2020-05-29, 15:07
Medlem
Browndawgs avatar
Han säger att han kan ha tappat en sax som gjort skadorna på duschgolvet.

Han måste tappat den rätt jävla hårt. Dom där mattorna blir det inte såna märken av helt lätt.
Citera
2020-05-29, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Indicier för att W bragts om livet och bevis att Tishko utfört detta tycker jag finns där. Andra gärningsmän är uteslutna och våldet var grovt.

Teknikerna har talat om upprepat trubbigt våld av en art som slitit loss kroppsvävnad från Wilma.

Jag tror att åklagaren kommer försöka förklara att sådant brutalt våld riktats mot Wilma av Tishko, upprepade gånger, att det går att hävda likgiltighetsuppsåt till mord. Det spelar således ingen roll exakt hur Wilma dog.

Rätta mig gärna om jag har fel (då jag saknar medicinsk utbildning) men såvitt jag förstod det var inte skadorna på huvudet tillräckliga för att kunna fastställa dödsorsaken. Mycket av det våld som används mot huvudet har väl även skett efter dödstillfället varpå det är relevant för frågan om griftefrid men inte för frågan om mord.

Jag delar din uppfattning om vad åklagaren kommer försöka driva, däremot förhåller jag mig skeptisk till att han lyckas. Att det (som du säger) "inte spelar någon roll exakt hur Wilma dog" håller jag inte med om. En gravt misshandlad person som hoppar framför ett tåg blir inte mördad även om våldet som brukats mot denne mycket väl hade kunnat döda personen (fiktivt exempel som inte har någonting med det aktuella fallet att göra). För att man ska kunna göra mord gällande så måste det fastställas att döden inträtt till följd av annans, uppsåtliga, handlande. Det tror jag är oerhört svårt att göra i detta fall.
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Hur kan man i samma mening bekräfta små skador och samtidigt dementera vetskap om duschmattan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SitnamRumel
Imponerande vittnesmål av den misstänkte än så länge!

Enorm skillnad mot de anhörigas känslotjafs. Låter logiskt att man åker hem fem gånger för att se om hon har kommit hem. Som han säger så var det han som hade huvudansvaret om denna brud. Ett huvudansvar ekonomiskt, emotionellt och uppfostrande. Något som har framträtt är den dysfunktionella Svenska familjen som möter den gedigna Kurdiska. Hennes anhöriga ville inte veta av henne men han tog allt ansvar för denna vilsna Wilma. Rätt så sjukt att denna 17-åring inte ens visste hur man klär sig offentligt i ett civiliserat samhälle.

Är det fler än jag som ville veta om hans tips som polisen vägrar följa eftersom dom försöker sätta dit honom (rasistiska motiv?). Synd att polisen inte vill hitta vem som har gjort det utan bara vill sätta dit första bästa. Är det ett exempel på pinnjakt vi ser?

Tycker du att det är konstigt att en familj vars lilla omyndiga 17-åriga dotter styckmördats, huvudet avskurit, visar känslor? "KÄNSLOTJAFS"??.....Gedigen Kurdisk familj??... Wilma klädde sig snyggt ,allt enl. accepterat nordiskt ungdomsmode,förutom det bedrövliga sminket som påtvingades av denne gedigne man!!!
Citera
2020-05-29, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albertino
Killen är ju inte smart för ett öre, lindrar in sig i lögner så det skriker om det. Nekar hit och dit, omöjligt etc.

Det hade varit bättre att erkänt någon typ av misshandel...

Otroligt att våra skattepengar skall gå till att försvara en psykopat, lås in honom direkt!

Håller med dig till hundra procent!!

fullblodig psykopat.
Citera
2020-05-29, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvillhatvacheese
T tror T är så smart...

Ska man vara lite cynisk så hade det smartaste varit att helt sonika hålla käft, däremot är det smartare (från hans perspektiv) att försöka bortförklara det hela snarare än att erkänna då bevisningen i övrigt är dålig.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
- Jag hade kommit ihåg om jag städat bort blod, säger han och skrattar till.

Nu har han börjat skratta också.

”Nu frågar åklagaren om den misstänkte sett något blod hans lägenhet. "Vi har ju blod i varje rum, har du inte sett detta?
”- Jag hade kommit ihåg om jag städat bort blod, det har jag inte gjort" svarar den misstänkte.
Det är inte mitt blod och jag har inte sett något blod" säger den misstänkte gärningsmannen när åklagaren frågar om alla blodspåren.”

Bra - då börjar han känna sig riktigt självsäker...då det lätt att slappna av för mycket och slarva 👍🏻
Citera
Medlem
"- De har använt mitt aluminiumfolie.

- Det går åt mycket folie hemma hos mig pga cannabisbruk.

- Jag använder det för att dölja doften och ibland för att göra en bong.

- Så om de använt mitt aluminiumfolie finns mina fingeravtryck där."

Vilka är de? Ska bli intressant med denna förklaring.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Tror han är varken eller ? Tror han är en produkt av sin kvinnoförtryckande stenålderskultur! Och jag är rädd,befarar att det finns MÅÅÅNGA fler som honom i Sverige!!! I den kulturen,kan en man ALDRIG ha fel!! Så ser uppfostran ut!!!!Från spädbarnsåldern!

Jag tycker att det du bör fundera över din analys. Om du kollar över pappans och mammans förhör så verkar de inte vara dåliga föräldrar. Pappan säger klart och tydligt att han kommer ta avstånd helt ifall han gjort detta, mamman verkar i chocktillstånd och varit där för W tidigare.
Om det nu vore i deras kultur varför gömmer sig föräldrarna?, då hade väl pappan tagit på sig detta eller nåt liknande för att rädda sin son.
Det jag syftar på är att killen verkligen visar psykopatiska drag
Citera
2020-05-29, 15:11
Medlem
Åklagaren konfronterar honom med fingeravtryck från honom som finns vid huvudet i väskan.

- Det jag märkt efter det jag har läst att de hittat två paket aluminiumfolie, den ena är tom, den andra 30 cm typ. Jag köpte för inte så många dagar innan Wilma försvann två hela rullar.

- De har använt mitt aluminiumfolie.

- Det går åt mycket folie hemma hos mig pga cannabisbruk.

- Jag använder det för att dölja doften och ibland för att göra en bong.

- Så om de använt mitt aluminiumfolie finns mina fingeravtryck där.

Här frågar alltså åklagaren om finger avtryken VID väskan inte om det huvudet är inlindat i?
Citera
2020-05-29, 15:11
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvillhatvacheese
T tror T är så smart...

😂😂😂 verkligen

Och nu tror säkert idioten att aluminiumfolie stoppar liklukt om det hindrar cannabis från att lukta
Jag smäller av 😂😂😂
Citera
2020-05-29, 15:12
Medlem
Imzadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intedenforsta
Håller med dig till hundra procent!!

fullblodig psykopat.

Jäkla arrogant pos.

Hoppas verkligen straffet blir hårt!
Citera