2020-05-29, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
De flesta seriösa alarmister har dock varit realistiska med sina prognoser och påstått att detta inte kommer försvinna i April och inte maj. Nu är vi snart i Juni, och det finns fortfarande folk i denna tråd som försöker förminska Covid19.

Samma dårar som påstår att det är ett förkylningsvirus i början av April har nu gått över till att tjata om mindre överdödlighet.

4350 döda.

Människor.

Nej. Det finns absolut ingen relevans alls i denna tråd frånsett några intressanta länkar och längre inlägg ibland. Tråden består av en enda kavalkad av pajkastningar mellan olika personer. Det är ju samma postare varje dag, samma påhopp och samma typ av inlägg som vevas omvartannat. Det finns noll värde att följa tråden mer än att vissa påhopp kan vara ganska klyftiga och underhållande. Vissa har ordets gåva.
Citera
2020-05-29, 16:39
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Nej. Det finns absolut ingen relevans alls i denna tråd frånsett några intressanta länkar och längre inlägg ibland. Tråden består av en enda kavalkad av pajkastningar mellan olika personer. Det är ju samma postare varje dag, samma påhopp och samma typ av inlägg som vevas omvartannat. Det finns noll värde att följa tråden mer än att vissa påhopp kan vara ganska klyftiga och underhållande. Vissa har ordets gåva.

Tycker dock att det postas en hel del intressant informationen mellan all pajkastning.

Dock är det ju samma personer som drar ner tråden gång på gång.

Jag brukar vara en av dem ibland, men det är mest när jag själv blir attackerad av någon
Citera
2020-05-29, 16:39
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Citera vem som har sagt det.

Du bara drar upp något extremt för att du ska bara se bra ut själv.

Nej, jag återkopplar hur det var. Alla mina inlägg i tråden har riktat sig mot och till de alarmister som skenat iväg och det har varit många [i alla fall har de skrivit många inlägg].

Att du kommenterar handlar bara om att du konstaterar att jag var närmare hur det ser ut än du själv trodde i mars. Du tillhörde gruppen som trodde på minst 20000 och att det skulle gå käpprätt åt helvete. Till största del är ju dina inlägg präglade av att du har en annan politisk uppfattning än sittande regering. Samtidigt ska du ha klart för dig att du har Jonas Sjöstedt på din sidan. Ni kan ta varandra i hand, vänsterfolk emellan.
Citera
2020-05-29, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Centerns Anders W Jonsson (C) vill komma ifrån skrivbordsprodukter som han menar dagens smittskydd är. Kapacitet finns för att testa alla med symptom.

Det behöver i stället bli tydligt att alla med symtom ska kunna testas. Detta tillvägagångssätt tillämpas i dag för vissa andra smittsamma sjukdomar, som exempelvis klamydia, där det finns ett enkelt självtest som sedan skickas i kuvert och där svar ges digitalt. Om det fungerar med omfattande testning i till exempel Tyskland måste det kunna gå att göra även i Sverige.

https://www.dn.se/debatt/regeringen-maste-andra-svenska-coronastrategin/

Rätt så kul radiointervju med Jonsson om ämnet. Konkret. Stor humor.

https://sverigesradio.se/artikel/7484038
Citera
2020-05-29, 16:40
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad är en förnekare, vad förnekar förnekarna? Det här blev inte mer än en lite allvarligare influensa.

Försöker du spela dum eller menar du allvar? Jag tänker dödstalen, arbetslösheten, hur sjukhusen ser ut, deras arbetskläder, skydd osv.

Hur tänker du?
Citera
2020-05-29, 16:41
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Ändå dör det mindre nu om dagen i Sverige än innan coronapandemin.

Så då är allt frid och fröjd och Covid-19 är inga problem eller?
Citera
2020-05-29, 16:41
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, jag återkopplar hur det var. Alla mina inlägg i tråden har riktat sig mot och till de alarmister som skenat iväg och det har varit många [i alla fall har de skrivit många inlägg].

Att du kommenterar handlar bara om att du konstaterar att jag var närmare hur det ser ut än du själv trodde i mars. Du tillhörde gruppen som trodde på minst 20000 och att det skulle gå käpprätt åt helvete. Till största del är ju dina inlägg präglade av att du har en annan politisk uppfattning än sittande regering. Samtidigt ska du ha klart för dig att du har Jonas Sjöstedt på din sidan. Ni kan ta varandra i hand, vänsterfolk emellan.

Jag bad dig citera vem som har sagt det.

Inte dina floskler och fantasier.

Klarar du av att backa upp något du säger eller är det som vanligt att du flyttar fokus för att det är som sagt, bara lögner som vanligt från ditt håll.

Jag har aldrig sagt 20 000, men det är ju ännu mer osanning från din sida. Det enda du klarar av att tillföra i tråden för att glorifiera din egen narcissism.

Men citera mig gärna där att jag påstår över 20 000 döda.
Citera
2020-05-29, 16:42
Medlem
JymdKjams avatar
MUNSKYDD = USELESS i alla fall:

https://www.hbl.fi/artikel/utredningen-om-anvandningen-av-munskydd-klar-nyttan-av-att-bara-skydden-anses-minimal/

Citat:
Utredningen visar att skydden enbart har minimal eller ingen alls inverkan på spridningen av luftvägsinfektioner bland befolkningen, meddelade professor emeritus Marjukka Mäkelä när Social- och hälsovårdsministeriet informerade om sin utredning om användningen av ansiktsskydd på fredag
Citera
2020-05-29, 16:43
Medlem
Citat:
Tycker dock att det postas en hel del intressant informationen mellan all pajkastning.

