2020-05-28, 23:28
Medlem
Inthemiddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Kollade nu, det var alprazolam. Läste nu att Subutex i vissa fall kan ge väldigt omfattande håravfall, någon som vet mer? Även bölder och andra hudåkommor ska vara vanliga. Någon som har koll ifall dessa skulle kunna misstas för brännmärken?

Inte vad jag kan se om biverkningar i FASS

https://www.fass.se/m/produkt/19991007000026/health/tabproduct
Citera
2020-05-28, 23:29
Medlem
Citat:
Kollade nu, det var alprazolam. Läste nu att Subutex i vissa fall kan ge väldigt omfattande håravfall, någon som vet mer? Även bölder och andra hudåkommor ska vara vanliga. Någon som har koll ifall dessa skulle kunna misstas för brännmärken?
Nja bölderna o "sår utslagen" kommer oftast i ansiktet, vid subutex /opiat missbruk. Kan ju hända det liknar brännmärken om man river /pillar tillräckligt mkt på dem.
Citera
2020-05-28, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle

Du har rätt, hittar inget om det i FASS. Det borde ju vara listat där som biverkning om det är så vanligt.

Syftade på denna: https://www.arbetaren.se/2012/11/23/subutex-slutar-saljas-i-sverige/
Citera
2020-05-28, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kate88
Här andra bilden men är från nov 2018 och personen verkar väldigt smal för att vara gravid .
https://m.facebook.com/shcatering/photos/a.1066488036696823/2324505110895103/?type=3&source=54

Inte R.
Tror t.o.m. det klargjordes i början av tråden när folk letade bilder.

R har alltid vad jag vet varit smal > väldigt smal (skinn och ben).
Citera
2020-05-28, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle

Kollade ifall det fanns forskningsartiklar om det och sammanfattningsvis verkar det alltså inte vara en påvisad biverkning även om många har rapporterat in det (det är dock tveksamt om det då var orsakat av Subutex eller något annat). Tack för att du uppmärksammade det, drar tillbaka min kommentar. 🙏
Citera
2020-05-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malinsjoo87
Nja bölderna o "sår utslagen" kommer oftast i ansiktet, vid subutex /opiat missbruk. Kan ju hända det liknar brännmärken om man river /pillar tillräckligt mkt på dem.

Okej tack! Då är det mer sannolikt att hon fick sina brännmärken på annat sätt.
Citera
2020-05-28, 23:54
Medlem
Citat:
Okej tack! Då är det mer sannolikt att hon fick sina brännmärken på annat sätt.
Ja dem "bölderna" brukar du oftast få efter ett hårt, långt gånget missbruk. Möjligt hon blivit bränd med en cigarett el liknande, för att markera att hon ska hålla sig väck när mamma o pappa sitter i soffan, röker på, knarkar och i full gång med att beställa droger och att spela på v75. Allt medan S sitter i nån sele hos R, totalt avtrubbad och ger inte ett ljud ifrån sig!
Citera
2020-05-28, 23:55
Medlem
fuxiols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Fostermamman har ju öppen insta så alla kan se vad hon lägger upp. Jag har tittat på Melindas följare och Rebecka följer henne inte. Rebecka heter sansochbalans på insta, ironiskt nog.

Jag förstår inte vad det var som var så hemskt med det inlägget i juli 2019. Man såg håret på E, och hon skrev att hon saknar och älskar henne.

Vad är det för inlägg, i juli 2019?
Citera
2020-05-29, 00:28
Medlem
meiis avatar
Har det framkommit någonstans hur pappan avled? Av vad?
Citera
2020-05-29, 00:37
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Det låter troligt. Men hur kommer smällarna och det trubbiga våldet in? Jag tror inte att det var pappan som gjorde sig illa i badrummet så det smällde, han hade ju kunnat berätta om det i så fall. Men de visste inte om att grannarna hade hört smällar, därför försökte de inte bortförklara dem heller. Jag får en hemsk känsla av att E var väldigt illa däran pga överdos, uttorkning mm, de tog det medvetna beslutet att inte kalla på hjälp för att de inte ville förlora S, så enda alternativet var att döda E och gömma henne innan A skulle upptäcka vad som har hänt.

Det sa han ju, att han föll med E i famnen efter det att hon skadade sig. Och märkena i pannan måste han ju ha fått på något sätt.

(annars ser det precis ut som han dunkat huvudet i något själv, har sett sådana märken på folk förr.)
Senast redigerad av f30malmo 2020-05-29 kl. 00:51.
Citera
2020-05-29, 01:03
Medlem
Citronfrommages avatar
Jag undrar varför det står i alla artiklar att E var placerad hos Melinda, inte hos "Melinda och X". Fanns det inte en familjehemspappa också?
Citera
2020-05-29, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abcc1233
Citat från förhör med RS

Kvinnan berättar vidare: "Det jag mest av allt ville när jag var där (på julfirandet reds. anm.) var att ta Esmeralda och springa därifrån"

Detta kommer jag aldrig kunna släppa.
Hon känner alltså att det är så allvarligt....och hon/ingen gör något.

Sätt ungen i bilen och åk till akuten. Tillkalla polis och socialen därifrån.

Jag är så jävla trött på alla människor som inte finns för sina medmänniskor. Som bara står rädda och tittar på. T.o.m. när det gäller ett utsatt barn.Jag själv är inte en sådan person. Jag har gripit in när jag sett barnmisshandel på öppen gata, gått emellan när alkolister misshandlar på öppen gata mm. Jag ställer alltid upp för de svaga utsatta både i jobbet och i privatlivet. Jag har tex fått byta arbetsgivare pga att jag larmat om lagöverträdelser som riskerade liv. OCH DET ÄR JOBBIGT, DET TAR KRAFT, MEN JAG KAN IALLAFALL TITTA MIG I SPEGELN OM KVÄLLARNA.
Och en sak till. Många gånger undrar jag varför det inte finns fler som mig.....så kunde vi dela på bördan. Förfaan, det är vi tillsammans som säkerställer ett tryggt samhället. Man kan inte vänta in att någon annan ska göra jobbet....

Jag har bara ett mål med följa denna tråd, och det är att det aldrig får hända igen......Kammarrätten och Martin behöver också utredas.

Hur utreder man Kammarrätten och Martin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in