Citat:
Ursprungligen postat av
Olbars
Indicier för att W bragts om livet och bevis att Tishko utfört detta tycker jag finns där. Andra gärningsmän är uteslutna och våldet var grovt.
Teknikerna har talat om upprepat trubbigt våld av en art som slitit loss kroppsvävnad från Wilma.
Jag tror att åklagaren kommer försöka förklara att sådant brutalt våld riktats mot Wilma av Tishko, upprepade gånger, att det går att hävda likgiltighetsuppsåt till mord. Det spelar således ingen roll exakt hur Wilma dog.
Rätta mig gärna om jag har fel (då jag saknar medicinsk utbildning) men såvitt jag förstod det var inte skadorna på huvudet tillräckliga för att kunna fastställa dödsorsaken. Mycket av det våld som används mot huvudet har väl även skett efter dödstillfället varpå det är relevant för frågan om griftefrid men inte för frågan om mord.
Jag delar din uppfattning om vad åklagaren kommer försöka driva, däremot förhåller jag mig skeptisk till att han lyckas. Att det (som du säger) "inte spelar någon roll exakt hur Wilma dog" håller jag inte med om. En gravt misshandlad person som hoppar framför ett tåg blir inte mördad även om våldet som brukats mot denne mycket väl
hade kunnat döda personen (fiktivt exempel som inte har någonting med det aktuella fallet att göra). För att man ska kunna göra mord gällande så måste det fastställas att döden inträtt till följd av annans, uppsåtliga, handlande. Det tror jag är oerhört svårt att göra i detta fall.