Citat:
Usch, ja det är fruktansvärt. Jag är rätt så ofta uppkörd i magen men när det kommer till problemen som artar sig vid offentliga utflykter är det enbart ett ruskigt illamående. Mardrömmen är ju att man sitter där på restaurang och inte får i sig en tugga. Tåg och buss är också ett helvete varje gång jag måste använda mig av det. Mår så illa att när jag sen kommer hem är jag helt slut och behöver sova.
Har du några knep du använder dig av som fungerar? Själv kan postafen lindra illamåendet lite grann iallafall. Annars kan citron innan måltid hjälpa lite grann. Som sagt, detta illamående kommer nog som en oro att jag ska bli illamående så det blir en ond cirkel. Blir så orolig av skiten att jag nästan behöver kräka när jag är bland folk och det ska nalkas mat.. Hemma är det som sagt noll problem.
Har du några knep du använder dig av som fungerar? Själv kan postafen lindra illamåendet lite grann iallafall. Annars kan citron innan måltid hjälpa lite grann. Som sagt, detta illamående kommer nog som en oro att jag ska bli illamående så det blir en ond cirkel. Blir så orolig av skiten att jag nästan behöver kräka när jag är bland folk och det ska nalkas mat.. Hemma är det som sagt noll problem.
Känner igen mig i det mesta du skriver, speciellt det om illamåendet och den onda cirkeln. Räcker med att jag mår lite dåligt och börjar tänka på att det snart är lunch eller liknande så blir det värre. Hatar att äta bland folk och speciellt nåt som är planerat i förväg för då går jag och oroar mig i flera dagar innan.
Inga superknep egentligen. Men om det är milda symtom så brukar jag kämpa mig igenom måltiderna och det brukar kännas något bättre efteråt för då känner jag att jag har tagit mig förbi det värsta. Alltså sitter det mesta i huvudet oftast. Men jag skippar ändå restaurangbesök osv.
Nu senaste dagarna har jag mått så risigt att jag helt enkelt hoppat över lunch på jobbet och väntat med att äta tills jag kommit hem.
Imodium är en stapelvara här hehe. Vilken probiotika äter du? Har provat hur många som helst men inte hittat rätt ännu.