjorts. Hoppas verkligen på det. Varit svårt att få tag på det till Win 10, har bara hittat någon halvdålig emulator och ett webbläsarspel. Varit ruskigt nära på att köpa ett PS bara för det.
Citera
2020-03-10, 22:00
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Red Alert kan vara bland det bästa som någonsin gjorts. Hoppas verkligen på det. Varit svårt att få tag på det till Win 10, har bara hittat någon halvdålig emulator och ett webbläsarspel. Varit ruskigt nära på att köpa ett PS bara för det.
Det finns ju Command & Conquer Ultimate Collection att köpa på EA Origin. Jag tror jag fått även dom äldsta spelen att fungera till Windows 10 men är inte helt hundra. Säkerligen kan det krävas en del arbete med både officiella och inofficiella patcher m.m., PC gaming wiki brukar ha rätt bra guider och länkar till patcher och andra fix.

Men jag antar att det är fördelen med en nyversion av spelen, förhoppningsvis blir det inte lika struligt i framtiden att få det att starta.
Citera
2020-03-10, 22:00
Medlem
BigFatCones avatar
Jag vet inte. Jag har redan 10 års-samlingen och känner ingen större behov av en remaster. Tycker att dom utan problem duger som dom är, i alla fall fram tills det blev 3D.

Edit: Den innehåller bara upp Zero Hour och inte RA3 förvisso. Men det har jag ju också. Vet inte heller om jag riktigt håller med om att grafiken är så rutten som på deras jämförelsebilder. Visst, dom ser fördjävliga ut när man zoomar in men det är ju ett ganska utzoomat spel.

Men sure, fine. Om det ser bra ut på moderna skärmar så är det ju bra. Men jag tror som sagt inte riktigt att det här är en utgåva som behövs.
Senast redigerad av BigFatCone 2020-03-10 kl. 22:04.
Citera
2020-03-10, 22:11
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvarenolycka
Det finns ju Command & Conquer Ultimate Collection att köpa på EA Origin. Jag tror jag fått även dom äldsta spelen att fungera till Windows 10 men är inte helt hundra. Säkerligen kan det krävas en del arbete med både officiella och inofficiella patcher m.m., PC gaming wiki brukar ha rätt bra guider och länkar till patcher och andra fix.

Men jag antar att det är fördelen med en nyversion av spelen, förhoppningsvis blir det inte lika struligt i framtiden att få det att starta.

Ja, det var ett jävla meckande med patcher och annat. Spelar så sällan, att det inte var värt besväret. Men nu håller vi tummarna...
Citera
2020-03-10, 22:26
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag vet inte. Jag har redan 10 års-samlingen och känner ingen större behov av en remaster. Tycker att dom utan problem duger som dom är, i alla fall fram tills det blev 3D.

Edit: Den innehåller bara upp Zero Hour och inte RA3 förvisso. Men det har jag ju också. Vet inte heller om jag riktigt håller med om att grafiken är så rutten som på deras jämförelsebilder. Visst, dom ser fördjävliga ut när man zoomar in men det är ju ett ganska utzoomat spel.

Men sure, fine. Om det ser bra ut på moderna skärmar så är det ju bra. Men jag tror som sagt inte riktigt att det här är en utgåva som behövs.
Håller egentligen med dig om att det inte spelar så stor roll grafikmässigt, tycker det är rätt schysst att man kan välja mellan legacy och remaster i single player. Jag ser väl egentligen mer fram dom uppskalade FMV-filmerna och den remastrade musiken.

Sen så hoppas jag helt enkelt att det blir lite liv i multiplayer delen. Visserligen finns OpenRA, men jag tror att en officiell nyversion når ut till fler spelare. Dessutom så skulle det ju ingå lite nytt material som inte funnits till PC tidigare, som bara fanns till Playstation-versionen. Och som sagt, om man slipper allt strul med att få det att starta på moderna system så är det ju bara plus i kanten.
Citera
2020-03-10, 22:39
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvarenolycka
Håller egentligen med dig om att det inte spelar så stor roll grafikmässigt, tycker det är rätt schysst att man kan välja mellan legacy och remaster i single player. Jag ser väl egentligen mer fram dom uppskalade FMV-filmerna och den remastrade musiken.

