2020-05-29, 22:05
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Kan ha blandat ihop det, men det var nog under rättegången som han skulle bortförklara lenas dna på sina skor, med atthan ibland behövde hjälp att knyta skorna pga diskbråck.
Han sa att han hade både morfin och någonting mer hemma mot sina besvär..
Aha, du kan säkert ha rätt i det, jag har inte riktigt koll på allt han sagt under rättegången.
Jag vet att han pratat om sin onda rygg, att han till exempel kunde lägga sej på köksgolvet, och även somna där.
Citera
2020-05-29, 22:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Haha, du har inte något behov av att rätt person döms, utan bara att någon döms ser jag...

Som sagt, det är en balansakt. Den finns ingen utopisk rättsstat där 0% oskyldiga döms, samtidigt som vi får fast de flesta av de grova brottslingarna. Jag skulle vilja påstå att beviskraven har ökat i högre takt än den forensiska tekniken.
Citera
2020-05-29, 22:23
Medlem
Isefises avatar
Har lyssnat klart, nästan. Sista avsnittet
på Rättegången. Lenas inspelade samtal till polisen 11414. Anmälan har hon gjort. Nu ringer hon och rådfrågar, hur hon ska gå tillväga med att S tassar runt utanför och fotograferar henne.Hon lättar upp sitt ❤för den kvinnliga telefonsvararen. Jag bara suckar. Blir ledsen. Samtidigt slår sanningen rakt upp i mig som ett piskrapp. "Återigen ett bemötande som inte tas på allvar. Ringa polisen, mötas av en kvinnlig röst som lyssnar, hummar med, bekräftar inringarens oro. Lamt, innehållslöst lyssnade av den som svarar. Inga tips, råd eller typ av verktyg ges till Lena hur hon kan, bör handskas med detta hon ringer in om. När hon i samtalet nämner att, -"han är kapabel till vad som helst". Då ringer det ont i mina öron. Så många kvinnor som dött pga av en man. Endel av dem har försökt, vågat, berättat, anmält. Har de oxå blivit bemött som Lena. 😔
Citera
2020-05-29, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Planterade bevis tror jag inte någon annan än SD tänker sig. De hade helt enkelt inte rengjort tvättmaskinen (kanten på luckan?) tillräckligt noggrant. De såg inte den lilla fläcken och vem kunde tänka sig att det skulle finnas LWs blod där?
Om vi fortsätter med skon: vad händer om du tar en vattenslang och spolar skon? Jo det rinner antagligen ner lite här och där på skon och du märker inte att vätska + blod blandas inne i skon.
Om du inte är riktigt vaken.
Det är mycket svårt att få bort blod. Framför allt de mängder av blod som borde funnits på skon hos den som mördad LW med minst 17 slag om jag inte minns fel från FUP. Det borde ha funnits blod rester på utsidan av skon inte på insidan om det hade varit sd som varit mördaren. Det är mycket märkligt att polisen inte hittade blodresterna på tvättmaskinen redan vid de första undersökningarna av SD hem. Just tvättmaskinen borde varit det föremål de undersökt mest noggrant med tanke på att de misstänkte SD. För att kontrollera om det fanns rester från en ev tvätt av blodiga kläder. Vad som undersökt under de första undersökningarna i hemmet kanske finns i slasken inte första gången i så fall som saker som talar för en misstänkt hamnar där när ett gäng utredare drabbats av tunnelseende. Att poliserna manipulerar förekommer jämför med misstankarna mot företagsledaren som är misstänkt för jaktbrott på varg där har det ju kommit fram att utskrifter från telefonavlyssning visar nått helt annat än det som finns på banden.
Citera
2020-05-29, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Det är mycket svårt att få bort blod. Framför allt de mängder av blod som borde funnits på skon hos den som mördad LW med minst 17 slag om jag inte minns fel från FUP. Det borde ha funnits blod rester på utsidan av skon inte på insidan om det hade varit sd som varit mördaren. Det är mycket märkligt att polisen inte hittade blodresterna på tvättmaskinen redan vid de första undersökningarna av SD hem. Just tvättmaskinen borde varit det föremål de undersökt mest noggrant med tanke på att de misstänkte SD. För att kontrollera om det fanns rester från en ev tvätt av blodiga kläder. Vad som undersökt under de första undersökningarna i hemmet kanske finns i slasken inte första gången i så fall som saker som talar för en misstänkt hamnar där när ett gäng utredare drabbats av tunnelseende. Att poliserna manipulerar förekommer jämför med misstankarna mot företagsledaren som är misstänkt för jaktbrott på varg där har det ju kommit fram att utskrifter från telefonavlyssning visar nått helt annat än det som finns på banden.

