2020-05-30, 01:35
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du är ovanligt osammanhängande inatt.

Först börjar du med att kvinnor inte vill ha jämställdhet. Ditt "bevis" för detta är att kvinnor inte väljer "betamän". Dessa "betamän" är enligt dig, män som lierar sig med feminister för att få fitta.

Jäkligt vagt och osammanhängande du.

I inlägget ovan kör du några avdankade slagord. Allt låter irrationellt och urvattnat.

Du anklagar mig för att vara inkonsekvent, men du kommer inte med några som helst bärkraftiga argument. Vet du vad det beror på? Du saknar riktiga argument, och du ägnar dig åt kvinnlig känsloporr. Illa, mycket illa...
Citera
2020-05-30, 01:39
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Isåfall finns det inte ett enda demokratiskt land på hela jordklotet. Är du anarkist?

Vad är värdet i att kriminalisera sexuella förbindelser mellan samtyckande och vuxna? Vad är fördelen med detta i ett modernt samhälle menar du?
Citera
2020-05-30, 01:46
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du anklagar mig för att vara inkonsekvent, men du kommer inte med några som helst bärkraftiga argument. Vet du vad det beror på? Du saknar riktiga argument, och du ägnar dig åt kvinnlig känsloporr. Illa, mycket illa...

Patetiskt.

Om du inte har något vettigt att skriva så skriv inte. Blir bäst så.
Citera
2020-05-30, 01:56
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Patetiskt.

Om du inte har något vettigt att skriva så skriv inte. Blir bäst så.

Men kom då med dina vetenskapligt underbyggda argument. Du väljer att inte göra detta. Varför då? Det finns inga bärkraftiga argument. Ni sexköpsmotståndare är moralister, ni vill med våld tvinga alla andra att leva efter er egen moral. Så simpla och fascistiska är ni. Bara för att mainstream media inte talar om detta för er, så är det inte desto mindre sant. Ni är politruker i ett totalitärt system. En dag vänder vinden 180 grader. Det har hänt många gånger tidigare. Tänk på det.
Citera
2020-05-30, 02:34
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Det ironiska är ju att sexköpare framställs som primitiva. I själva verket är det ju motståndarna som bortser från rationalitet och kunskap och bara skriker efter blod.... Det avslöjar att det ligger en evolutionärpsykologisk fruktan i botten.
De skiter i alla inblandade och vill tvinga på dem och alla som ser på sin moralpanik.
Citera
2020-05-30, 02:36
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Vad är värdet i att kriminalisera sexuella förbindelser mellan samtyckande och vuxna? Vad är fördelen med detta i ett modernt samhälle menar du?

Citat:
Men kom då med dina vetenskapligt underbyggda argument. Du väljer att inte göra detta. Varför då? Det finns inga bärkraftiga argument. Ni sexköpsmotståndare är moralister, ni vill med våld tvinga alla andra att leva efter er egen moral. Så simpla och fascistiska är ni. Bara för att mainstream media inte talar om detta för er, så är det inte desto mindre sant. Ni är politruker i ett totalitärt system. En dag vänder vinden 180 grader. Det har hänt många gånger tidigare. Tänk på det.

Men du, det du skriver nu är bara oärligt. I den andra tråden där vi diskuterade prostitution (och i viss mån denna) kom jag med många argument, frågor, funderingar och postade många artiklar, intervjuer och studier.

Vissa valde du att bemöta, vissa bemötte du bara med trams och barnslig retorik. Vissa bara sjabblade du bort. Du verkar ha svårt för att förstå att inte alla tänker/är som du.

Hälften av ditt andra inlägg är bara floskler och hittepå från tomma intet.

Du är så otroligt tröttsam att debattera med, du bara upprepar allting. Har du suttit såhär i 12 år? Jag bli mörkrädd isåfall.

Varför svarar du inte själv på några frågor för en gångs skull istället för att upprepa samma fras om och om igen? Jag har redan besvarat din fråga, om inte i denna tråden så i den andra tråden som måste ha kommit upp i hundratals sidor.

Låt oss säga att Sverige avkriminaliserar sexmarknaden. Vad är fördelarna/nackdelarna? Vilka är farorna? Vem kommer marknaden ägas av? Vem kommer bordellerna ägas av? Kommer det uppstå sexturism i Sverige? Kommer de inhemska prostituerade räcka till? Vad händer om de inte gör det? Ska de utländska prostituerade ingå i socialförsäkringssystemet? Ska deras "pojkvänner" få flytta hit med dem?

Eller har du bara tänkt så långt pitten räcker? Typ "jag är kåt på fitta, hur får jag tag på fitta, avkriminalisering". Punkt?
Citera
2020-05-30, 02:39
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Du ser ner på kvinnor som knullar runt, det var det du och en annan medlem satt och ojade er över.

Sen började du snacka om förintelsen med mera.

Och nu snackar du om (surprise) metoo och Paolo och fan och hans moster.

