2020-05-29, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
😂😂😂 verkligen

Och nu tror säkert idioten att aluminiumfolie stoppar liklukt om det hindrar cannabis från att lukta
Jag smäller av 😂😂😂

Jahaaa, det är alltså så han tänker när han väljer just aluminiumfolie för: att förhindra lukt. Det är nog det åklagaren ville få fram när hon frågade vad han brukar använda folie till: för att förhindra lukt fr cannabis. Alltså mycket orimligt att "denne främling" som tar sig in i lgh skulle tänka samma sak, och pekar på att det är han som gjort just det.

Om man vill förhindra lukt, då har man ju inte tänkt att göra sig av med det inom en snar framtid? Alltså tanken kring att spara det av ngn anledning.
20 meter folie står det på min förpackning. Det var 2 inköpta precis innan försvinnandet enl. T på förhöret idag. 1 var tom den andra nästan slut. Åklagaren frågar hur mycket folie han använder till cannabisen vilket inte var mycket visar han med fingrarna= 35 meter folie till ett huvud= icke troligt. Vad har resten då använts till? Andra kroppsdelar?
Citera
2020-05-29, 19:06
Medlem
Tishkos senaste deklaration är på magra 168.000 kr. Han är fattig och har inte betalat något åt Wilma. Borde finmas folk i uddevalla som vet om han kanske beckna brunt? Pengar från lönen räcker i varje fall inte långt.

Tycker hans resonerande svar idag tyder på att han är skyldig. +Helt obrydd
+Ljuger om pengar och aluminumfolie(har rökt i många år, en femma använder inte mer än max ett a4 papper + till röka vattenpipa räcker ett paket folie aslänge.)
+tickar vid press
+ingen sympati eller är ledsen för att hans sk själsfrände e massakrerad
+hans historier fallerade vid korsförhör ett x antal gånger.

Ta mig fan, blir han frisläppt så kommer jag personligen knäppa han.
Citera
2020-05-29, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seventy7
Stör mig lite på att åklagare inte nämnde att det fanns inga störningar i tågtrafiken den kvällen, varför gjorde han inte det när Tishk* sa att det var en störning och det var därför han gick hem? Klockrent att utpeka hans lögn med ren fakta.

Samma här! Väntade ju in alla följdfrågor o lite press på fanskapet!
Citera
2020-05-29, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treskor
Ja men när MGM uttrycker sig på så sätt "att hon fick det hon förtjänade", så indikerar det ju att hon fått någon sorts straff eller liknande för att hon serverade kaffe en timme försent. Det tycker jag rimmar illa som hans förklaring på varför han sade det om vakten och inte Wilma.

Vakten fick en trasig termos tillbaka plus uppleva hans lilla raseriutbrott, där fick hon (vakten) vad hon tjänade. Tänkte jag.
Citera
2020-05-29, 19:10
Medlem
Treskors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oppah
Jahaaa, det är alltså så han tänker när han väljer just aluminiumfolie för: att förhindra lukt. Det är nog det åklagaren ville få fram när hon frågade vad han brukar använda folie till: för att förhindra lukt fr cannabis. Alltså mycket orimligt att "denne främling" som tar sig in i lgh skulle tänka samma sak, och pekar på att det är han som gjort just det.

Om man vill förhindra lukt, då har man ju inte tänkt att göra sig av med det inom en snar framtid? Alltså tanken kring att spara det av ngn anledning.
20 meter folie står det på min förpackning. Det var 2 inköpta precis innan försvinnandet enl. T på förhöret idag. 1 var tom den andra nästan slut. Åklagaren frågar hur mycket folie han använder till cannabisen vilket inte var mycket visar han med fingrarna= 35 meter folie till ett huvud= icke troligt. Vad har resten då använts till? Andra kroppsdelar?

