2020-05-29, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av couriosgeorge
Är det verkligen denna familj som ska diskuteras här?
Håller med. Båda är säkerligen inte uppsökande för uppmärksamhet. Båda ser otroligt snälla och varma ut och borde inte diskuteras vem som syns mest. Deras privatliv är deras egna och dem förtjänar ingenting annat än extremt mycket kärlek för vad dem gör och gjorde för E och andra barn i samhället som inte har någonstans att ta vägen.

Till och med jag funderar på att bli adoptivförälder efter deras utstrålade kärlek till barn
Citera
2020-05-29, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hvits3rk
Ja jo absolut finns det sånna hemska idiot infall också, men tror de flesta har relativt koll iallafall. Vilket dessa päron inte verkade ha överhuvudtaget iof..

Ja jo, tänkt lite på det också faktiskt. Men o andra sidan så kan ju knappast gamla bekantskaper bekräfta hur han var i en relation med någon, det R beskriver är ju hur han är mot henne. Av egen erfarenhet så behöver inte allmänheten ha samma uppfattning, när jag blev misshandlad gul o blå, hotad till livet, våldtäkt osv så sa alla "men han är ju en sådan nallebjörn? Han skulle väl aldrig" naah.. men ja, hade också velat få en större insyn om vem P var.

Usch herregud! Hoppas att du mår bra?! Annars är det bara att skriva PM🖤
Men jag förstår exakt hur du menar. Vissa människor (både kvinnor och män) kan vara super gulliga och fjäskiga mot personer men riktigt kalla och vidriga mot andra eller bakom dörrarna.
Jag tror att R var en sån. Ett monster hemma innanför väggarna. Hade allt varit så fint som hon berättar utåt nu hade barnen fått gå ut mer och E hade fått gå på dagis. Hon döljer många mörka hemligheter den kvinnan.
Citera
2020-05-29, 12:06
Medlem
fuxiols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuxiol
Jag vet inte, men för ganska så länge sedan när jag kollade så stod hon ensam skriven på en adress.

Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Jag undrar varför det står i alla artiklar att E var placerad hos Melinda, inte hos "Melinda och X". Fanns det inte en familjehemspappa också?

Hon står fortfarande skriven ensam på en adress, och ogift.
Citera
2020-05-29, 12:23
Medlem
Citat:

Hon står fortfarande skriven ensam på en adress, och ogift.

Mamma M och pappa L delade på sig under förra året, så inget märkligt i det - eller att hon ”representerat” själv och inte i sällskap av honom. På insta verkar de ha god relation men man kanske ändå har ett avstånd och M har ju blivit ”ansiktet” för familjehemmet som stort i media.
Verkar va genuint härliga människor och tycker inte de ska diskuteras här heller, är dig enig - ville bara ge info innan folk spårar.
Citera
2020-05-29, 12:30
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konvoj

Hur utreder man Kammarrätten och Martin?

Vad många i tråden verkar ha svårt att ta in är att saker kan bli fel utan att någon har gjort fel, en så kallad olycka. Vad jag har sett så är det ingen som har kunnat peka på vad kammarrätten har gjort fel mer än att de borde ha haft en bättre kristallkula.

Om man vill kan man ju utreda varför svenskt rättsväsende inte har skaffat den där teknologin som de använde i Tom Cruise-filmen där de avstyrde brott genom att se in i framtiden. Men ärligt talat kommer det nog inte att leda till något konkret.
Citera
2020-05-29, 12:39
Medlem
Geraldines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hvits3rk
Ja jo absolut finns det sånna hemska idiot infall också, men tror de flesta har relativt koll iallafall. Vilket dessa päron inte verkade ha överhuvudtaget iof..

Ja jo, tänkt lite på det också faktiskt. Men o andra sidan så kan ju knappast gamla bekantskaper bekräfta hur han var i en relation med någon, det R beskriver är ju hur han är mot henne. Av egen erfarenhet så behöver inte allmänheten ha samma uppfattning, när jag blev misshandlad gul o blå, hotad till livet, våldtäkt osv så sa alla "men han är ju en sådan nallebjörn? Han skulle väl aldrig" naah.. men ja, hade också velat få en större insyn om vem P var.

Exakt.

Mitt ex var hypersocial och en
svinrolig polare som alltid bjöd hem kreti och pleti att sitta och flumma med honom hela dagarna och lyssna på hög musik, sova fram till em, köpa och sälja knark, gå på fest, repeat.

Not so much fun att leva med däremot, då detta ”fantastiska” flummande med likasinnade idel arbetslösa polare bedrevs i vår gemensamma bostad på 1rok där jag försökte kombinera deltidsflummande med heltidsarbete..

Fantastiskt dåliga förutsättningar för en trivsam partnerrelation, och beroende på om man frågar mig eller hans polare skulle det framstå som en beskrivning av två helt olika personer..
Citera
2020-05-29, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Vad många i tråden verkar ha svårt att ta in är att saker kan bli fel utan att någon har gjort fel, en så kallad olycka. Vad jag har sett så är det ingen som har kunnat peka på vad kammarrätten har gjort fel mer än att de borde ha haft en bättre kristallkula.

Om man vill kan man ju utreda varför svenskt rättsväsende inte har skaffat den där teknologin som de använde i Tom Cruise-filmen där de avstyrde brott genom att se in i framtiden. Men ärligt talat kommer det nog inte att leda till något konkret.

