2020-05-29, 23:40
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jag har inte sett just pålitligheten på detta senaste. Men det andra som marknadsfördes var väl ändå 99,6%? Låter som vanliga vårdens test, såvitt jag har förstått. Men jag förstår din grundtanke iofs. Det är bra att vara fundersam kring pålitlighet. Jag kan inte visa källor, bara dra ur minnet nu.
Det känns som att de lovar mer än vad de kan. Testet garanterar inget, mer än att det ger ett utslag.
Vad är vitsen med att testa sig på egen hand? ”Oj, jag är smittad. Vad gör jag nu? Vem hjälper mig?”, eller ”Hurra, jag är inte smittad.”
Verkar mer handla om att spela på folks oro och ”hajpen” och på det göra sig en hacka.

Professionellt genomförda tester har ju visat sig ge motstridiga svar.
Citera
2020-05-29, 23:41
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Pengarna är slut, vi har helt enkelt inte råd....
Eller prioriterar fel kanske man ska säga... s

Nej detta är nåt annat, jag börjar undra om det handlar om nåt annat än pengar

8:e februari

"Anders Tegnell, statsepidemiolog på Folkhälsoinstitutet, tycker att det är förnuftigt att människor inte avstår från att resa.

– När det gäller den här typen av resor finns det absolut ingen anledning att bekymra sig för coronaviruset. I exempelvis Alperna och Sydeuropa finns det ingen spridning över huvudtaget, säger han."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGgzk9/viruset-stoppar-inte-sportlovsresandet

De som har betalt för att ta det på allvar har inte tagit viruset på allvar,

var är den tysta minuten för alla avlidna i krisen?

Ett tag dog lika många svenskar som förliste i Estonia katastrofen I VECKAN,

varför har inte statsministern en tyst minut varje söndag för alla avlidna, eller varje dag?

Tänk om detta istället varit nån annan typ av olycka, en explosion eller en brand eller nåt.

Det är nåt som inte stämmer i krishanteringen, i närvaron av de ansvariga.

Man märker det när man ser på Cuomo, han tar ansvar, inget snack om den saken
https://www.youtube.com/watch?v=Azev8OQB7os
Citera
2020-05-29, 23:42
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Fast du själv säger att tant agda 90 skulle ha dött oavsett senare om inte i Covid19.

"Om det inte blir en stor differens indikerar de att de flesta som dog i covid-19 var personer som annars skulle dött i något annat. Det är sådana som inte går att rädda."

Du kan inte skita ur dig att vanligt folk skulle ha dött vanligtvis, eftersom de räknas även med i scbs statistik. Lev som du lär.

Det är väl klart att jag kan säga. Det är ett påstående som kommer att få sitt svar när året summeras ihop vad gäller överdödlighet.

Citat:
Och det har fortfarande dött över 3000 i maj och inte max 3000 i juni enligt din efterblivna prognos. Så vem är du att säga hur mycket andra har fel när du själv skiter ur dig totala fel?

Hur mycket min gissning avviker återstår att se. Din har redan farit åt helvete med besked. Den hamnar på drygt 20000 i slutet på juni [2500+(300*60) = 20500].

Citat:
Har du någon slags svår autism eller något? Lite svårt med intelligensen? För du är extrem med dina uttalanden och uppfattningsförmåga.

Det där handlar bara om dig.
Citera
2020-05-29, 23:43
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SailorCalvin
För att vara rysstroll som vill sprida panik så har du ändå dåliga argument.

Ta vårt eget land som exempel. Vila dör? Jo folk på ålderdomshem.
Är 80-plussare kända för sin starka hälsa? Nej. Folk dör av värmen på sommaren, dom dör av influensa på vintern, dom dör av att dom opererat höften. Nu dog dom av Covid-19 istället för att de andra orsakerna förlorade på mållinjen.

Peace out.

För att vara en av mängden av idioter som har smutsat ner denna tråd så har du extremt fattiga argument. De flesta som resonerar lika infantilt som dig har dragit, men jaja, tråden behöver sin veckodåre.

Men det är ju blåsta idioter som dig som leker moralens väktare och anser att det är bara rätt att döda människor här och där. Skulle man sätta en pistol mot din tinning så skulle det låta annorlunda. Piss svensken är ju som sagt extremt naiv och dum i huvudet, speciellt vänsterkräken som har förpestat detta land.

