2020-05-29, 23:37
Medlem
Treskors avatar
Det sägs att det bara finns två nycklar, medan MGM hävdar att det finns fyra.

Enligt vaktmästaren finns det tre.

Det är enligt vaktmästaren tilldelat tre nycklar till lägenheten. En av dem hade Tishko med sig när han lämnade lägenheten (2019-5000-BG027092-1). En andra nyckel (2019-5000-BG132482-10) hittades i de byxor (2019-5000-BG132431-4) som Tishko hade på sig vid besöket på Mc Donalds den 18 november. Den tredje nyckeln (2019-5000-BG133221-7) låg uppe på sängbordet närmast fönstret i sovrummet.

Då finns det alltså möjligheter för att någon annan har kunnat ta sig in i lägenheten under tiden MGM var på sin utflykt mot Göteborg tex.

Plus att detta enligt vaktmästaren är nycklar som delats ut, inte som Wilma kopierat på något ställe som inte frågar efter intyg. Hur som, om hon kopierat två extra nycklar, skulle det alltså funnits fem totalt.
Senast redigerad av Treskor 2020-05-29 kl. 23:40. Anledning: Tillägg
Citera
2020-05-29, 23:39
Medlem
m00nlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betongplong
Kan det vara så att han gav så urbota korkade svar och förklaringar i rätten idag för att

1. Han vet att han är körd, men eftersom han gillar att provocera och leka med andra så satsar han på att äckla W's anhöriga maximalt och frustrera alla med sina dumma förklaringar.
2. Det spelar ingen roll om har får livstid för han tänker ändå ta sitt liv vid första möjliga tillfälle (är jag helt övertygad om). Han har funnit en trygghet i beslutet att avsluta sitt liv så då spelar utfallet av rättegången ingen roll.

Nej, han tror han ska komma undan och om han nu inte gör det ska han provocera.
Citera
2020-05-29, 23:41
Medlem
Marsipanankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albertino
T ihopplock om tidsserien den 14 Nov går inte ihop enligt mig.

Idag sa T att han lämnade lgh ca 17.30, 10min efter W. Han letade i parker i Uddevalla utan att hitta henne. Han ankom sedan järnvägsstation ca 30min innan tågavgång 19.07.

Enligt FUP:
Sid 138 i FUP kan man läsa att hans telefon var hemma fram till 18.37 varav han sedan promenerar mot kilbäcksgatan 13 och köper något hos Eurokiosk kl 18.48 (sid 108 i FUP).
Han promenerar (ca 1km) sen mot järnvägstation där han anländer 19.06.
Där går han på tåget direkt som avgår 19.07.

Alltså ljög han om när han lämnade lägenheten, att han letade efter henne samt anlände 30min innan tågavgång.

Vad säger ni?

Allt han säger är nonsens. Han har inte sett nåt blod mm. Han bajsar på hela fup:en.
En fullblodspsykopat. Han är sjuk på riktigt. Han kommer aldrig erkänna. Skicka honom till Kina eller låt han ta livet av sig så vi slipper honom. Vill inte slösa mina skattepengar på trash som inte har vett att vara tacksamma att de fått komma hit och roffa åt sig våra förmåner istället för att trakassera o begå sig mot svenska tjejer
Senast redigerad av Marsipananka 2020-05-29 kl. 23:43.
Citera
2020-05-29, 23:43
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Från FUP :

https://www.flashback.org/sok/?query=Pernilla&t=3095431&sp=1

(Pojkvännen heter K*rlsson i efternamn).

Visst verkar det lite konstigt. Hon slänger kuddar, han slänger kuddstoppning. I varsin coopkasse med namn. Och båda hamnar i Ts soprum med Wilmas blod på.
Jag tror de får ringa Poirot.
Citera
2020-05-29, 23:46
Medlem
Osceolas avatar
Läste igår, (men orkar inte gå tillbaka och försöka hitta inlägget) att någon reagerade på att MGM sa att han var Wilmas familj.

Tyvärr var det så, när hon flyttade från MGM så hon bodde hos sin syster, hos en väninna till mamman, en kompis, för Wilma ville absolut inte bo hos sin pappa......

Däremot ville hon bo hos sin mamma men mamman hade för mycket med sina nya barn och hennes sambo ville inte ha Wilma boende hos dem.

Hur kan mamman med att gråta ut i media och tycka så jävla synd om sig själv???

Wilma var alltså inte ens 18 år och ändå brydde inte morsan sig, trots att hon visste vilken
idiot hon var tvungen att bo tillsammans med. Om hon nu inte valde alternativet att bli hemlös!

Om Wilma hade fått komma hem till mamman och bo i Ucklum hade hon fortfarande varit i livet!
Citera
2020-05-29, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbslungan
Min egna teori kring vad som har hänt:

W och T har haft samlag under kvällen där saker hettat till ordentligt. I FUP:en så kan man tydligt läsa om hans sexuella fantasier som kretsar kring våld (läs om hans sms där han vill stycka henne i flera delar och knulla varje hål, utan glidmedel). T blir så sexuellt upphetsad att han får en blackout av sina sexuella fantasier, att han faktiskt slår och hugger henne till döds under sin upphetsning, han gör sina sexuella fantasier till verklighet.

Väl efter akten så får T panik och försöker städa bäst han kan. T har läst många böcker om psykologi och hur man övertalar andra människor, och drar helt enkelt slutsatsen kring att det enklaste är att anklaga någon annan för att ha gjort fel. Medvetet så lämnar han huvudet i en väska hemma och låtsas som att någon annan begått brottet - för det är vad han vill att alla andra ska tro.