Angående plösen
L försökte med sin sönderslagna blodiga hand att avvärja S? Hon tog tag i hans underben medan han bankade sönder hennes huvud? Den blodiga ringen rispade hans ben och hennes blod blandades med hans innan det sakta rann ned i hans högra plös?
Citera
2020-05-29, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Aha, du kan säkert ha rätt i det, jag har inte riktigt koll på allt han sagt under rättegången.
Jag vet att han pratat om sin onda rygg, att han till exempel kunde lägga sej på köksgolvet, och även somna där.
Jag hittade det.
Det är under rättegeången som han förklarar att han har två sjyssta diskbråck som han dessutom varit sjukskriven för. Det är konstaterat med magnetröntgen. Han säger att han har utskrivet morfin och tramadol, ifall det slår till. Han har inte suttit ner och ätit frukost på flera år för att han har så ont..
Rättegång, dag tre, inspelning 2 med Steffe
Citera
2020-05-29, 22:44
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag hittade det.
Det är under rättegeången som han förklarar att han har två sjyssta diskbråck som han dessutom varit sjukskriven för. Det är konstaterat med magnetröntgen. Han säger att han har utskrivet morfin och tramadol, ifall det slår till. Han har inte suttit ner och ätit frukost på flera år för att han har så ont..
Rättegång, dag tre, inspelning 2 med Steffe
Tack, det blir till att lyssna en gång till
Citera
2020-05-29, 22:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Angående plösen
L försökte med sin sönderslagna blodiga hand att avvärja S? Hon tog tag i hans underben medan han bankade sönder hennes huvud? Den blodiga ringen rispade hans ben och hennes blod blandades med hans innan det sakta rann ned i hans högra plös?
Kan ringen ha hakat sig fast och slitits av? Den var ju inte "hel"
Hade hon brutet finger?
Citera
2020-05-29, 22:47
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Lyckas åklagaren bevisa att den där omtalade inloggningen på datorn skett från något slags automat program har hon en liten chans att få fällande dom i hovrätten, men hon måste fortfarande bevisa att SD har varit på brottsplatsen den aktuella tidpunkten. Annars blir det nog svårt att få en fällande dom eftersom att det finns allt för många luckor i indiciekedjorna. Sedan är det en annan punkt i tingsrättsdomen att tingsrätten påpekar att blod rester på tvättmaskinen inte hittats vid de första undersökningarna utan först senare efter att huset har storstädats. Jag tolkar det som att tingsrätten misstänker att det är planterade bevis. Sedan finns det en annan sak som är märklig att det finns blodspår av lw på insidan av SDs plös på skorna. Hade SD varit gärningsman borde blodet ha hittats på utsidan. Att det nu finns på insidan av plösen gör att det är mer sannolikt att det kommit dit vid något annat tillfälle ex att sd när de haft sex (kanske när lw haft mens) råkat få blod på sina strumpor och att det sedan har hamnat på plösen när han har satt på sig skorna igen
Det jag fetat, ja det skulle absolut kunna förändra läget. Chansen/risken för det är dock minimal, jag har nu lyssnat noggrant på den del (del 3 mellan 30-55 minuter) där han berättar om jobb och jobbmejlande kvällen den 14 maj och det stämmer bra med detta

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19).

Det som framstår som helt klart är att det inte handlar om något planerat alibi. Den som lyssnar utan förutfattade meningar förstår.

Verkar för övrigt som åklagarna inte tar upp mötet med "kvinnan med hunden" vid 22.30-tiden. Vid häktningsförhandlingen menade tydligen åklagaren att det var MGM som kvinnan mötte. Det kan vara nära sanningen (om vi tar bort "M"), det kan ha varit GM.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-05-29 kl. 23:18.
Citera
2020-05-29, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Isefise
Har lyssnat klart, nästan. Sista avsnittet
på Rättegången. Lenas inspelade samtal till polisen 11414. Anmälan har hon gjort. Nu ringer hon och rådfrågar, hur hon ska gå tillväga med att S tassar runt utanför och fotograferar henne.Hon lättar upp sitt ❤för den kvinnliga telefonsvararen. Jag bara suckar. Blir ledsen.

Ja, det är så jäkla creepy alltsammans. Och SD har ju i förhör erkännt stalkandet, som om det vore helt normalt... Fota BO genom fönstret när hon myser i soffan med en annan man och sedan messa bilden, hu vilket beteende!
Citera
2020-05-29, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Angående plösen
ja det kan ha gått till så som du tolkar bevisningen också men det är åklagaren som måste bevisa att det inte har gått till så som jag tolkar det hela
Citera
2020-05-29, 23:14
Avslutad
Citat:

Teknikern som vittnar ger en bild av att skon kan ha maskintvättats. Det är därför blod har sipprat in i skumgummit inuti plösen, något som inte sker annars. Tvättmaskinen har nog varit central för forensikerna. Men jag kan tänka mig att MGM har försökt skura av utsidan så gott han förmådde. Samtidigt har MGM helt missat att blodiga shorts låg överst i tvättkorgen. Det känns lite märkligt. Men han var väl sjukt stressad den natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in