Citat:
Ursprungligen postat av
SailorCalvin
Ok. Stackars mig då som är så ensam att jag pragmatiskt kan se hur panik skadar mer än det hjälper.
Öppna en bok så kommer du lära dig att panik är irrationellt beteende orsakat av rädsla för något. Det är sällan det hjälper att ställa sig mitt i rummet och skrika när en björn rusar in men du hade tydligen tagit en för laget...
Jag önskar ingen att brinna i helvetet. Däremot så tycker jag att det är bättre att rädda många än att rädda få. Med beteendet du förespråkar så offrar du 10 miljarder överlevande för att rädda några tusen som snart är döda ändå. Allt har ett pris - även skrytsam godhet.
Suck. Va fan snackar du om? Vad vad vad vad säger du?
Vilka 10 miljarder pratar du om?
Har du fått för dej att italienare kommer dö av svält?
Har du fått för dej att spanjorer kommer dö av svält?
Har du fått för dej att engelsmän kommer dö av svält?
Har du fått för dej att amerikaner kommer dö av svält?
Nej, din klantskalle. De kommer inte dö av svält. Det är ekonomiska makter.
De kommer ta en ekonomisk smäll. Precis som resten av världen.
So what?
Varför de har gjort det?
Det kan du inte förstå, för du bor i Sverige. Plus att du totalt saknar empati för adnra människor.
Du kan omöjligen infinna dej i hur andra känner sej när de ser faran sväva över de och deras närmaste.
För du tydligen skiter i dina närmaste.
Och det kan du inte förstå heller för just i detta land finsn det fortfarande apor som tror att man kommer dö av svält.
För det är det du menar när du säger att "man kommer offra andra människor" eller hur?
Hur fan menar du att andra skulle offras i Sverige? Att de får äta oxfile 1 gång i månad istället för 2?
Att du blir tvungen att sälja bmw och gå över till toyota?
Det är klart. Som det svinet du är tänker du inte gå från bmw till toyota. Du har jobbat upp dej.
Och du tänker inte ställa upp för ett gäng okända människor. De får lika gärna dö, så länge svinet får fortsätta äta oxfile 2 gånger i månaden.