Citat:
Ursprungligen postat av
PaoloRoberto
Vem fan tror du att du är?
Bara för att få lite perspektiv på det hela :
-Väldigt många har nu dött i Sverige med nuvarande strategin från FHM där man i otaliga uttalanden uttryckt sig felaktigt.
-Majoriteten av de döda har varit äldre människor hittills. (Vilket tycks vara ok enligt vissa, inga namn nämnda)
-Sverige kommer nog ha ett ännu värre och högre dödstal, som landsfadern sade" vi kommer att räkna döda i tusentals" men detta betyder självklart inte att hundratusentals svenskar kommer att dö av covid19 i slutändan.
-Även barn, yngre & folk utan underliggande sjukdomar har drabbats hårt i vissa fall, vissa har tom dött av covid19.
-Regeringen, FHM och svensk media fortsätter att göra allt i sin makt för att försvara den svenska strategin mot ett helt nytt okänt virus som tagit livet av hundratusentals runtom i världen på bara några månader och där man går emot en hel världs samlade expertis i ämnet.
-Fortfarande testar man extremt lite jämfört mot andra länder.
När ska man vakna och börja göra sitt yttersta för att skydda den svenska befolkningen så bra som det går tills det finns bättre behandlingsmetoder, kanske medicin och eventuellt ett vaccin mot covid19? När ska man göra om och göra rätt? Räcker inte det med lidandet som vi sett hittills. Ekonomin kan alltid återställas även om det kan ta tid men det går inte att återställa en död människa.
Du sa det. Gamla människor som är otroligt känsliga även för en varm sommardag har dött.
Unga med underliggande sjukdomar har dött.
"Normalt folk" märker det inte ens.
Det är faktiskt så att ett liv i Sverige är värt ungefär 1 miljon att rädda om man ser till exempelvis trafikåtgärder. Vi har överskridit kostnaderna sedan LÄNGE för att rädda folk som antagligen dött inom 1-3 år ändå.
För mig är det inte värt det.
Jag är dessutom av den uppfattningen att om jag hade dött hade det varit väldigt tråkigt och oturligt, men jag hade inte tyckt mitt egna liv varit värt mer än hela samhällets välbefinnande ändå. Sjukvården jobbar hårt men har inte tappat kontrollen trots våra insatser, så hade det gått hade det gått, annars - tough luck.
Att resten av världen inte har mer smitta är för att dom stängt ner och orsakat mer skada än vi har gjort. Dom kommer få en backlash nu när folk smittas igen efter upp-öppnande istället för att köra med "pys-punka"modellen vi har gjort - ge det ett par veckor.
Du ser ju t.ex resultaten nu när EU vill låna 5900 miljarder kronor för att skänka till gökungarna i söder som Sverige kommer få betala flera hundra miljarder av för att täcka upp. Kostnader vi undvikit genom att beskattas hårt, arbetat hårt och inte stängt ner samhället i onödan.
Som sagt. Kom med vettiga argument. Dina påhopp och känslor göra sig icke besvär.