Är du varm eller? Kristallkula hade inte behövts med tanke på att även utan facit hand var ett ganska solklart fall att bio-päronen inte ska ha barn boende hos sig öht.
Citera
2020-05-29, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho

Det underlag som socialtjänsten presenterade i kammarätten gör det tydligt för oss alla att R och P inte var lämpliga föräldrar. Varför ser vi alla utom Martin samma varningsklockor??
Citera
2020-05-29, 12:53
Medlem
fuxiols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Fosterhemsmamman la upp en bild på E, som hon tagit på henne när hon gått framför. Mest håret som syns. Sedan har hon skrivit ungefär:

Ni vet den känslan när man får hålla i sitt barn för första gången. Exakt så kändes det med E. Älskade henne från första stund. Saknaden är så stor men tar en dag i taget, och när allt är kolsvart så kan man till slut böra se ljus igen. Det blir aldrig likadant, det blir annorlunda.

Okej!

Jag hittade inlägget sedan:
"Citat: I juli 2019 lägger familjehemsmamman och familjehemspappan upp bilder på instagram som av den biologiska mamman uppfattas som att de ondgör sig över att de förlorat sitt barn. Det får den biologiska mamman att må dåligt, enligt Oehme."

Kanske det som upprörde, att fosterfamiljen refererade till lilla E som "sitt barn".
Föräldrars rätt till sitt barn borde automatiskt upphöra när man som här lämnat det(övergivit)det redan på BB.
Citera
2020-05-29, 13:21
Medlem
Geraldines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emot87
Sedan är det såklart i utomståendes och samhällets ögon ett sadistiskt och hänsynslöst beteende som signalerar ondska lång väg..

Ja säkert.

Det är därför jag tror att jag och flera andra här med egen erfarenhet av missbruk etc vill försöka nyansera teorierna lite..?

Jag upplever att en del här nästan ”vill” få fram att det rört sig om ren och skär sadism, systematisk misshandel för det höga nöjets skull, samt läser in utstuderad ondska i alla obehagliga detaljer som i mina ögon är tillräckligt obehagliga som de är ÄVEN om det ”bara” skulle röra sig om dåligt omdöme, försummelse, omoget föräldraskap, konsekvenser av missbruk och som sagt ett genomsyrat myndighetsförakt.

Har även viss förståelse (ur denna familjs dysfunktionella synvinkel) för den paniska rädslan för insyn från förskola, grannar, utomstående just pga av 1. Deras missbruk, 2. Att de faktiskt har ögonen på sig och där minsta lilla oegentlighet såklart kommer tolkas till deras nackdel.

Jag vet en förälder vars unge med stora aggressionsproblem mm pga diagnos som får orosanmälningar haglandes in till soc från skolan, föräldern har själv bett och emottagit ALL hjälp denne kan få men ingen får bukt med ungens problematik..

Föräldern är helt slut, förtvivlad och känner sig helt misslyckad som förälder när soc nu överväger att omplacera ungen.

Att denne själv har bett om all hjälp hos soc, upplever hen mest ligger hen i fatet då insatserna som staplas upp, snarare tenderar att påvisa en enorm problematik som hen inte kan reda ut = hen är problemet...

Föräldern är givetvis hyperstressad av att göra minsta ”naturliga” misstag med att glömma gympapåse etc, och blir nojig varenda gång barnen bråkar naturligt med varandra och skriker hemma med påföljden att hen inte själv törs ryta i och kanske hellre ger efter för barnens tjat för att lugna ner situationen, bara för att ingen granne ska reagera på gap och skrik och kanske anmäla..

Sånt som vi andra föräldrar kan vräka ur oss och få dåligt samvete över, blir för hen istället bara en ständig noja över att det ska tolkas fel - just för att familjen är granskad.

Denna förälder har inget missbruk, är bara ensam och utan nätverk att rodda en jävligt utmanade vardag.
Citera
2020-05-29, 13:30
Medlem
Geraldines avatar
Citat:
Okej!

Jag hittade inlägget sedan:
"Citat: I juli 2019 lägger familjehemsmamman och familjehemspappan upp bilder på instagram som av den biologiska mamman uppfattas som att de ondgör sig över att de förlorat sitt barn. Det får den biologiska mamman att må dåligt, enligt Oehme."

Kanske det som upprörde, att fosterfamiljen refererade till lilla E som "sitt barn".
Föräldrars rätt till sitt barn borde automatiskt upphöra när man som här lämnat det(övergivit)det redan på BB.

Hon refererar väl inte till E som SITT barn, snarare att känslan man får när man för första gången håller i sitt eget barn KÄNDES likadan när hon emottog E som trots allt inte var hennes eget barn.

Jag tror jag förstår vad M menade, men inser att R säkert tolkade det som att hon menade att E var hennes barn.
Citera
2020-05-29, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geraldine
Hon refererar väl inte till E som SITT barn, snarare att känslan man får när man för första gången håller i sitt eget barn KÄNDES likadan när hon emottog E som trots allt inte var hennes eget barn.

Jag tror jag förstår vad M menade, men inser att R säkert tolkade det som att hon menade att E var hennes barn.

Ja precis, hon menade bara att hon älskat E som om hon vore hennes barn.
R tror jag var avundsjuk på den kärleken. Verkar inte som hon kände så för E, även om hon ville. Och E saknade M hela tiden. Så det var förmodligen känsligt för R.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in