2020-05-29, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Tyckte att åklagaren var i tamaste laget, iaf utifrån Aftonbladets rapportering.
En juridikfråga till er som kan detta: kan åklagaren komma med nya fakta under slutpläderingen? Alltså sådan fakta som redan idag finns men som inte togs upp i dagens förhör.
Vad för nya fakta tänker du på?
Nej inga nya fakta då, vid slutpläderingen sammanfattar han målet och yrkar på en påföljd för den tilltalade.
Citera
2020-05-29, 23:23
Medlem
m00nlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Jag är helt övertygad om att han fått hjälp.
Vet inte varför, men jag tror hon finns I Göteborg. Han säger själv att hon skulle åka dit. På nåt sätt har han fått hjälp att transportera resten av kroppen dit för att det är hans plan, att förvilla. Han har bestämt att hon åkt till Gbg. Han tror han är smart.
Kan hennes kropp finnas i nåt vatten i Göta älv? Eller i nån enslig skog i Vättlefjäll eller annan skog på vägen från Uddevalla , men i Gbg?

Jag tror om man bara lyssnar noggrannare på hans uttalanden och läser mellan raderna så kan man få ett avslut på detta. Någonstans i hans historia om vad som hänt under "försvinnandet" så finns svaren.
Citera
2020-05-29, 23:23
Medlem
T ihopplock om tidsserien den 14 Nov går inte ihop enligt mig.

Idag sa T att han lämnade lgh ca 17.30, 10min efter W. Han letade i parker i Uddevalla utan att hitta henne. Han ankom sedan järnvägsstation ca 30min innan tågavgång 19.07.

Enligt FUP:
Sid 138 i FUP kan man läsa att hans telefon var hemma fram till 18.37 varav han sedan promenerar mot kilbäcksgatan 13 och köper något hos Eurokiosk kl 18.48 (sid 108 i FUP).
Han promenerar (ca 1km) sen mot järnvägstation där han anländer 19.06.
Där går han på tåget direkt som avgår 19.07.

Alltså ljög han om när han lämnade lägenheten, att han letade efter henne samt anlände 30min innan tågavgång.

Vad säger ni?
Citera
2020-05-29, 23:24
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Vad för nya fakta tänker du på?
Nej inga nya fakta då, vid slutpläderingen sammanfattar han målet och yrkar på en påföljd för den tilltalade.
Har inte läst Fup:en och tänkte att det fanns ännu flera graverande fakta till mgm:s nackdel i den. Tack för svar, då vet jag.
Citera
2020-05-29, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfling
Ja

Från FUP :

https://www.flashback.org/sok/?query=Pernilla&t=3095431&sp=1

(Pojkvännen heter K*rlsson i efternamn).
Citera
2020-05-29, 23:27
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Jag kan tro på den här tidslinjen, med förbehåll för att jag anser det rimligt att anta att BO redan var död när MGM lämnade lgh. Det är helt enkelt för mycket blod i vardagsrummet, speciellt med tanke på att MGM hade hela helgen på sig att skura. Och vävnadsresterna på väggen! Det krävs mycket våld för att få muskelvävnad att stänka omkring. Jag misstänker att han släpade upp BO på sängen innan han stack, och att hon förmodligen var död, eller iaf bortom all räddning, vid det laget. Undrar hur han fick bort kroppen, bilen på söndagen?

Vilt sex är jag lite skeptisk till. Det är möjligt, men avvärjningsskador från BO:s klor känns mer sannolikt.
Ja, man ska nog inte tänka långsökta grejer i det här fallet. Det är nog så simpelt det kan bli. Men visst önskar man att kroppen ska hittas och det har varit två hårresande dagar. I går hovrade polishelikopter över ett begränsat område samtidigt som hundförare sprang runt i ett skogsparti. Det visade sig vara en suicidal person man sökte. I dag hittades en död person i vattnet utanför Lysekil mitt under förhöret med T. Hjärtat slog lite fortare men det var inte Wilma visade det sig snabbt.
Citera
2020-05-29, 23:33
Medlem
Kan det vara så att han gav så urbota korkade svar och förklaringar i rätten idag för att

1. Han vet att han är körd, men eftersom han gillar att provocera och leka med andra så satsar han på att äckla W's anhöriga maximalt och frustrera alla med sina dumma förklaringar.
2. Det spelar ingen roll om har får livstid för han tänker ändå ta sitt liv vid första möjliga tillfälle (är jag helt övertygad om). Han har funnit en trygghet i beslutet att avsluta sitt liv så då spelar utfallet av rättegången ingen roll.
Citera
2020-05-29, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfling
Ja

Lite enklare kanske?

