Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Vad är värdet i att kriminalisera sexuella förbindelser mellan samtyckande och vuxna? Vad är fördelen med detta i ett modernt samhälle menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Men kom då med dina vetenskapligt underbyggda argument. Du väljer att inte göra detta. Varför då? Det finns inga bärkraftiga argument. Ni sexköpsmotståndare är moralister, ni vill med våld tvinga alla andra att leva efter er egen moral. Så simpla och fascistiska är ni. Bara för att mainstream media inte talar om detta för er, så är det inte desto mindre sant. Ni är politruker i ett totalitärt system. En dag vänder vinden 180 grader. Det har hänt många gånger tidigare. Tänk på det.
Men du, det du skriver nu är bara oärligt. I den andra tråden där vi diskuterade prostitution (och i viss mån denna) kom jag med många argument, frågor, funderingar och postade många artiklar, intervjuer och studier.
Vissa valde du att bemöta, vissa bemötte du bara med trams och barnslig retorik. Vissa bara sjabblade du bort. Du verkar ha svårt för att förstå att inte alla tänker/är som du.
Hälften av ditt andra inlägg är bara floskler och hittepå från tomma intet.
Du är så otroligt tröttsam att debattera med, du bara upprepar allting. Har du suttit såhär i 12 år? Jag bli mörkrädd isåfall.
Varför svarar du inte själv på några frågor för en gångs skull istället för att upprepa samma fras om och om igen? Jag har redan besvarat din fråga, om inte i denna tråden så i den andra tråden som måste ha kommit upp i hundratals sidor.
Låt oss säga att Sverige avkriminaliserar sexmarknaden. Vad är fördelarna/nackdelarna? Vilka är farorna? Vem kommer marknaden ägas av? Vem kommer bordellerna ägas av? Kommer det uppstå sexturism i Sverige? Kommer de inhemska prostituerade räcka till? Vad händer om de inte gör det? Ska de utländska prostituerade ingå i socialförsäkringssystemet? Ska deras "pojkvänner" få flytta hit med dem?
Eller har du bara tänkt så långt pitten räcker? Typ "jag är kåt på fitta, hur får jag tag på fitta, avkriminalisering". Punkt?