T skriver till en släkting, låt oss kalla honom för X, om att han gjort något riktigt dumt, och att det är knas. Han behöver hjälp fort. X anländer till platsen och hjälper honom att fort få undan kroppen, och tillsammans beger de sig till ljungskile för att göra sig av med kroppen och mobiltelefonen som de skickat meddelanden från. X är däremot inte med hrla vägen och gör sig av med kroppen, utan håller i T's telefon i ljungskiles centrala del tills klartecken på att det är utfört och klart. Väl efter att T är tillbaka i centrala delen så får han tillbaka mobilen för art sedan åka åt olika håll.

T blir upplockad av polisen på motorvägen under hemvägen, och släpper honom sedan hemma.

Vem är X?
Det är en person som skulle göra allt för T, utan att ta betalt. X blir chockad när han får beskedet, men inser vad som måste göras, fort, för att T inte ska åka dit på mord.

Vad säger ni om min teori?

Nej. Han blev förbannad för att hon gjorde slut. Så han slog ihjäl henne.
Citera
2020-05-29, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Visst verkar det lite konstigt. Hon slänger kuddar, han slänger kuddstoppning. I varsin coopkasse med namn. Och båda hamnar i Ts soprum med Wilmas blod på.
Jag tror de får ringa Poirot.

Tror inte det behövs, P och T har som det ser ut samma abetsgivare, hur nära varandra, eller inte, de jobbat vet jag inte? Men förklaring kan vara där?
Citera
2020-05-29, 23:54
Medlem
Treskors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osceola
Läste igår, (men orkar inte gå tillbaka och försöka hitta inlägget) att någon reagerade på att MGM sa att han var Wilmas familj.

Tyvärr var det så, när hon flyttade från MGM så hon bodde hos sin syster, hos en väninna till mamman, en kompis, för Wilma ville absolut inte bo hos sin pappa......

Däremot ville hon bo hos sin mamma men mamman hade för mycket med sina nya barn och hennes sambo ville inte ha Wilma boende hos dem.

Hur kan mamman med att gråta ut i media och tycka så jävla synd om sig själv???

Wilma var alltså inte ens 18 år och ändå brydde inte morsan sig, trots att hon visste vilken
idiot hon var tvungen att bo tillsammans med. Om hon nu inte valde alternativet att bli hemlös!

Om Wilma hade fått komma hem till mamman och bo i Ucklum hade hon fortfarande varit i livet!

Du verkar haka upp dig ofta på olika offers och GMs mammor och deras relationer?
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur vet vi att Tishko ljuger? "Han öppnar munnen".
Klart han måste förklara allt han sagt, skrivit och gjort, på ett sätt som får det att se ut att en låtsasperson begått dådet, en Mållgan. Samma Mållgan som begick mordet på L*ena W*esström i Örebro. Mållgan har haft mycket att göra de senaste åren.

Han och ”Ludde”

Ja han har i princip ljugit hela dan. Skamlöst och obehindrat. Givit flera motstridiga svar, blivit påkommen med lögner (bl.a förnekat skador i polisbil, Snapchat)

Men det grövsta var nog ändå att han utnämnde sig själv till målsägare i målet och Ws enda familj. Det var ett särdeles fult och malplacerat uttalande.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Albertino
T ihopplock om tidsserien den 14 Nov går inte ihop enligt mig.

Idag sa T att han lämnade lgh ca 17.30, 10min efter W. Han letade i parker i Uddevalla utan att hitta henne. Han ankom sedan järnvägsstation ca 30min innan tågavgång 19.07.

Enligt FUP:
Sid 138 i FUP kan man läsa att hans telefon var hemma fram till 18.37 varav han sedan promenerar mot kilbäcksgatan 13 och köper något hos Eurokiosk kl 18.48 (sid 108 i FUP).
Han promenerar (ca 1km) sen mot järnvägstation där han anländer 19.06.
Där går han på tåget direkt som avgår 19.07.

Alltså ljög han om när han lämnade lägenheten, att han letade efter henne samt anlände 30min innan tågavgång.

Vad säger ni?

Han var ute och psykos-irrade. Någon letning var det inte tal om. Jag tror han hoppade på tåget på ren impuls.
Citera
2020-05-29, 23:55
Awaiting Email Confirmation
Smurflings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Tror inte det behövs, P och T har som det ser ut samma abetsgivare, hur nära varandra, eller inte, de jobbat vet jag inte? Men förklaring kan vara där?

Min poäng var att Ps sambo och Ts pappa har samma arbetsgivare.
Citera
2020-05-29, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Jag svarade på någons funderingar kring märken på Ts rygg - som vi inte sett, bara läst beskrivna. Och jag kan inte helt utesluta tanken att pappa S hjälpt sin son att röja undan bevis efter fullbordat faktum. Kött och blod osv. Men tror inte att pappa lätt förlåter utan att ge sin son ett kok stryk, i uppfostrande syfte. Det är hans plikt.
I övrigt tycker jag att far och son liknar varandra mycket, i hur de svarar i förhör.

Jag tycker också att far och son verkar lika på det sättet att de upphäver sig själva till att vara goda medborgare. Hela denna familj är mästare på att ljuga. De har lyckats få asyl i detta landet genom lögner och inte gett sig förrän de fått ett ja. Tishko har lärt sig hemifrån att lögner lönar sig och att kvinnor ska veta sin plats. Pappan är säkert extremt missnöjd över situationen som hela familjen nu hamnat i pga detta som Tishko ställt till med och det kan stämma bra att han fått stryk av pappan. Skulle velat se märkena på T rygg. Två rapp med en pinne över ryggen?Stackars de två bröderna till T som ska behöva växa upp i den familjen. Socialen borde hålla koll på denna familj!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in