2020-05-29, 23:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur vet vi att Tishko ljuger? "Han öppnar munnen".
Klart han måste förklara allt han sagt, skrivit och gjort, på ett sätt som får det att se ut att en låtsasperson begått dådet, en Mållgan. Samma Mållgan som begick mordet på L*ena W*esström i Örebro. Mållgan har haft mycket att göra de senaste åren.

Det är tyvärr dessa Mållgan som ger oss Mats Alm-fall. Låt oss hoppas att vare sig hashtomten Tishko eller narcissisten SD kommer undan med sina vidriga dåd.
Citera
2020-05-29, 23:56
Medlem
m00nlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osceola
Läste igår, (men orkar inte gå tillbaka och försöka hitta inlägget) att någon reagerade på att MGM sa att han var Wilmas familj.

Tyvärr var det så, när hon flyttade från MGM så hon bodde hos sin syster, hos en väninna till mamman, en kompis, för Wilma ville absolut inte bo hos sin pappa......

Däremot ville hon bo hos sin mamma men mamman hade för mycket med sina nya barn och hennes sambo ville inte ha Wilma boende hos dem.

Hur kan mamman med att gråta ut i media och tycka så jävla synd om sig själv???

Wilma var alltså inte ens 18 år och ändå brydde inte morsan sig, trots att hon visste vilken
idiot hon var tvungen att bo tillsammans med. Om hon nu inte valde alternativet att bli hemlös!

Om Wilma hade fått komma hem till mamman och bo i Ucklum hade hon fortfarande varit i livet!

Precis!! Jag försvara inte smutset som tog hennes liv men vad fan är de för familj som tillåter en sådan fin flicka som är 15 vara med en sådan kille? Låta henne flytta ut, inte bo hemma så ung osv. Är själv utlänning och om jag ska ha tröttnat på ulänska killar beteende mot svenska tjejer är det knas. Man ska uppmuntra sin 15 åring till studier, vänskap och äventyr med familjen mm inte inleda destruktiv förhållande.
Citera
2020-05-29, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NowWeAreFree
Just en av dessa punkter som förbryllade mig idag. Att de inte pressade honom ytterligare. Förutom att mobilen var kvar till 18:37, ”den går han aldrig utan” sa han i förhör idag, förutom detta så går det heller inte ihop med vittnesförhören om bråket samt skriken vid 18tiden. Vilket flera grannar vittnat om vid förhör.
Det viktiga idag var att Tishko faktiskt pratade av sig. Det finns gott om tid att syna hans väldigt uppenbara lögner senare.

Dels har han rätt att få höras utan att bli ständigt avbruten, dels är det knappast ofördelaktigt för åklagaren att lögnerna staplas på varandra.
Citera
2020-05-29, 23:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m00nlight
Precis!! Jag försvara inte smutset som tog hennes liv men vad fan är de för familj som tillåter en sådan fin flicka som är 15 vara med en sådan kille? Låta henne flytta ut, inte bo hemma så ung osv. Är själv utlänning och om jag ska ha tröttnat på ulänska killar beteende mot svenska tjejer är det knas. Man ska uppmuntra sin 15 åring till studier, vänskap och äventyr med familjen mm inte inleda destruktiv förhållande.

Tillåter och tillåter. Tonåriga tjejer kan för helt vanliga föräldrar vara väldigt svåra att kontrollera, speciellt om det är kärlek inblandat.
Citera
2020-05-29, 23:59
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melbie
Du har nog rätt... stor risk att hon finns i havet Men med tanke på lera i lägenheten pappan hade sett osv så hoppas jag det är tecken på att hon ändå är gömd i terrängen och kommer hittas.

Känns nästan som man skulle behöva båt för att gömma en kropp i havet om man inte konkat på tunga stenar eller dylikt. Och i november borde ngn noterat ifall de såg en liten båt på havet och lagt ihop 1+1 när Wilma anmäldes försvunnen.
Sent svar: det finns en kaj bara 150-200 meter från lägenheten. Han kan gå dit eller åka bil ända fram. Där är mörkt och tomt på natten, särskilt i november. Runt om är industriområden och båtuppläggning. Där är djupt vatten direkt vid kajkanten. I hamnen mitt emot kommer stora lastfartyg ut och in hela tiden, de behöver rejäla djup. Strömmen går utåt där fjorden öppnar sig och blir som en bred och djup havsvik. Det behövs bara något som är tungt nog att hålla nere kroppen mot botten tillräckligt länge för att den ska flyta utåt med strömmen.
Citera
2020-05-30, 00:01
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Tyckte att åklagaren var i tamaste laget, iaf utifrån Aftonbladets rapportering.
En juridikfråga till er som kan detta: kan åklagaren komma med nya fakta under slutpläderingen? Alltså sådan fakta som redan idag finns men som inte togs upp i dagens förhör.
Nej, alla bevis som åklagaren har måste ha redogjorts innan rättegång. Han kan alltså inte komma med helt nya bevis under slutplädering
Citera
2020-05-30, 00:02
Medlem
AngryDanes avatar
Hele fallet her lugter langt væk af simpel inhuman mena-kultur som man i disse år kan se udfolde sig over hele Europa!
Ahmed betragtede Wilma som sin ejendom, hun var også kufar og “en hora”, hvilket i praksis vil sige at ahmed iflg kulturen og sharia, var den eneste i det forhold som kunne slutte det.

