2020-05-29, 19:53
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Med den självbilden han har så tror jag inte han insett detta. Tror han känner sig som en segrare idag.
Han kommer aldrig att erkänna eller berätta var flickan är, hellre tar han livet av sig än att låta "det pinsamma rättsväsendet" vinna över honom.

Håller med dej. Den som var pinsam idag, var han.
Citera
2020-05-29, 19:57
Medlem
chilly_c_canes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3mmaa
Samma här! Väntade ju in alla följdfrågor o lite press på fanskapet!

Det kan ju finnas en poäng i att låta honom tro att han svarar bra och vattentätt på vissa frågor. T.ex dom som inte har någon betydelse på detaljnivå men i en sammantagen bedömning visar att hans resonemang inte håller.
Nu har jag inte följt några rättegångar på det här sättet innan så jag vet inte om jag är ute och cyklar, men jag kan tänka mig att åklagaren använder just det här med tåget/störningen som ett av många exempel på att han ljuger.

Skulle åklagaren ställa en följdfråga på det här med störningen skulle han bara förklara bort det med något dumt. Nu fick han inte den chansen och poängen kommer gå till åklagaren.

Edit: Var visst tvåa på bollen. Ser att @Olbars svarade något liknande 19:43
Senast redigerad av chilly_c_cane 2020-05-29 kl. 20:01.
Citera
2020-05-29, 20:00
Medlem
Treskors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Det var tre lager folie som delades i över- och underdelar och varje lager innehöll 4-16 skikt med folie. Fup s 410.

Tack! Jag såg nu!
Citera
2020-05-29, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seventy7
That makes sense. Jag är rätt konfrontativ av mig som person så jag kanske har lite att lära av detta.
Ja, det skulle nog jag också göra, reflexmässigt. Att åklagaren håller sig när Tishko sprider såna lättkontrollerade faktafel är mycket professionellt! Han fick väl bita sig i läppen en del idag.

Juryn har såklart sina diskussioner i stängda rum där de diskuterar vad som sagts. Man bearbetar allt som händer i rättssalen. Nån lär väl ha i minnet att sträckan var fri från trafikstörningar enligt FUP.

Att polisen kontrollerade detta och lade in i FUP långt innan Tishko nämnt något om tågstrul, det var också en fullträff.

Att Tishko ändå drar den förklaringen, trots att han läst FUP, säger lite om klasskillnaden mellan honom och hans "motståndare".
Citera
2020-05-29, 20:03
Medlem
oenophiles avatar
När tror ni man kan vänta sig att domen meddelas?
Citera
2020-05-29, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treskor
Ja men när MGM uttrycker sig på så sätt "att hon fick det hon förtjänade", så indikerar det ju att hon fått någon sorts straff eller liknande för att hon serverade kaffe en timme försent. Det tycker jag rimmar illa som hans förklaring på varför han sade det om vakten och inte Wilma.

Vakten hade förskräckt ryckt till när T skrek/slog termosen i väggen. Det var enligt T det han kommenterade.
Citera
2020-05-29, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Håller med dej. Den som var pinsam idag, var han.

Tyvärr 😭tror jag ni har så rätt här, han kommer bevaka den hemligheten som Gollum/så vidrigt att inte låta en familj få begrava sitt barn
Citera
2020-05-29, 20:08
Medlem
Treskors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picard2020
Vakten hade förskräckt ryckt till när T skrek/slog termosen i väggen. Det var enligt T det han kommenterade.

Så skulle det kunna vara. Det visar ju ändå på hans människosyn och temperament.
Citera
2020-05-29, 20:09
Medlem
Kingdoms avatar
Tågstrul och ville inte åka buss, för den tar sådan tid, nä men då tar jag och går hem via e6 istället
Citera
2020-05-29, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treskor
Så skulle det kunna vara. Det visar ju ändå på hans människosyn och temperament.

Ja verkligen! Och han sitter där och ger den förklaringen som att det är det mest naturliga reaktionen i världen.
Citera
2020-05-29, 20:11
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Tyvärr 😭tror jag ni har så rätt här, han kommer bevaka den hemligheten som Gollum/så vidrigt att inte låta en familj få begrava sitt barn

Ja det är fruktansvärt vidrigt ...
Citera
2020-05-29, 20:12
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen

Ja det är fruktansvärt!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in