2020-05-30, 14:12
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaronwanbissaka
Är det någon här som är med FIKK och letar i Gustafsberg? Polisen har fått tips om nån bil som varit där på olämplig tid vid samma tidpunkt som wilmas försvinnande

Spännande!

Jag har personligen letat utan sökorganisation på Gustafsberg. Det finns mängder med papperskorgar, sopkärl vid restauranger och en container. Finns även en kyrkogård och vacker natur/skog.

Grävde bland annat i diverse ”högar”, alltså folk som lagt högar med pinnar i skogen (som förmultnat) utan resultat.
Gick in och rotade i ett förråd, letade under husgrunder, bakom hus... inget, förutom att folk stirrar konstigt på en 🤷‍♀️
Citera
2020-05-30, 14:13
Medlem
backlashfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Det gjorde han definitivt. Datan stödjer detta - man kunde påvisa när han gått hemifrån, anlänt till stationen, rest, att han stannade 90 minuter i Ljungskile innan han började traska norrut.

Han har själv sagt att han knappade in Uddevalla på sin GPS och började gå längs E6. Samt påståendet att han lyssnat på musik i Ljungskile. Osv. Alla är överens om att han hade sin mobil med sig till Ljungskile.

90 minuter har han alltså haft på sig att gömma kroppen. Han la säkert den i en större resväska. Huvudet fick inte plats så det fick han lägga i den mindre. Han tänkte att han får börja med att göra sig av med kroppen och sen göra samma sak med huvudet, då han inte kunde komma traskandes med två resväskor. Att tågvärden ”inte ska ha sett skrymmande bagage” säger väll inte så mycket. Lägger han bagaget under sätet är det väll inget de tänker på. Sen har han hoppat av. Gått iväg med resväskan och på något sätt lyckats göra sig av med kroppen. En teori till vad han gjorde i Ljungskile i 90 minuter. För om jag förstått det rätt har man inte hittat en större resväska i lägenheten vilket han rimligtvis borde ha tillgång till när han planerade sin USA-resa.
Citera
2020-05-30, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Ja om de sitter på tejpen kan det vara samma sak där, på det första lagret, någon som tagit tag i tejpen bara.

Är dessa avtryck säg ett på folien och ett på tejpen kan det vara W’s tillexempel. Att tejpen är på skikt C (innerst) och det är på foliet på skikt A (ytterst) så vida han har gjort upp delar av folie huller om buller och bara plockat. Eller om någon då börjar öppna det andra paketet och tagit tag i folien.

Hade varit mycket märkligt att någon skulle vilja stå och riva tejp medan T packar in.

Ja så tänker jag med, att han varit ensam. Du beskriver det bra med tillhörigheter etc.

I mina tankar tänker jag ”tänk om han låtit någon hålla huvudet och därför finns det andra avtryck på skikt A. Då finns det åtminstone minst en person som vet vad han har gjort”.
Mja, man hoppas ju på att det finns en medhjälpare. Då kan nog sanningen komma fram till slut.

Kanske var han såpass strukturerad att han förberedde ett stort antal tejpbitar som han exempelvis satte på kanten av en bordsskiva.
Då kan två bitar som satt längst ut på rullen, gissningsvis med Wilmas fingeravtryck, hamna på två helt olika ställen i packningen.
Citera
2020-05-30, 14:16
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Dessutom blir han upplockad av poliser som ser hans skador på händerna. I rätten nekar han till att ha haft dessa skador på torsdagen och säger att de uppkommit senare när han skadade sig på en lampa. Han är verkligen urbota korkad.

Läste i fup igen och det enda polisen la märke till var en reva på handen. Inga sår i ansiktet. Polisen kollade T i och med att T sagt att han varit i slagsmål.

S. 40 av 976 i fup.
Citera
2020-05-30, 14:16
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men det är ju det jag säger! Bluestar har visat att Wilmas kropp har legat på sängöverkastet (icke blodig) under den tid då förruttnelseprocessen påbörjats. Jag lägger ner - ni begriper bara inte. Tishko-varning även här tydligen.

Wilma har från vardagsrummet tagit sig själv, eller fått hjälp, till sovrummet och där
legat på sängen, på sängöverkastet. Hon kan ha varit vid liv då hon hamnade i sängen
men har även legat där avliden eftersom en likhund markerat för lik i sängen.
Antingen blödde inte Wilma så mycket då hon låg i sängen eller blödde hon men låg
inlagd i något som sög upp delar av blodet eftersom det inte finns så mycket
blodbesudlingar synliga där. Sängöverkastet har inte tvättats efter att Wilma legat där då
besudlingar finns kvar på det. Bluestarundersökningen påvisar fluorescens i området där
likhunden markerade och där finns även blod från Wilma.
sida 283
Citera
2020-05-30, 14:17
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Det gjorde han definitivt. Datan stödjer detta - man kunde påvisa när han gått hemifrån, anlänt till stationen, rest, att han stannade 90 minuter i Ljungskile innan han började traska norrut.