Men nej, finns flera artiklar om äldre som har överlevt efter syrgas.

Gräv ner dig eller något.
Citera
2020-05-29, 23:45
Medlem
SailorCalvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Vem fan tror du att du är?
Bara för att få lite perspektiv på det hela :

-Väldigt många har nu dött i Sverige med nuvarande strategin från FHM där man i otaliga uttalanden uttryckt sig felaktigt.

-Majoriteten av de döda har varit äldre människor hittills. (Vilket tycks vara ok enligt vissa, inga namn nämnda)

-Sverige kommer nog ha ett ännu värre och högre dödstal, som landsfadern sade" vi kommer att räkna döda i tusentals" men detta betyder självklart inte att hundratusentals svenskar kommer att dö av covid19 i slutändan.

-Även barn, yngre & folk utan underliggande sjukdomar har drabbats hårt i vissa fall, vissa har tom dött av covid19.

-Regeringen, FHM och svensk media fortsätter att göra allt i sin makt för att försvara den svenska strategin mot ett helt nytt okänt virus som tagit livet av hundratusentals runtom i världen på bara några månader och där man går emot en hel världs samlade expertis i ämnet.

-Fortfarande testar man extremt lite jämfört mot andra länder.

När ska man vakna och börja göra sitt yttersta för att skydda den svenska befolkningen så bra som det går tills det finns bättre behandlingsmetoder, kanske medicin och eventuellt ett vaccin mot covid19? När ska man göra om och göra rätt? Räcker inte det med lidandet som vi sett hittills. Ekonomin kan alltid återställas även om det kan ta tid men det går inte att återställa en död människa.

Du sa det. Gamla människor som är otroligt känsliga även för en varm sommardag har dött.
Unga med underliggande sjukdomar har dött.
"Normalt folk" märker det inte ens.

Det är faktiskt så att ett liv i Sverige är värt ungefär 1 miljon att rädda om man ser till exempelvis trafikåtgärder. Vi har överskridit kostnaderna sedan LÄNGE för att rädda folk som antagligen dött inom 1-3 år ändå.
För mig är det inte värt det.
Jag är dessutom av den uppfattningen att om jag hade dött hade det varit väldigt tråkigt och oturligt, men jag hade inte tyckt mitt egna liv varit värt mer än hela samhällets välbefinnande ändå. Sjukvården jobbar hårt men har inte tappat kontrollen trots våra insatser, så hade det gått hade det gått, annars - tough luck.

Att resten av världen inte har mer smitta är för att dom stängt ner och orsakat mer skada än vi har gjort. Dom kommer få en backlash nu när folk smittas igen efter upp-öppnande istället för att köra med "pys-punka"modellen vi har gjort - ge det ett par veckor.

Du ser ju t.ex resultaten nu när EU vill låna 5900 miljarder kronor för att skänka till gökungarna i söder som Sverige kommer få betala flera hundra miljarder av för att täcka upp. Kostnader vi undvikit genom att beskattas hårt, arbetat hårt och inte stängt ner samhället i onödan.

Som sagt. Kom med vettiga argument. Dina påhopp och känslor göra sig icke besvär.
Citera
2020-05-29, 23:45
Medlem
Citat:
Den ekonomiska kraschen är ju resultatet av paniken. Kan du inte se det bör du nog sluta yttra dig...

Jag ska avslöja en sak för dej.
I din idiotiska värld, fullt av ensamhet, avsaknad av relationer, incel-liv, ingen som bryr sig om dej, avsaknad av empati. I den världen finns inte plats för att bry sig om andra. Det gör att man blir inte gripen av panik.
För man är en nolla.

Men sen är det så att majoriteten av folk runtom i världen lever i relationer, har starka band till familjer, vänner och bekanta. Och när man fått veta att de kan dö tidigare än de hade kunnat, då grips man av panik.

Men dessa saker kan inte ett kräk som saknar respekt för andra människor förstå.
Citera
2020-05-29, 23:46
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Socialdemokraterna har väl vana vid uppmärkning, -38 fick väl en folkgrupp ett J i passen, så rutinen finns ju.
.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-05-29 kl. 23:48.
Citera
2020-05-29, 23:47
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Du sa det. Gamla människor som är otroligt känsliga även för en varm sommardag har dött.
Unga med underliggande sjukdomar har dött.
"Normalt folk" märker det inte ens.

