Just nu pågår det 6-7 stycken trådar i politikforumen (plus två i medier och journalistik) som handlar om återvändande IS-krigare... Märkligt att så många användare tagit till Flashback för att diskutera samma ämne samtidigt.
Just nu pågår det 6-7 stycken trådar i politikforumen (plus två i medier och journalistik) som handlar om återvändande IS-krigare... Märkligt att så många användare tagit till Flashback för att diskutera samma ämne samtidigt.
Visst är det en jobbig fråga för sossarna? Men var ser du trollen i sammanhanget?
Jag börjar bli jävligt less på användare som skriver ett enda ord inom ämnet och sedan flikar in resten av inlägget med enbart propaganda om något helt annat.
Flashback är under ockupation av vänster/kinatroll. Låt oss krossa dem!
Hej,
Om denna tråd mot förmodan ligger fel så papperskorga den snälla inte. Detta är viktigt.
Har hängt här i 15 år under lite olika konton.
Har på senare år märkt mer och mer extrema vänsteråsikter På forumet.
Det har ökat explosioinsartat.
Trodde ett bra tag att samhället trots allt har dessa åsikter och accepterade det.
De senaste årens trådar med anti-väst propaganda och PRO-kina/kommunism började göra mig misstänksam.
I Corona-krisen blev jag 100% säker. Det bedrivs någon form av vänsterockupation av forumet. Sinnesjukt många totalt nya konton som plötsligt spammar i specifika trådar tex om Sveriges Corona strategi kring och hur fantastisk den är trots att svenskar dör som flugor och ett flertal länder Portar oss nu när dom öppnar upp.
Samma i kina trådar med propaganda att kina är fantastiskt och att väst är helt värdelöst.
Samma sak i Trump-trådar där det spammas kopiöst med inlägg anti Trump.
Ny reggade konton som direkt skriver 50 inlägg per dag i just ovan nämnda trådar med antiväst propaganda. Inga andra trådar skriver kontona i. De lägger ner all kraft på en specifik tråd och lyckas sprida propagandan i den tråden med uppåt 100 inlägg per dag.
Detta är allvarligt.
Yttrandefrihet på riktigt är våra ledord. Detta är påväg att förändras.
Önskar diskussion där både mods och medlemmar ger sin syn på saken och Vad vi ska göra åt detta
Vad fan ska vi göra? Tråden skall enbart handla om det som skrivits i TS.
Edit: Detta är alltså min personliga känsla - så ingen mod korgar tråden pga brist på källa eller liknande
Senast redigerad av Orkanuz 2020-05-30 kl. 01:38.
Folk vill ha frihet, därför gillar de Corona-strategin även om den kanske inte är sådär jätteoptimal. Karantän, total isolering, patrullering av soldater osv vore favorit kommunistdiktaturstrategin. Om du förstår hur många som faktiskt lever i riket, läser här och sällan skriver så förstår du lite bättre varför det dyker in massor med människor. Det är så långrandigt här så man känner igen folk som återkommer i tråd efter tråd, det är samma människor som alltid skriver i princip. Förutom på några få ämnen, de som berör dem som skriver.
Tycker att hela forumet har blivit vänsterinfekterat på senare tid, låt oss säga 2.3.4 åren..
Kommunism hyllas som "folkets vilja" och den totala utopin av vänsterblivna. Undrar då varför de är på 4 plats bland svenska riksdagspartier och inte nummer ett med bred marginal?
Jag är ju en av dom med "nya" konton ibland. Jag kunde skriva mycket på varje konto ibland med. Kanske inte så mycket du snackar om men kanske 10 inlägg per dag ibland.
Själv så vill jag få ut åsikter som samhället kanske inte vet finns då man rätt ofta skall må skit om man säger vad man tycker. Detta tycker jag e fel då man blir en "bomb" om man inte får "lufta" ut lite nånstans...
Flashback har hjälpt mig enormt mycket både med att förstå andra och mig själv. Jag hade nog varit en "bomb" annars.
Så, det finns ju andra än kineser. Ja e vrål svensk och har inget med Kina att göra. Har inte ens varit i Kina...
Sen stämmer det nog att Kina kör en slags manipulation mot länder via psykologi. Det roliga e att man ser denna manipulativa "teknik" på nätet mer och mer och helt ärligt så har jag haft nytta av att förstå den.
Om jag fattat det rätt så handlar det om att ändra folks tänkande genom att ändra självkänslan och självförtroendet hos folk vilket gör att folk undviker saker pga skammen och skulden manipulationen ger. Lite som feminismen typ. Vet man om detta så fastnar man inte lika lätt i spindelns nät nästa gång nån kör det där. Man blir medveten om det fula spelet vissa kör och på så sätt kan man bli friare som människa. Så som det är meningen att det egentligen ska vara rent biologiskt.
En människa förtjänar inte att lida bara för att en annan är ett svin.
Så det är nog både kineserna och svenskarna som ballat ur lite.
Senast redigerad av Gud.sa.Eva.e.FALSK 2020-05-30 kl. 05:47.