Vad är din poäng? Du känner dig överkörd av feminismen?
Varför tror du att jag ser ner på kvinnor som gör som de vill?
Vad jag säger är att det inte är för mig.
Jag har andra preferenser. Priset för att inte ha en kvinna som knullar runt är att inte knulla runt själv och vice versa. Spelar det ingen roll, så är det upp till var och en, men det duger inte åt mig.
Är det okej om vi fortsätter att ha våra egna preferenser och väljer våra livsstilar själv?
Citera
2020-05-30, 02:48
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Men du, det du skriver nu är bara oärligt. I den andra tråden där vi diskuterade prostitution (och i viss mån denna) kom jag med många argument, frågor, funderingar och postade många artiklar, intervjuer och studier.

Vissa valde du att bemöta, vissa bemötte du bara med trams och barnslig retorik. Vissa bara sjabblade du bort. Du verkar ha svårt för att förstå att inte alla tänker/är som du.

Hälften av ditt andra inlägg är bara floskler och hittepå från tomma intet.

Du är så otroligt tröttsam att debattera med, du bara upprepar allting. Har du suttit såhär i 12 år? Jag bli mörkrädd isåfall.

Varför svarar du inte själv på några frågor för en gångs skull istället för att upprepa samma fras om och om igen? Jag har redan besvarat din fråga, om inte i denna tråden så i den andra tråden som måste ha kommit upp i hundratals sidor.

Låt oss säga att Sverige avkriminaliserar sexmarknaden. Vad är fördelarna/nackdelarna? Vilka är farorna? Vem kommer marknaden ägas av? Vem kommer bordellerna ägas av? Kommer det uppstå sexturism i Sverige? Kommer de inhemska prostituerade räcka till? Vad händer om de inte gör det? Ska de utländska prostituerade ingå i socialförsäkringssystemet? Ska deras "pojkvänner" få flytta hit med dem?

Eller har du bara tänkt så långt pitten räcker? Typ "jag är kåt på fitta, hur får jag tag på fitta, avkriminalisering". Punkt?

Det är ni förbudsivrare som upprepar er själva helt i onödan. Jag sammanfattar bara det hela på ett enkelt sätt: varför straffa endera parten i en samtyckande sexuell relation mellan vuxna individer? För det är ju precis detta som sexköpslagen gör. Detta går helt enkelt inte att försvara på ett rationellt sätt. Att straffa den enskilde sexköparen som medvetet gjorde ett övergrepp vore inga problem. Men att straffa alla. Det är ett brott mot mänskliga rättigheter.
Citera
2020-05-30, 02:50
Avslutad
Citat:
Ibland får jag för mig att 90% av männen som kommenterar här är som Dustin Hoffman i Rainman. Allt måste upprepas till förbannelse annars börjar de slå sig själva på huvudet och hela deras värld rasar samman. Det är därför som såna som du och jag måste svara på samma resonemang om och om och om och om igen. Till förbannelse.

När det gäller detta med tacksamhet, prostitution, judarna, vad kvinnor kontra män gjort/arbetat med historiskt sett, osv osv osv.

Jag behöver egentligen inte vara här men jag vet hur många som läser forumet. Jag vill se att jag gör en god gärning som belyser galningar som M om och om igen..
Citera
2020-05-30, 02:51
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag kan dessvärre inte hjälpa dig då. Om du inte förstår en så pass enkel sak så tror jag det är kört med möjligheterna att förklara ytterligare.
Jag säger som du och helgarderar:
"Allting handlar om från vems infallsvinkel man tittar på situationen ur."

"Jag kan påstå en sak i 500 inlägg, men det behöver ju inte betyda att det är det jag står för".

Sjukt enkelt. Du är knäpp. Det är enda rimliga förklaringen.
Citera
2020-05-30, 02:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Varför tror du att jag ser ner på kvinnor som gör som de vill?
Vad jag säger är att det inte är för mig.
Jag har andra preferenser. Priset för att inte ha en kvinna som knullar runt är att inte knulla runt själv och vice versa. Spelar det ingen roll, så är det upp till var och en, men det duger inte åt mig.
Är det okej om vi fortsätter att ha våra egna preferenser och väljer våra livsstilar själv?

Därav min fråga som löd ungefär: "Vad har ni med att göra vad kvinnor gör med sina fittor?"

Var det bara dina preferenser du ville dela med dig? Varför skulle någon bry sig?
Citera
2020-05-30, 03:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jag behöver egentligen inte vara här men jag vet hur många som läser forumet. Jag vill se att jag gör en god gärning som belyser galningar som M om och om igen..

De andra antifeministerna framstår bara som gravt autistiska.

Dig får man ta efter vilken dagsform du är i. Vissa gånger sitter du och bara spyr ut hat och bitterhet gentemot svenska kvinnor. Du gör dig onåbar och rapar floskler och fördomar. Andra gånger framstår du som verbal och begåvad. Mjuk, vill prata om rädslor och funderingar.

Jag tror inte du ska tänka så mycket på hur många eller vem som läser trådarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in