Det fanns i alla fall 15 lager runt huvudet som polisen har delat upp och tagit bild på i FUPen. Vet inte om varje lager består av en bit folie eller om det är vikt flera gånger. Men om vi räknar på 70 cm per bit x 15 = 1005 cm. Blir ju ganska mycket ändå.
Citera
2020-05-29, 19:11
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suiris
Blir han inte dömd för minst mord så är det en rättskandal som borde tas upp på eu nivå!
Håller med. Det är sanslöst det hela med hans svar. Åkte hem x 5 ggr då han jobbade, för att se om hon var där???.... (Hennes nycklar hade han) raderat henne fr mobilen, därför kunde han inte ringa henne...nä numret kunde han ju inte då. Vad var det med att han satt i häktet i Gbg? (men DET kollade inte polisen för dom har bara bestämt sig för att jag har mördat W) Hans berättelser är bara episoder fr andra ggr. ”Nä hon sminkade sig vid fönstret, var inne i sovrum, kök sedan smällde dörren igen??...
Men vadå häktet i Gbg?
Citera
2020-05-29, 19:11
Medlem
Citat:
Det fanns i alla fall 15 lager runt huvudet som polisen har delat upp och tagit bild på i FUPen. Vet inte om varje lager består av en bit folie eller om det är vikt flera gånger. Men om vi räknar på 70 cm per bit x 15 = 1005 cm. Blir ju ganska mycket ändå.
Nå, jag tror man räknade på fyra lager, inte femton. Eller vart vill du komma?
Citera
2020-05-29, 19:12
Medlem
Mindbusinesss avatar
” En stark indiciekedja som hänger samman kan fungera lika övertygande, enligt Dennis Töllborg (rättsvetenskapsprofessor) Han minns flera mordfall där så varit fallet.
- För några år sedan dömdes en åtalad för mord trots att kroppen aldrig hittades. Längre än så kan man inte komma med bara indicier.
Agneta Blidberg, överåklagare vid åklagarmyndigheten, håller med om att enbart indicier kan ha en avgörande roll:
- Det gäller för åklagaren att få fram en helhetsbild. Indicierna ska visa vad som skett utom rimligt tvivel. Det handlar om bedömningar. Utfallet kan bli olika i tingsrätt, hovrätt och, om det vill sig, även i högsta domstolen.”
https://www.gp.se/nyheter/sverige/indicier-kan-räcka-för-fällande-dom-1.1228555
Citera
2020-05-29, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Skönt att alla fingeravtryck på det folie huvudet var inlindat i var från den åtalade, att den låg i hans garderob, att ingen annan varit där och att han säger att han var hemma från den tid Wilma mördades och styckades i lägenheten tills han åkte till jobbet och blev anhållen.

Den sjuka bevisbörda vissa tror behovs är ouppnåelig.

Om han hade setts hugga Wilma i bröstet, hade det behövs bevisas vilken sekund han greppade kniven, heller hade någon krävt att det bevisades att ingen tog kniven och pressade den i handen på honom?

Rimligt tvivel måste på något sätt förankras i verkligheten. Hade denna typ av fingranskning skett i alla morddomar i Sverige, hade säkert 75% friats. I de flesta fallen gör man inte såhär, bara i de mest uppmärksammade.
Alternativa scenarion, men det är ju inte aktuellt i detta fallet, men du menar "överlag" så läggs inte större resurser på "icke högprofilerande fall"..
Ja, sorry du ställde ingen fråga......😉
Citera
2020-05-29, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Vakten blev ju inte direkt berörd över att han dängde en termos i väggen. Så hur hon skulle kunna få vad hon förtjänar är ju så dumt.
T är mördaren och han syftade på att Wilma fick vad han tyckte hon förtjänade när hon ville lämna honom. Män som har tar inte ett avvisande bra.
Ja, är också helt säker på att han syftade på Wilma. Annat är ju bara idiotiskt o orimligt!
Citera
2020-05-29, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsHarryHole
Ja, är också helt säker på att han syftade på Wilma. Annat är ju bara idiotiskt o orimligt!
Hur vet vi att Tishko ljuger? "Han öppnar munnen".
Klart han måste förklara allt han sagt, skrivit och gjort, på ett sätt som får det att se ut att en låtsasperson begått dådet, en Mållgan. Samma Mållgan som begick mordet på L*ena W*esström i Örebro. Mållgan har haft mycket att göra de senaste åren.
Citera
2020-05-29, 19:22
Medlem
Citat:
Ja men när MGM uttrycker sig på så sätt "att hon fick det hon förtjänade", så indikerar det ju att hon fått någon sorts straff eller liknande för att hon serverade kaffe en timme försent. Det tycker jag rimmar illa som hans förklaring på varför han sade det om vakten och inte Wilma.
Ja det var precis så jag menade! Vilket straff fick vakten för att T skulle tycka att hon förtjänade det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in