Det ligger simpelthen i kulturen at den svage, den sårede, skal udnyttes maximalt.
Fra United Kingdom, hvor man i stad efter stad ser ligaer af mænd fra mena som misbruker hundredtals unge tjejor fra socialklasse 5, over Tyskland, Nederlandene, Belgien og Frankrig til Danmark, Sverige, Finland og Norge!

Hele ahmeds modus operandi er så typisk at det skriger til himlen.
Det er få måneder siden en ung dansk kvinde blev tævet ihjel, over flere måneder, af sin pakistanske “mand”, foran deres børn.
Hendes børn og tidligere venner beskrev et fuldt sammenligneligt forløb med social isolation og metodisk forudmjukelse og nedbrydelse af pigen/kvindens ego, garneret med fysiske overgreb.

https://ekstrabladet.dk/112/datter-saa-drabstiltalt-fars-mishandling-han-kaldte-mor-luder-og-moegsaek/8082504

(Luder=hora, mögsäk=skitthög)

Og så er der den her hvor fornægtelsen af det åbentlyse, ultravolden!, er lige så vansinnigt som i fallet ahmed.
En relativ nylig sag fra Danmark hvor en fra mena lemlæster en etnisk dansk kvinde foran deres fælles børn.
Jo vi har også balkontjejor i Danmark.

https://www.avisen.dk/kvinde-blev-forsoegt-draebt-i-kolding-eks-faar-faeng_597431.aspx

If it walks like a duck and quacks like a duck, it probably IS a duck
Senast redigerad av AngryDane 2020-05-30 kl. 00:05. Anledning: Mistak i bokstaveringen
Citera
2020-05-30, 00:03
Medlem
m00nlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Tillåter och tillåter. Tonåriga tjejer kan för helt vanliga föräldrar vara väldigt svåra att kontrollera, speciellt om det är kärlek inblandat.

Jag säger inte att de är lätt och kontrollera en förälskad 15 åring. Visst kan man inre kontrollera om de träffas i smyg, dricker, har sex och allt vad de innebär att växa upp och lära sig av sina misstag. Men fan heller att min dotter som 16 ska få börja inreda en lägenhet med en 22 åring.
Citera
2020-05-30, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Tror inte det behövs, P och T har som det ser ut samma abetsgivare, hur nära varandra, eller inte, de jobbat vet jag inte? Men förklaring kan vara där?

Menar du att t (inte Tisko) har sannolikt kunnat lånat p's nycklar??

Avstånd mellan boendet angeb till tiskos soprum är ca5-10min promenad avstånd..

Något är riktigt fel,inte helt kartlagt..
En riktigt soppa med många inblandade tyvärr..
Citera
2020-05-30, 00:04
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Okej, så det finns inga släppta ljudklipp med förhöret i sin helhet ännu?

Tishko.. vad är det för namn ens?
Citera
2020-05-30, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Han säger att han kan ha tappat en sax som gjort skadorna på duschgolvet.

Han måste tappat den rätt jävla hårt. Dom där mattorna blir det inte såna märken av helt lätt.

Hahaha😂 Ja, det där fick jag mig ett gott skratt åt, (trots den sjukt tragiska anledning till att det tas upp.)
Vilken kraft han kan tappa saker i, wow alltså!!! Helt sjukt, och FLERA ggr med, sååå J Ä V L A hårt tappad sax i våtrumsmattan.
Måste ju varit som ett helt träningspass att tappa den där saxen SÅ HÅRT i golvet!
Tur för lille superman Tishko att han inte tappa den så hårt i dicken eller pungen när han klippte sina ostyriga pubishår alltså, puh!
Citera
2020-05-30, 00:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m00nlight
Men fan heller att min dotter som 16 ska få börja inreda en lägenhet med en 22 åring.

Jo, där har du en poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in