2020-05-30, 13:48
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaronwanbissaka
Okej! Tack för ditt svar. Då får vi helt enkelt vänta en månad. Ska bli såå spännande att höra. Vore kul om rättegångspodden lägger upp hela förhöret. Det har nog aldrig hänt tidigare? Brukar mest va utdrag från den.
Mkt möjligt, jag har inte följt någon rättegång tidigare.
Jag hoppas att så mycket som möjligt av Ts förhör kommer läggas upp iallafall.

Vi får vara tacksamma att någon bemödar sig att lägga ut det och dela med sig till oss 🙂
Citera
2020-05-30, 13:49
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad jag tycker är konstigt är hur han hånar åklagare och utredningsteam: "Att polisen inte utrett Göteborgsspåret är ett skämt". "-[i] Ni baserar en hel mordutredning på en telefon, det är pinsamt."..
T är besviken eftersom han trodde att han var smart. T köpte tågbiljett med Wilmas bankkort för att vilseleda polisen och övertyga dem att Wilma åkte till Göteborg. Hans plan var att stiga av vid första stopp och återvända hem i smyg. Därför använde han inte kortet mer för att inte spåras. Så T är mycket besviken att polisen kunde spåra honom via mobilen. Han gjorde en idiotisk miss.
Citera
2020-05-30, 13:51
Medlem
backlashfs avatar
Lyssnade precis på en podd om ett fall där man gömt en kropp i en vattenbrunn... kan det finnas några sådana att söka igenom?

Edit: (Kroppen hittades först 13 år senare i vattenbrunnen...)

På stationen i Ljungskile, finns det skåp man kan låsa in kläderna i? Eller hur är det med sådana skåp, finns det en maxtid?

Och har man sökt igenom tunnlar där tågen kör(såg någon frågade detta tidigare i tråden).?
Senast redigerad av backlashf 2020-05-30 kl. 14:03.
Citera
2020-05-30, 13:53
Medlem
Jag undrar en sak.

Jag har inte sett nånstans av det jag kollat i fup att dem tagit upp Wilmas uppbrända tillhörigheter som precis inledningsvis i hennes försvinnande hittades längst uppe ovanför "dynamitbacken"?????? Varför?? Det var ju så allt började att hon anmäldes försvunnen och sen hittades vissa av hennes grejor uppbrända och d blev ett jäkla liv, eller var det inte hennes grejor alls????

Och OM det var hennes grejor skulle jag vilja vet NÄR dem eldades upp samt HUR han kom dit!? Inte en chans att man går hela vägen från hans lägenhet och enda uppför den backen utan man lär ta bil! Självklart har det eldats upp tillhörigheter isåfall efter att han haft ihjäl henne, antingen har en medhjälpare åkt dit och eldat upp lite av hennes grejor eller så har han haft tillgång till någon bil ju och inte hållt sig inne torsdag till söndag eller vafan d är han yrar om!
Citera
2020-05-30, 13:53
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaronwanbissaka
Är det någon här som är med FIKK och letar i Gustafsberg? Polisen har fått tips om nån bil som varit där på olämplig tid vid samma tidpunkt som wilmas försvinnande
Jag är med men missat att det är nytt sök...idag?
Fick meddelande i appen imorse men när jag försökte öppna så kraschade den upprepade gånger.
Det är ju överlag mycket folk i rörelse där.
Något som känns helt sjukt men de borde kanske titta i utedassen som står där.
Vet inte hur ofta de töms, men på vinterhalvåret inte lika ofta antar jag. I vattnet knappast, allt skulle snart spolas upp på land igen. De har begravningsplatsen för djur i närheten också...
Citera
2020-05-30, 13:57
Medlem
lindblomsgröns avatar
har de sett honom i Ljungskile på övervakningskamera, typ på tågstationen? hade han något med sig isåfall?
Citera
2020-05-30, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Fingeravtryck jag reagerat på.

Print fup s.422 av 976: https://forumbilder.com/i/r5g4

Skikt C innerst, ett avtryck som inte identifierats.
Tänker om detta skikt tagits först från rullen är det inte konstigt om ett avtryck finns beroende på hur man tar av folien från rullen (använder den taggade kanten att riva med eller tillexempel väljer att riva av folien alternativt klippa. Detta fingeravtryck kan lika gärna vara W’s.

Skikt A ytterst, ett avtryck som inte identifierats.
Vad tror ni?

Kan han ha lagt upp delar av folie innan han började paketera. Kan vara från den nya rullen som W möjligen har tagit i, och sedan kanske sett ”ah vi hade en som redan var öppnad!”

Kan dessa fingeravtryck vara medhjälpare?
I så fall misstänker jag att det är en vän. Någon av de som sa att W var på Elgiganten. Den historien känns så galet uppdiktad.
Det känns så sjukt bisarrt om någon hjälpt till med detta. Inslagning av huvud... Dessutom lämna huvudet i lägenheten om man är två som hjälps åt.

Tishko kan ha gjort exakt vilka dumheter som helst, men nånstans tolkar jag det faktum att han packat in huvudet tillsammans med personliga tillhörigheter och lagt väskan i garderoben, som att han åtminstone var ensam.