Sen så hoppas jag helt enkelt att det blir lite liv i multiplayer delen. Visserligen finns OpenRA, men jag tror att en officiell nyversion når ut till fler spelare. Dessutom så skulle det ju ingå lite nytt material som inte funnits till PC tidigare, som bara fanns till Playstation-versionen. Och som sagt, om man slipper allt strul med att få det att starta på moderna system så är det ju bara plus i kanten.
Strul? Jag löste in mina serial som stod i manualen till The First Decade i Origin och så har jag de faktiska spelen där istället.

Luktar cashgrab men dom kan ju inte faila lika hårt som ActiZard gjorde med Warcraft 3-remastern.
Citera
2020-03-10, 22:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Strul? Jag löste in mina serial som stod i manualen till The First Decade i Origin och så har jag de faktiska spelen där istället.

Luktar cashgrab men dom kan ju inte faila lika hårt som ActiZard gjorde med Warcraft 3-remastern.

De har hållit på med denna remaster i ett par år nu, jag tror de gick ut med det antingen en kort period efter eller lite innan Blizzard gick ut med det,ovanpå att det faktiskt är en hel del av de som finns kvar från Westwood som har jobbat med det, så jag tror inte det blir lika illa som Warcraft 3.

Men ja det är klart att det är en cashgrab, alla remasters är cashgrabs, det enda vi kan hoppas på med detta är dock att det kanske kan visa EA att RTS genre absolut inte är död och att C&C serien absolut inte vart dödad pga en viss efterföljare som inte existerar enligt fanbasen.

Sedan så skulle RA2 och RA3 behöva antingen bli patchade eller få riktiga remaster/remakes då dessa är problematiska på Win10
Citera
2020-03-10, 22:47
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
De har hållit på med denna remaster i ett par år nu, jag tror de gick ut med det antingen en kort period efter eller lite innan Blizzard gick ut med det,ovanpå att det faktiskt är en hel del av de som finns kvar från Westwood som har jobbat med det, så jag tror inte det blir lika illa som Warcraft 3.

Men ja det är klart att det är en cashgrab, alla remasters är cashgrabs, det enda vi kan hoppas på med detta är dock att det kanske kan visa EA att RTS genre absolut inte är död och att C&C serien absolut inte vart dödad pga en viss efterföljare som inte existerar enligt fanbasen.
Just WC3 är ju något av en skräckhistoria när det gäller remasters och ett worst case scenario, så klart. Men det är EA vi pratar om och jag har fan i mig spelat många av deras spel i någon slags beta eller alpha som har blivit något annat i slutproduktion.

Det är ju skillnad på cashgrabs och cashgrabs.

Edit: Problematiska på W10 säger du? Jag måste fan testa på en gång.
Citera
2020-03-10, 22:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Just WC3 är ju något av en skräckhistoria när det gäller remasters och ett worst case scenario, så klart. Men det är EA vi pratar om och jag har fan i mig spelat många av deras spel i någon slags beta eller alpha som har blivit något annat i slutproduktion.

Det är ju skillnad på cashgrabs och cashgrabs.

Edit: Problematiska på W10 säger du? Jag måste fan testa på en gång.

Jag har följt detta projekt ett tag innan de släppte trailern och det verkar vara ett projekt likt Fallen Order där EA har hållit sina fingrar borta.

Jag vet åtminstone att RA2 måste fanpatchas för att funka på Win10 då jag har kört det X antal gånger just för att det är en av mina favoriter i serien, Tiberian Sun har jag för mig också har grafiska problem.

Så vissa av spelen skulle verkligen behöva fixas
Citera
2020-03-10, 22:57
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag har följt detta projekt ett tag innan de släppte trailern och det verkar vara ett projekt likt Fallen Order där EA har hållit sina fingrar borta.

Jag vet åtminstone att RA2 måste fanpatchas för att funka på Win10 då jag har kört det X antal gånger just för att det är en av mina favoriter i serien, Tiberian Sun har jag för mig också har grafiska problem.

Så vissa av spelen skulle verkligen behöva fixas
Jag litar inte på EA för det. Jag är än så länge inte superimponerad av Fallen Order till exempel.

Det är inte så att du menar att det måste fanpatchas för att skrynkla ut en del av buggarna? För det startar alldeles utmärkt på min dator. Är dock bara öppningsfilmen just nu men det är inga problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in