Citat:
Ursprungligen postat av
argusmaximus
Tycker det låter i stora drag rimligt, men att jag har svårt för en grandman - som gm - kan summeras så här:
- osäkra vittnesmål på att en grandman verkligen följde efter LOP.
Men framför allt:
- varför exponera sig så mkt för extremt många personer vid en biograf innan mordet? Det måste betecknas som unikt. En GM håller sig i bakgrunden, håller distans, smälter in. Det gjorde inte grandmannen.
Min teori är att grandmannen vid bion var en vanlig palmehatande person. Det fanns en sådan grandman överallt han var.
Ja, det jag säger är givetvis ett antagande. Vad jag försöker förklara är hur GM tog sig till Dekorima. Förklaringen är okomplicerad.
Vi vet ju inte varifrån GM kom. Söder och väster är andra alternativ. Däremot betraktar jag det som uteslutet att han kom från öster, dvs Tunnelgatan, för där stod LJ.
Jag förutsätter alltså att GM tog sig till Dekorima efter det att paret Palme gick över gatan. Fanns ingen anledning för honom att befinna sig där tidigare. Vi talar om högst 1 min vistelse vid Dekorima/ förföljande.
Och då blir min slutsats ett förföljande.
Att han visade sig vid Grand - som jag tror - är helt klart ett tecken på bristande förmåga att analysera läget rätt. Grandmannen uppträder som stod han i en bubbla.
Vittnena Margareta Storhök och Anneli Korhonen blir då oerhört viktiga liksom Mårten P.
Ölvebro upptäckte detta men struntade i signalementet som ju inte för fem öre passade in på CP.