P. Östm*n Rod*s (*a)
Citera
2020-05-29, 23:35
Awaiting Email Confirmation
Smurflings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Från FUP :

https://www.flashback.org/sok/?query=Pernilla&t=3095431&sp=1

(Pojkvännen heter K*rlsson i efternamn).

Jag kanske läser slarvigt men inte heller där ser jag att man tar upp kopplingen med bilfirman. Många i tråden funderar på hur PÖS påse dyker upp med Ws blod i. Om bilfirman är densamma så är det ju inte långsökt att TK haft med sig en påse hemifrån till jobbet som MGMs pappa sedan tagit eller rent av fått något i, och att sedan MGM fått tag i den hos sina föräldrar. Det behöver som sagt inte betyda att pappan är inblandad. Kanske påsen legat i bilen som det var blodspår i, kanske MGM lånat bilen utan deras vetskap.
Citera
2020-05-29, 23:36
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag undrar, vad är den egentliga anledningen till att det inte skulle förvåna dig om pappan spöat honom ?

Du behöver inte svara på frågan om du inte känner för det.

Mvh/ @JokerMannen
Jag svarade på någons funderingar kring märken på Ts rygg - som vi inte sett, bara läst beskrivna. Och jag kan inte helt utesluta tanken att pappa S hjälpt sin son att röja undan bevis efter fullbordat faktum. Kött och blod osv. Men tror inte att pappa lätt förlåter utan att ge sin son ett kok stryk, i uppfostrande syfte. Det är hans plikt.
I övrigt tycker jag att far och son liknar varandra mycket, i hur de svarar i förhör.
Citera
2020-05-29, 23:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av betongplong
Kan det vara så att han gav så urbota korkade svar och förklaringar i rätten idag för att

1. Han vet att han är körd, men eftersom han gillar att provocera och leka med andra så satsar han på att äckla W's anhöriga maximalt och frustrera alla med sina dumma förklaringar.
2. Det spelar ingen roll om har får livstid för han tänker ändå ta sitt liv vid första möjliga tillfälle (är jag helt övertygad om). Han har funnit en trygghet i beslutet att avsluta sitt liv så då spelar utfallet av rättegången ingen roll.

Hashtomten är övertygad om att han är smartare än alla andra. Det är inte svårare än så.
Citera
2020-05-29, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albertino
T ihopplock om tidsserien den 14 Nov går inte ihop enligt mig.

Idag sa T att han lämnade lgh ca 17.30, 10min efter W. Han letade i parker i Uddevalla utan att hitta henne. Han ankom sedan järnvägsstation ca 30min innan tågavgång 19.07.

Enligt FUP:
Sid 138 i FUP kan man läsa att hans telefon var hemma fram till 18.37 varav han sedan promenerar mot kilbäcksgatan 13 och köper något hos Eurokiosk kl 18.48 (sid 108 i FUP).
Han promenerar (ca 1km) sen mot järnvägstation där han anländer 19.06.
Där går han på tåget direkt som avgår 19.07.

Alltså ljög han om när han lämnade lägenheten, att han letade efter henne samt anlände 30min innan tågavgång.

Vad säger ni?

Just en av dessa punkter som förbryllade mig idag. Att de inte pressade honom ytterligare. Förutom att mobilen var kvar till 18:37, ”den går han aldrig utan” sa han i förhör idag, förutom detta så går det heller inte ihop med vittnesförhören om bråket samt skriken vid 18tiden. Vilket flera grannar vittnat om vid förhör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in