Men visst, fingeravtrycken på tejpen är ju märkliga. Som om någon stod och rev av tejp medan Tishko packade.
Citera
2020-05-30, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Ja och han har inte blött något efter anhållningen så hur och vem kan ha planerat det då?
My good! Om han har svaret på det, att man kan ”tillverka” blod/DNA så har han svaret på blodsjukdommar 👍
Eller är alla myndigheter emot honom? 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️
Nog för att jag tror på att det är hans blod, men lite konstigt tycker jag det är att han blödde så pass mycket med tanke på dom små skadorna han hade. Han hade ju en sorts skada på läppen också. Skulle inte det ha kunnat vara Herpes typ 1.den är ju mycket vanlig, nästan normal. Men man tycker att det hade kunnat stått i FUP i så fall. Nog tror jag att han vid något tillfälle hade kunnat gjort sig illa vid lampuppsättningen. Hade säkert tummen mitt i handen. Men inget som skulle kunna bevisa någon oskuld i detta sammanhang.
Citera
2020-05-30, 13:59
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Tror inte det är främmande avtryck. Då borde det funnits på flera ställen i lgheten.

Enligt rapporter från rättegången sitter den åtalade lugnt och värdigt och lyssnar. Inget flackande med blicken där inte. Inte ett spår av nervositet heller. Han upplevs som samlad.

Angående Göteborgsbiljetten betalade han med Wilmas kreditkort. Då kan han inte ha köpt den av konduktören. Ingen konduktör skulle sälja en biljett med betalning från någon annans kreditkort. Han köpte den alltså i automat.

Tishko är lugn under rättegången. Jag tror han känner att han har sin Gud med sej. Tishko har inte alla hästar hemma. Hasch, religösa grubblerier, USA-vurm, Trump, krossade USA-drömmar. Kanske även andra preparat.

Han kommer att dömas till psykvård på obestämd tid så snart en stor psykundersökning har avslutats. Den kommer att uppenbara sanningen om hans psyke. Stackars sate att ställa till det för sej.

Ett allvarligt förbiseende är att han i sitt jobb mycket väl kan ha träffat på bilnycklar hemma hos vårdtagare till bilar som bara står. Många gamla slutar köra bil efter ett visst datum. Alla säljer inte sin bil av olika orsaker. Från hushåll där han jobbat kan han också ha lånat en spade.
Senast redigerad av Starback 2020-05-30 kl. 14:01.
Citera
2020-05-30, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
har de sett honom i Ljungskile på övervakningskamera, typ på tågstationen? hade han något med sig isåfall?
Nej, inte vad jag vet. Man har vittnesuppgifter från tågvärd, overifierade vittnesuppgifter ifrån en händelse i centrala Ljungskile där en man ska ha betett sig märkligt, samt mobildata. Men inga konkreta uppgifter om bagage - enligt tågvärden hade han inget "skrymmande" med sig.

Så nej, vi vet inte.
Senast redigerad av Olbars 2020-05-30 kl. 14:02.
Citera
2020-05-30, 14:01
Medlem
backlashfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Enligt rapporter från rättegången sitter den åtalade lugnt och värdigt och lyssnar. Inget flackande med blicken där inte. Inte ett spår av nervositet heller. Han upplevs som samlad.

Angående Göteborgsbiljetten betalade han med Wilmas kreditkort. Då kan han inte ha köpt den av konduktören. Ingen konduktör skulle sälja en biljett med betalning från någon annans kreditkort. Han köpte den alltså i automat.

Tishko är lugn under rättegången. Jag tror han känner att han har sin Gud med sej. Tishko har inte alla hästar hemma. Hasch, religösa grubblerier, USA-vurm, Trump, krossade USA-drömmar. Kanske även andra preparat.

Han kommer att dömas till psykvård på obestämd tid så snart en stor psykundersökning har avslutats. Den kommer att uppenbara sanningen om hans psyke. Stackars sate att ställa till det för sej.

Ett allvarligt förbiseende är att han i sitt jobb mycket väl kan ha träffat på bilnycklar hemma vårdtagare till bilar som bara står. Många gamla slutar köra bil efter ett visst datum. Alla säljer inte sin bil av olika orsaker. Från hushåll där han jobbat kan han också ha lånat en spade.

Varför undersöker man inte brukarnas boenden och bilar ???
Citera
2020-05-30, 14:01
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backlashf
Lyssnade precis på en podd om ett fall där man gömt en kropp i en vattenbrunn... kan det finnas några sådana att söka igenom?

På stationen i Ljungskile, finns det skåp man kan låsa in kläderna i? Eller hur är det med sådana skåp, finns det en maxtid?

Och har man sökt igenom tunnlar där tågen kör(såg någon frågade detta tidigare i tråden).?
Som jag har förstått har man inte sökt i tunnlar även om det känns mycket aktuellt. Dock krävs det en avstängning av järnvägen under den tiden för säkerhet och det kanske är en kostnadsfråga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in