Dock är det ju samma personer som drar ner tråden gång på gång.

Jag brukar vara en av dem ibland, men det är mest när jag själv blir attackerad av någon

Då attackerar jag dig med lite positiva nyheter mitt i bedrövelsen..

Glädjande nog så fortsätter Stockholm att skriva ut patienter i snabb takt.
Lägsta antalet inneliggande sedan mars nu. På iva ser det ännu bättre ut.
Iva i Sverige har sjunkit med drygt 6% bara idag.
Citera
2020-05-29, 16:44
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
En historia från framtiden

-Farfar, den där gamla guldbron vid Slussen, varför kallas den för Coronabron egentligen?

-Sätt dig så ska jag berätta. Året var 2020, även känt som året utan vinter, och Stockholms stad hade köpt en bro på Wish. Ett ensamt fartyg från Kina anländer och samtidigt dyker en mystisk smitta upp. Den gör att man blir lite förkyld och får därför katastrofala följder för samhället.

-Å nej!

-Det första som hände var naturligtvis att allt toapapper tog slut. Det som räddade oss var att staten lånade 500 miljarder kronor som vi kunde använda.

-Torkade ni er med sedlar, farfar!?!

-Självklart! Efter börsen kollapsat och med det landets ekonomi var det det billigaste papper som gick att få tag på.

-Oj!

-Som tur var hade vi en trygg ledning i statsepidemiolog Anders Tegnells expertkunskaper! Du vet, han som står staty på Sergels torg. Han lugnade oss med att smittan aldrig skulle lämna Kina.

-Men… det gjorde den ju.

-Naturligtvis! Han visste också att berätta att sjukdomen inte fanns i Alperna och svenska sportlovsfirare lugnt kunde återgå till nära och kära och till sina arbetsplatser, exempelvis inom vården.

-Fanns smittan i Alperna, farfar?

-Givetvis! Men den store Tegnell försäkrade oss om att det inte smittade inom Sverige.

-Så österrikare kunde smitta svenskar, men svenskar kunde inte smitta svenskar?

-Nu ska du inte ifrågasätta Anders Tegnell, pojkvasker! Han jobbade faktiskt på en myndighet. Det kändes också tryggt då han meddelade att barn inte kunde smittas och därför heller inte vara smittspridare.

-Kunde barn inte bli smittade?

-Det kunde de absolut. Ukraina, Japan, Italien, Tyskland, Danmark, Norge, Spanien, Irland, Österrike, Frankrike, Slovakien, Grekland och Polen stängde sina skolor.

-Men inte Sverige?

-Tegnell tyckte det var meningslöst.

-Var det nån annan än Tegnell som gjorde nåt, farfar?

-Vissa företag lät sina anställda jobba hemifrån. Men det var naturligtvis inte bra. Tegnell förklarade för oss att det ledde till ojämlikhet om inte alla var utsatta för samma risk för att bli smittade.

-Att det alltid finns de som förstör, farfar!

-Exakt! Men vi får inte heller glömma vår kraftfulla regering. De förbjöd alla folksamlingar på 500 personer eller mer, med hot om fängelse annars.

-Åkte bara arrangören i fängelse eller alla 500?

-Lite oklart.

-Vad hände om man var 499 personer, smittade det inte då, farfar?

-Nä, det gick bra. Och när sjukvården nästan hade slut på helt nödvändig skyddsutrustning tog vår regering beslutsamt tag i saken och försökte köpa sån utrustning utomlands.

-Gick det att köpa sånt då?

-Nä.

- Men visst är smittan över nu, det har ju gått så länge, farfar.

-Efter ett tag gick antalet smittade ner.

-Så folk blev inte smittade mer?

-Öh… de slutade testa folk. Så siffrorna började se allt bättre ut. Snart var vi helt smittfria, som Nordkorea. Ta på ditt munskydd nu så går vi ut och kokar handsprit.

Bästa inlägget någonsin i tråden.
Mer relevant nu än någonsin.
Citera
2020-05-29, 16:44
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Då attackerar jag dig med lite positiva nyheter mitt i bedrövelsen..

Glädjande nog så fortsätter Stockholm att skriva ut patienter i snabb takt.
Lägsta antalet inneliggande sedan mars nu. På iva ser det ännu bättre ut.
Iva i Sverige har sjunkit med drygt 6% bara idag.

IVA representerar inte alla som dör.

Vilket borde vara uppenbart just nu.
Citera
2020-05-29, 16:45
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
MUNSKYDD = USELESS i alla fall:

https://www.hbl.fi/artikel/utredningen-om-anvandningen-av-munskydd-klar-nyttan-av-att-bara-skydden-anses-minimal/
Nja.

Useless är de verkligen inte, men munskydd bland den bred befolkningen stoppar inte smittan på ett effektivt sätt.

Inom vården är munskydd dock en kritisk resurs, och då som en del av sjukvårdens normala hygienrutiner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in