2020-05-28, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priv31
Har aldrig varit i den stolen och aldrig varit där, han måste väl prata ? Han kan väl inte hålla käften direkt elr ?

Inte jag heller tack och lov😁
Men jag vet att fallet med Peter Plax, där satt mördaren Jack i rättegången och knappt sa ett skit.
"Det vill jag inte svara på" x 50 typ...
Åklagaren var rätt frustrerad.
Tror dock t kmr säga ngt, han vill nog rentvå sig från skammen inför familjen med en bunt lögner.
Citera
2020-05-28, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag är fortfarande igång på den där förbenade tvättkorgen.

Du sade att den var vit. När då?

Har de köpt en ny?

Typ när de "renoverade" badrummet med ny duschgardin.

Är den svarta till honom och den vita till henne eller är det en svart till färgat och en vit till vitt?

Var 17 tog den vita vägen?

Undrar om inte vaktisen i huset såg om den blev kastad i plast tunnan i soprummet.

Många tankar just nu

Jaa jag har så så många tankar om det också!! Och vart har han isåfall gått iväg med den? Inte långt. Om den inte varit uppe på vinden med henne i, men jag tror han tagit hjälp att transportera bort kroppen en bit med tvättkorgen. In i en bil? Nja.. Kanske. Eller någonstans så pass uppenbart att det blir omöjligt att tänka att "Jahaa, där är hon", och därför har hon inte hittats? För det är för enkelt? Jag vet inte. Många tankar.
Citera
2020-05-28, 23:27
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Förstår det. Hjälper så gott jag kan.
Tack vare detta tjötet om att det ska vara en tvättkorg som stått i den rutan, kom jag ihåg den gången jag träffade henne i tvättstugan.

Svar fetat.

Återigen. Tack för att du svarar, Jag tror att många här inne vill få svar.
Vad var det som hände.

Men tack vare dig så har i alla fall jag fått andra infallsvinklar på det hela.

TACK. 🙏
Citera
2020-05-28, 23:29
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Nej, redan avhandlat förut. Orsakat av TRUBBIGT våld. Står tydligt i protokollet.

Ja dom yttre skadorna blånaderna och krosskadorna. Här talar vi om en skada i ögat ögongloben som går in i skallen

strax utanför högra iris ses en 0,5 x 0,5 cm stor skada vilken fortsätter in till den högra främre skallgropen där en 0,4 cm x 0,1 cm stor skada belägen 2 cm till höger om medellinjen med ett millimeterstort avlöst fragment ses."
Citera
2020-05-28, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Inte jag heller tack och lov😁
Men jag vet att fallet med Peter Plax, där satt mördaren Jack i rättegången och knappt sa ett skit.
"Det vill jag inte svara på" x 50 typ...
Åklagaren var rätt frustrerad.
Tror dock t kmr säga ngt, han vill nog rentvå sig från skammen inför familjen med en bunt lögner.

Såååå sjukt!
Ja möjligt, önskar bara att dom pressar och skriker på honom tills han öppnar käften.
Citera
2020-05-28, 23:32
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Var inte det en elektrisk kamin?
Hur som helst är temperaturen för låg i en vanlig vedkamin för att bränna ner en kropp

Åklagaren frågade W:s föräldrar idag ofta VAR kaminen stod.....och pappan svarade en gång idag att han tyckte sig ha sett att ungsluckan var öppen, med klappstolen framför och "finkuddarna" på den som sittdyna......men fönstrena öppna.

Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Ja han måste lånat bil i så fall.

Eller så har han kört det och slängt i brukares sopor eller närliggande container den 18e, när han gjorde 5 stopp hemma under tiden han jobbade.

Har källaren krypgrund, eller "torpargrund", kanske det heter? Kan det vara möjligt att komma in i grunden från ex källaren eller utifrån? Någon mindre inspektionslucka? Kan det vara lera och sand under huset, i grunden....typ?
Citera
2020-05-28, 23:33
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Återigen. Tack för att du svarar, Jag tror att många här inne vill få svar.
Vad var det som hände.

