2020-05-29, 23:49
Medlem
JustZlatans avatar
Nu får det vara slut på denna pandemi!

Den årliga influensan som går över hela världen är väl också en pandemi? Inte stängs hela världen ner för det.
Citera
2020-05-29, 23:50
Medlem
SailorCalvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Folk dör inte av cancer, det är hjärtat som slutar att slå.

Whataboutismen från dårar.

Ganska relevant om även den minsta infektion eller snuva kan putta svårt sjuka över kanten...
Dog Agda av kronisk leversvikt, cancer och KOL? -NEEEEJ HON DOG AV SNUUUVAAAAAA!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Du är för fan störd i huvudet. Hela världen gör allt för att rädda sitt folk och så kommer svin svenne och vill återgå till det normala. Gå själv ut till det normala och sug på lite corona så du kanske dör, ditt kräk.

Rädda sitt folk? Det är snarare en populistisk politisk kukmätning som pågår.

Världens makthavare tävlar med ödesdigra framstressade åtgärder som kommer få långt större konsekvenser än att en del av landets äldsta befolkning dör med Corona snarare än av.
Finns ingenting som talar för att deras lockdowns annat än marginellt har hållt nere dödsfallen bland de äldsta.

För den arbetsföra befolkningen och de unga är chansen större att ta hem toppvinsten på Lotto än att dö av covid.

Jag är så långt från vänster man kan komma och tycker att vår regering med vidhängande myndighter är uslare än usla. Men tipp tapp tupp, att inte dra till med "lockdowns", oavsett om det är medvetet, att de inte vågar, eller pga handlingsförlamning är bra.

Jag har inget alls emot om de skulla tappa nästa val pga detta men det här liksom inte hit.

Din replik ovan är närmast resultatet av en häxjakt påhejad av om inte rent av skapad av massmedia och ett resultat av en nervös och svamlande regering vilka har en fantastisk förmåga att skicka fram usla politiker och myndighetsfolk till podierna.
Senast redigerad av MrStreamer 2020-05-29 kl. 23:54.
Citera
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nu får det vara slut på denna pandemi!

Den årliga influensan som går över hela världen är väl också en pandemi? Inte stängs hela världen ner för det.

Det är inte vi som bestämmer när pandemin är över, det gör viruset remember?
Citera
2020-05-29, 23:51
Medlem
SailorCalvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Här är vad vår taktik kostar oss du som älskar ekonomi o pengar.

En IVA-plats kostar 50000/dygn, en covidpatient behöver IVA ca 30 dagar (vet dom som legat mycket längre, säkert ngr som legat kortare, men för räkneexemplets skull så tog jag genomsnittet 30 dagar)
Det betyder att varje covidpatient kostat 1,5 miljoner bara i IVA vården. Nu är vi uppe i 2022 personer som ivavårdas/vårdats det innebär kostnad på ca 3 miljarder 33 miljoner kronor
Sen tillkommer lång rehabilitering
För att inte nämna det mänskliga lidandet o

Exakt. Det är inte försvarbart ekonomiskt.
Du har ju bara gett mig ännu fler argument - ÅTGÄRDERNA ÄR ÖVERDRIVNA!
Citera
2020-05-29, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Så Kina släppte lös viruset på hemmaplan? Slug taktik, Gangsta move deluxe.

Precis... De släppte säkert lös det först på sin egen befolkning. För att sen mitt i natten vakna i ångest och ångra sig från ingenstans, och stänga ner hela stan i panik...

Mm, troligt...
Citera
2020-05-29, 23:53
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inge.Smart
Här avslöjar du den egentliga bakgrunden till "Tegnell-hatet" i denna tråd.

Bara kolla på facebook så ser man alla dessa hippie incels som skriker.

Klart det blir hat man de hejjar på Tegnell.

Även han anser att det inte är en förkylning.
Citera
2020-05-29, 23:54
Medlem
SailorCalvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
För att vara en av mängden av idioter som har smutsat ner denna tråd så har du extremt fattiga argument. De flesta som resonerar lika infantilt som dig har dragit, men jaja, tråden behöver sin veckodåre.

Men det är ju blåsta idioter som dig som leker moralens väktare och anser att det är bara rätt att döda människor här och där. Skulle man sätta en pistol mot din tinning så skulle det låta annorlunda. Piss svensken är ju som sagt extremt naiv och dum i huvudet, speciellt vänsterkräken som har förpestat detta land.

Men nej, finns flera artiklar om äldre som har överlevt efter syrgas.