Det är faktiskt så att ett liv i Sverige är värt ungefär 1 miljon att rädda om man ser till exempelvis trafikåtgärder. Vi har överskridit kostnaderna sedan LÄNGE för att rädda folk som antagligen dött inom 1-3 år ändå.
För mig är det inte värt det.
Jag är dessutom av den uppfattningen att om jag hade dött hade det varit väldigt tråkigt och oturligt, men jag hade inte tyckt mitt egna liv varit värt mer än hela samhällets välbefinnande ändå. Sjukvården jobbar hårt men har inte tappat kontrollen trots våra insatser, så hade det gått hade det gått, annars - tough luck.

Att resten av världen inte har mer smitta är för att dom stängt ner och orsakat mer skada än vi har gjort. Dom kommer få en backlash nu när folk smittas igen efter upp-öppnande istället för att köra med "pys-punka"modellen vi har gjort - ge det ett par veckor.

Du ser ju t.ex resultaten nu när EU vill låna 5900 miljarder kronor för att skänka till gökungarna i söder som Sverige kommer få betala flera hundra miljarder av för att täcka upp. Kostnader vi undvikit genom att beskattas hårt, arbetat hårt och inte stängt ner samhället i onödan.

Som sagt. Kom med vettiga argument. Dina påhopp och känslor göra sig icke besvär.

Kan inte besvara ditt inlägg, allt är ju fel i det du skriver.
Citera
2020-05-29, 23:47
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
För att vara en av mängden av idioter som har smutsat ner denna tråd så har du extremt fattiga argument. De flesta som resonerar lika infantilt som dig har dragit, men jaja, tråden behöver sin veckodåre.

Men det är ju blåsta idioter som dig som leker moralens väktare och anser att det är bara rätt att döda människor här och där. Skulle man sätta en pistol mot din tinning så skulle det låta annorlunda. Piss svensken är ju som sagt extremt naiv och dum i huvudet, speciellt vänsterkräken som har förpestat detta land.

Men nej, finns flera artiklar om äldre som har överlevt efter syrgas.

Gräv ner dig eller något.

Du vet väl att de flesta svenska dödsoffren dör med corona och inte pga corona? Det vet iofs alla utom vänsteräckel såsom du.
Citera
2020-05-29, 23:48
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Socialdemokraterna har väl vana vid uppmärkning, -38 fick väl en folkgrupp ett J i passen, så rutinen finns ju.
Du pratar om Nazisterna, jag pratar om Skåningarna. Ganska stor skillnad🤷🏼‍♀️🤦🏼‍♀️
Citera
2020-05-29, 23:48
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Suck. Folk har förståndshandikapp. När spanska sjukan bröt ut pågick det fortfarande världskrig.
Jättelätt att få igång en lockdown liksom. Suck.

Sa aldrig att man skulle haft möjlighet till det men man såg resultatet av att inte ha det? Visst Corona kanske är mindre dödligt men smittan sprider sig enormt mycket snabbare med dagens öppna samhälle (utan lockdowns med alla flyg osv).

Vilket troligtvis skulle lett till ungefär lika många döda i slutändan.
Citera
2020-05-29, 23:49
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är väl klart att jag kan säga. Det är ett påstående som kommer att få sitt svar när året summeras ihop vad gäller överdödlighet.

Hur mycket min gissning avviker återstår att se. Din har redan farit åt helvete med besked. Den hamnar på drygt 20000 i slutet på juni [2500+(300*60) = 20500].

Det där handlar bara om dig.

Klart det är så med trångsynta idioter som dig. Du har redan haft dagligen som bekräftar det, men Asperger dårar som tar inte till sig något, utan ångar på utan att förstå när man har fel.

Du säger själv att folk som dör av Covid19 skulle ha dött annars. Alltså räknar man med alla som inte är med i överdödligheten, vilket vara extremt svårt för dig att förstå. Du vet inte vad du skriver längre.

Det enda efterblivna cepen som dig klarar av är att finna självvärde genom att påpeka fel hos andra medan du själv försvarar ditt eget.

Nej, det kommer inte ha dött enbart 3000 i slutet av Juni.

Sedan, du säger själv att man kan enbart se det i slutet av året. Så vad fan är det du käftar om?

Du är ju totalt dum i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in