2020-05-30, 13:33
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Bra summerat
Ja för han har varit hemma och då har det absolut inte hänt...😜
Precis!
Citera
2020-05-30, 13:33
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Fortfarande inget som slår fast att bluestar eller luminol reagerar på annat än blod.

Helt riktig.
Citera
2020-05-30, 13:35
Medlem
61as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonickie
Antar att det redan har gjorts meeen....har man kollat vind/källare/förråd/ hos dem brukare han åkte till den dagen som han även hade skyttetrafik fram och tillbaka till sin egen lägenhet?

Detta har jag också funderat på. Har inte läst om det i FUP men givetvis kan jag ha missat det. Tror att dom 5 vändorna hem den dagen har betydelse.
Citera
2020-05-30, 13:36
Medlem
lindblomsgröns avatar
Det är väl uppenbart för åklagaren att hon dödats i hans lägenhet. Förstår inte varför de inte pressar honom i domstolen tills han bryter ihop. De kanske inte får göra så men....när allt han säger är så tokigt och inget stämmer borde de få göra så. Han borde få sitta där och de skulle på honom om så hela natten.
Citera
2020-05-30, 13:37
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Fingeravtryck jag reagerat på.

Print fup s.422 av 976: https://forumbilder.com/i/r5g4

Skikt C innerst, ett avtryck som inte identifierats.
Tänker om detta skikt tagits först från rullen är det inte konstigt om ett avtryck finns beroende på hur man tar av folien från rullen (använder den taggade kanten att riva med eller tillexempel väljer att riva av folien alternativt klippa. Detta fingeravtryck kan lika gärna vara W’s.

Skikt A ytterst, ett avtryck som inte identifierats.
Vad tror ni?

Kan han ha lagt upp delar av folie innan han började paketera. Kan vara från den nya rullen som W möjligen har tagit i, och sedan kanske sett ”ah vi hade en som redan var öppnad!”

Kan dessa fingeravtryck vara medhjälpare?
I så fall misstänker jag att det är en vän. Någon av de som sa att W var på Elgiganten. Den historien känns så galet uppdiktad.

Tror inte det är främmande avtryck. Då borde det funnits på flera ställen i lgheten.
Citera
2020-05-30, 13:37
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Hade missat detta, ser nu att Aftonbladet skrev om Tishkos uttalande i rätten.

Helt sjukt empatistört - säga så med hela Wilmas familj närvarande. Helt sanslöst. Det stärker knappast hans position heller.
Inte alls, vill j säga! Han har repet om halsen - snart sparkas stolen!
Bye Byeeee....
Citera
2020-05-30, 13:38
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Tror inte det finns någon ljudupptagning på hela rättegången än. Aftonbladets liverapportering finns kvar att läsa för att följa vad han sagt.
Der verkar som rättegångspodden ska läggs ut hela rättegången efter domen.
Jag vet dock inte vad det skulle innebära om man överklagar domen och det går vidare. Så om det inte läcker någonstans får vi vänta tills slutet på Juni/början av Juli...!
Okej! Tack för ditt svar. Då får vi helt enkelt vänta en månad. Ska bli såå spännande att höra. Vore kul om rättegångspodden lägger upp hela förhöret. Det har nog aldrig hänt tidigare? Brukar mest va utdrag från den.
Citera
2020-05-30, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 61a
Detta har jag också funderat på. Har inte läst om det i FUP men givetvis kan jag ha missat det. Tror att dom 5 vändorna hem den dagen har betydelse.

Jag har inte heller hittat någon information om det. Men vore konstigt om det inte har varit några sökningar hos dem.
Citera
2020-05-30, 13:41
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Tror inte det är främmande avtryck. Då borde det funnits på flera ställen i lgheten.

Har inte fått till mej att lägenhet sökts på avtryck? Endast fotavtryck i blod, handavtryck på fåtölj och fingeravtryck på folie/tejp.
Citera
2020-05-30, 13:42
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja jag begriper det inte

Hur han å ena sidan säger sig älska sin flickvän, hans ”själsfrände”. Han var ju t.o.m på väg att frivilligt lämna jordeivet - med hjälp av hudlotion/parfym/saft - för att få vara med ”sin kärlek”.

Ändå hjälper han inte ens till att söka efter henne. Eller hennes mördare.

Han försöker inte kontakta henne inte, säger sig ha tagit bort nummer+Snap (vilket ÅK motbevisade).
Han är ytterst motvillig när föräldrarna behöver hans hjälp inför sök (Ws kläder).
Han deltar inte heller på minsta vis i att söka efter henne. Hellre sitter han hemma och spelar. (Under FIKKs sök 18/11 så ser Ws väninna Alb@ att han sitter och spelar sid 617)

Han är han motstävig och tyst och gör inga ansatser till att hjälpa till under förhören.
Och när hon är konstaterat död så hjälper han inte ens till att fria sig själv, för att han anser att det är polisens jobb att lösa detta.

Makes no sense. Om man nu är oskyldig...

Självklart. Han vet ju vem som mördat henne. Hellre dör han än sätter dit sin far.
Detta är inget hedersbrott utfört av T. Ej heller ett mord utfört av en svartsjuk kontrollerande sambo.
T ville att hon skulle sminka sej mycket -Det vill sannerligen inte en kontrollerande,svartsjuk man. Tvärtom. Såna kuvade kvinnor känns igen. Wilma var inte det. T hade inteden religion som hänger samman med hedersvåld. Däremot hans far. Wilma skymfade släkten med sitt smink o uppträdande.
Citera
2020-05-30, 13:46
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Är det någon här som är med FIKK och letar i Gustafsberg? Polisen har fått tips om nån bil som varit där på olämplig tid vid samma tidpunkt som wilmas försvinnande
Citera
2020-05-30, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Nä precis, om han menar att det gjorts efter han anhållits är det ju kört med för vid den tiden var lägenheten märkt plus att grannarna säkert var väldigt uppmärksamma på allt i huset.
Väskan låg där från början dessutom 🤦🏼‍♀️
Låset byttes ju ganska snabbt efter hans gripande.
Nä, det är helt uppenbart att Tishkos trovärdighet kommer bedömas som låg.

Vad är försvarets mest "rimliga tvivel" för närvarande? Deras starkaste punkter, dvs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in