Han har själv sagt att han knappade in Uddevalla på sin GPS och började gå längs E6. Samt påståendet att han lyssnat på musik i Ljungskile. Osv. Alla är överens om att han hade sin mobil med sig till Ljungskile.

Då ha vi olika uppgifter. Vem behöver förresten GPS för att hitta till Uddevalla från Ljungskile längs en allfartsväg som E6? Man kan bara komma till Göteborg eller Uddevalla beroende åt vilket håll man går.
Man missar ingendera när man väl är framme. Han var väl medveten om riktningen. GPS?
Citera
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Mja, man hoppas ju på att det finns en medhjälpare. Då kan nog sanningen komma fram till slut.

Kanske var han såpass strukturerad att han förberedde ett stort antal tejpbitar som han exempelvis satte på kanten av en bordsskiva.
Då kan två bitar som satt längst ut på rullen, gissningsvis med Wilmas fingeravtryck, hamna på två helt olika ställen i packningen.

Ja men exakt!

Snillen spekulerar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Han är sannerligen one of a kind.
Man brukar kunna sätta sig in i en lögnares strategiska lögner, men här finns varken rim eller reson.

Vad syftet med att måla in sig så rejält i hörnet med att ihärda att han varit hemma hel tiden fredag-lördag-söndag...så mordet har inte kunnat ske i lägenheten för han har juv arit där...allt blod till trots, och huvudet i garderoben med 18 fingeravtryck...

Jag kämpar för att förstå...

Ja, det är verkligen märkligt. Min enda idé kring detta är just att hans narcissistiska drag krockar med hans ointelligens och faktumet att det är alldeles uppenbart att han är skyldig. Möjligt att cannabisrökningen under (och efter) mordkvällen gjort att han också har vissa minnesluckor som gör det enklare att blåneka till allt.
Citera
2020-05-30, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backlashf
90 minuter har han alltså haft på sig att gömma kroppen. Han la säkert den i en större resväska. Huvudet fick inte plats så det fick han lägga i den mindre. Han tänkte att han får börja med att göra sig av med kroppen och sen göra samma sak med huvudet, då han inte kunde komma traskandes med två resväskor. Att tågvärden ”inte ska ha sett skrymmande bagage” säger väll inte så mycket. Lägger han bagaget under sätet är det väll inget de tänker på. Sen har han väll hoppat av. Gått iväg med resväskan och på något sätt lyckats göra sig av med kroppen. En teori till vad han gjorde i Ljungskile i 90 minuter. För om jag förstått det rätt har man inte hittat en större resväska i lägenheten vilket han rimligtvis borde ha tillgång till när han planerade sin USA-resa.
Nej, det var den lilla resväskan som han tog med sig när han skulle åka iväg till USA. Vänner reagerade på att det var en knaper packning.

Jag har också hört uppgiften i tråden att Tishko kunde knytas till inköp av ett set av resväskor, där huvudet låg i den lilla och den stora inte återfunnits.

Men då diskuterades en blå väska som hittades utomhus. Ej heller några omnämnanden i FUP om kvitto på detta inköp. Det var en trådsanning, mig veterligen.
Citera
2020-05-30, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfling
Enligt Facebook jobbar TK (PÖS fästman) på en bilfirma som heter Bran*t. Enligt FUP jobbar MGMs far på en bilfirma som heter Bran*t. Tvivlar på att det är två olika bilfirmor med samma namn i samma område.

PÖS arbetar på ett gruppboende och det var dit leveransen var beställd, inte hem till henne. Hemtjänsten kanske fick slut på något och fick låna av gruppboendet och så hamnade påsen på Ts arbetsplats?
Citera
2020-05-30, 14:21
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Nej, det var den lilla resväskan som han tog med sig när han skulle åka iväg till USA. Vänner reagerade på att det var en knaper packning.

Jag har också hört uppgiften i tråden att Tishko kunde knytas till inköp av ett set av resväskor, där huvudet låg i den lilla och den stora inte återfunnits.

Men då diskuterades en blå väska som hittades utomhus. Ej heller några omnämnanden i FUP om kvitto på detta inköp. Det var en trådsanning, mig veterligen.

Den blåa väskan funderar jag på. Någon som sett den i garderober eller liknande?

Hakat upp mej på den då jag sett honom med en blå sportbag.
Citera
2020-05-30, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristinmandarin
Du är medveten om att ett skelett innehåller mängder av ben? Och att OM grisar skulle äta upp en styckad person så skulle de inte gnaga "köttet" av benen snyggt och prydligt så att T sedan lite enkelt kunde samla ihop ALLA ben för att göra sig av med. Benen skulle splittras och fragmenteras, och det skulle vara i stort omöjligt att få med sig alla fragment. Det är inte heller något som skulle gå på en timme, utan lång tid.
Detta med kohagen är så dumt så det är inte värt att svara på. Faktiskt tom värre än Vemsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in