Gräv ner dig eller något.

Jag är nu inte vänster och jag kan förstå att folk drar med tanke på nivån av argumenten ni kommer med. Jag kommer dra sen med när jag tröttnat på ert tjafs då jag knappt hinner med att svara alla er dårar.

Jag dödar ingen och samhället dödar ingen. Det jag säger är att om alla får panik och beter sig obefogat hysteriskt så leder det till betydligt större skador än orsaken till rädslan i sig. Det kan nog till och med du hålla med om.

Världens skador kommer inte bestå av några döda gamla och ledsna anhöriga. Världen kommer stå fattigare och osäkrare än på länge beroende på en raserad ekonomi som tagits över av onda krafter i Kina samt att folk kommer lida personligt pga konkurser etc. En depression är just det - deprimerande.
Citera
2020-05-29, 23:54
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Påminn mig gärna. Jag har så här långt haft 100% rätt gällande detta. Och jag är inte orolig att ha fel här heller.

Du som upptäckte corona i mars/ april...? Innan dess var det bara diverse SD-relaterat dravel enligt din posthistorik.
Citera
2020-05-29, 23:57
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Tror du? Jag tror inte det. Jag tror snarare att de andra nordiska länderna känner att det är lite pinsamt och vill att allt detta skall vara över. Som danska ledaren sa att "vi får fortsätta samtalen med Sverige och hitta lösningar". (Ungefär).

Jag minns när norska FHM-mannen försökte uttrycks sig otroligt diplomatiskt mot Sverige i början, tills svenska FHM gick ut och sa att Norge kommer drabbas lika hårt, senare. Då blev de tvungna att säga ifrån...

Likadant som när vår utrikesminister talade om att de andra länderna diskriminerar oss.. Det blir väldigt svåra situationer för både oss och de andra nordiska länderna. Tror inte att de har någon egentlig illvilja mot oss, eller kommer vilja "skylla på" oss. De önskar nog bara att allt skall vara som vanligt. Är min tanke.
Du missade kanske sarkasmen.

Men lite på allvar var det faktiskt.
Citera
2020-05-30, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Rädda sitt folk? Det är snarare en populistisk politisk kukmätning som pågår.

Världens makthavare tävlar med ödesdigra framstressade åtgärder som kommer få långt större konsekvenser än att en del av landets äldsta befolkning dör med Corona snarare än av.
Finns ingenting som talar för att deras lockdowns annat än marginellt har hållt nere dödsfallen bland de äldsta.

För den arbetsföra befolkningen och de unga är chansen större att ta hem toppvinsten på Lotto än att dö av covid.

Jag är så långt från vänster man kan komma och tycker att vår regering med vidhängande myndighter är uslare än usla. Men tipp tapp tupp, att inte dra till med "lockdowns", oavsett om det är medvetet, att de inte vågar, eller pga handlingsförlamning är bra.

Jag har inget alls emot om de skulla tappa nästa val pga detta men det här liksom inte hit.

Din replik ovan är närmast resultatet av en häxjakt påhejad av om inte rent av skapad av massmedia och ett resultat av en nervös och svamlande regering vilka har en fantastisk förmåga att skicka fram usla politiker och myndighetsfolk till podierna.

Suck. Det du totalt missar är att det finns en massa folk som, till skillnad från giriga svin som du, bryr sig om sina anhöriga. De är inga svin som du som tänker att de ska dö snart.
Men i svärje verkar finnas en del såna svin. Därför har man kunnat applicera den strategin.
Och nu när man står med brallarna ner, med alla stackars hjärntvättade som fattade att staten lurade dem, så blir det svin som du som får betala med ekonomisk smäll samt med lockdown som kommer skrämma alla mesiga förnekare.

Du är körd i huvudet. Du har fått för dej, i ditt sjuka huvud, att allt handlar om pragmatism. Men det finns något som heter känslor. Som svin som du inte har nån aning va det är.
Citera
2020-05-30, 00:00
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SailorCalvin
Jaha nu var det invandringens fel?
Jag är otroligt negativ till S och landets migrationspolitik sedan länge, men jag klarar att se olika saker för vad dom är. Din kommentar visade ju bara hur blåst du är som inte förstår vidden av det som den rådande paniken ställer till med.

Fast det är ju sant att S brände alla pengar på invandringen före Covid19 som i sin tur påverkar kuk svetsarens beslut.

Det är så, sen om du inte klarar av att se längre än så är ju som sagt ditt problem, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in