Men tack vare dig så har i alla fall jag fått andra infallsvinklar på det hela.

TACK. 🙏

Tack själv! 🙏

Vi är ju alla här för vinklar och idéer. Och svar.
Citera
2020-05-28, 23:33
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Blev så frustrerad över det där avtrycket så jag röjde ur min tvättkorg och försökte hoppa ner.
Min tvättkorg är 17x30 i botten, 25x38 upptill och 60 hög.
Jag hade en del problem kan jag säga😅 men kom nästan ner. Hade jag då vart avliden ledlös (eller i mindre bitar för den delen) hade det kunna gå att pressa ner mig.
Jag är 1,65 och väger 58 kg. Lite större än Wilma alltså.
Men, det jag inte greppar om det skulle vara så att han lagt henne i en tvättkorg är ju att hon tycks ha legat på sängen, eller iaf i överkastet.
Så först ihjälslagen, sen lagd i tvättkorg, sen utplockad på sängen? Låter krångligt.
Tänkte även att han kanske haft sopkärlet där när han städa, för att torka upp allt blod och slänga direkt i kärlet så spill skulle undvikas (gjorde ju knappast skillnad då det var blod överallt iofs.)
Men tänker mig själv de ggr jag spillt ut ngt , typ en yoghurt eller liknande, då har jag tagit sopkärlet med påse i direkt till platsen för att slippa kladd i onödan.
Jag vet i tusan, va fasen kan det vara?
Sopkärlet borde dom ju provat och uteslutit iaf.
Klurigt!

Ja du, klurigt.

Ponera - ett lik utan huvud, ner i en tvättkorg, nerstoppad i en svart sopsäck...
Citera
2020-05-28, 23:35
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Tror du missar hur det här med rättssystem fungerar...
Visst finns det indicier som talar för hans skuld men inte tillräckligt för att helt utesluta ett alternativt händelseförlopp.

Nu är ju Flashback inte en domstol utan ett diskussionsforum, där man diskuterar bl.a brott. Här behöver man inte vara någon expert för att få uttala sig. Och det är väl tur (även för din del)
Citera
2020-05-28, 23:38
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Åklagaren frågade W:s föräldrar idag ofta VAR kaminen stod.....och pappan svarade en gång idag att han tyckte sig ha sett att ungsluckan var öppen, med klappstolen framför och "finkuddarna" på den som sittdyna......men fönstrena öppna.

Har källaren krypgrund, eller "torpargrund", kanske det heter? Kan det vara möjligt att komma in i grunden från ex källaren eller utifrån? Någon mindre inspektionslucka? Kan det vara lera och sand under huset, i grunden....typ?

Nej det har den inte, inte vad jag har sett från insidan heller. Finns ju dörrar jag inte varit innanför.

Huset kan man väl kalla för suterränghus (?). Där entrén ligger på gräs lite ovanför trottoaren på framsidan. Sedan sluttar marken och där kommer då källare och garage.

Tvättstugan ligger tillexempel mitt emot trapphuset i B. Tvättstugan har fönster som vätter ut mot parkeringen. Edit: jo det är fönster på framsidan nu kom jag på. Kollade där när vi gick igenom källaren.

Hoppas det gav klarhet.
Senast redigerad av Caticorn 2020-05-28 kl. 23:44.
Citera
2020-05-28, 23:38
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Se mina senaste inlägg. Stickskada 5x5 mm igenom ögat som orsakat en 4x1 mm skada då den träffat kraniet bakom ögat. Spårskruvmejsel?

Kan det vara en syl?
Citera
2020-05-28, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priv31
Vet inte men allt är möjligt
Saxen användes för klippa folien och tejpen som han använde för paketera in huvudet. Skulle jag gissa på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in