2020-05-28, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Nej, redan avhandlat förut. Orsakat av TRUBBIGT våld. Står tydligt i protokollet.
Om vi funderar om det var en verktygslåda på den där spoten vid fällstolen... vad finns i en verktygslåda som är trubbigt? Hammare? Då borde väl skallbenet vara spräckt eller...?
Citera
2020-05-28, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Rubriken är från mitten av november. Mycket har hänt sedan dess. Och det är fortfarande samme mördare. Wilma är inte försvunnen - enbart delar av henne.

Om bara Wilmas hjärta hade hittats, hade du då också sagt att Wilma inte är försvunnen längre?

Wilma är försvunnen delvis, kanske man kan säga. Men försvunnen är hon fortfarande.

Tishko är inte dömd för mord ännu, alltså är det inte rätt att kalla honom mördare ännu.
Citera
2020-05-28, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osceola
Så klart att TFisken har gjort detta mordet. ”Horan förtjänade det”
Men fattar fortfarande inte hur kan man som pappa och mamma till Wilma neka henne att få bo hos dem?
Tror precis som du. Kan inte sluta fundera på hur föräldrarna mår idag, hade hon fått flytta hem till någon av dem så hade hon med all säkerhet över och mått bra, med mycket stöd av sina föräldrar förhoppningsvis, alltså Wilma var ju för sjutton ett flickebarn. Det gör så ont i hjärtat.
Citera
2020-05-28, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Det är det jag försöker reda ut, om det är logiskt att någon annan kan ha dödat Wilma. Och alla som kan ha varit i närheten av Wilma vid tiden för hennes död, är förstås misstänkta och bör utredas.

Nej du har fel. Det har skett en utredning och resultatet är att den enda som är misstänkt och åtalade efter den utredningen är just T. Att du är en så enorm tillgång att den mängd utredare och expertis som arbetat med alla tänkbara vinklar i detta ärende sedan inte skulle behövas är något som bara framstår som megalomani ifrån din sida.

T är åtalad. T är den som har en stor förklaringsbörda hur W kan ha avlidit i hans och hennes gemensamma bostad. Det har inte framkommit någon som helst indikationer att andra har vistats i bostaden under denna period.

Jag fattar att du har en mani för att förklara bort T som gärningsman i detta och att du lägger bombmattor av text i tråden men försök att inte spamma hela tråden med den enorma mängd svammel du för fram. Du framstår som om du har felställd medicinering.
Citera
2020-05-28, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Om bara Wilmas hjärta hade hittats, hade du då också sagt att Wilma inte är försvunnen längre?

Wilma är försvunnen delvis, kanske man kan säga. Men försvunnen är hon fortfarande.

Tishko är inte dömd för mord ännu, alltså är det inte rätt att kalla honom mördare ännu.
Jodå, han är mördaren. Oh yeah. Men rent rättsligt, juridiskt, är han inte dömd. Men vi sitter inte i en sammankomst för jurister här. (Det ska gudarna veta!). Så jo, han är en mördare. Ett svin. En kvinnomisshandlare. En patetisk kille med taskigt självförtroende som måste sätta sig på en 15-17-åring för att känna makt.
Citera
2020-05-28, 19:38
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Inte nog med det: när far och W pratar utbildning, körlektioner och annat, så bryter skithögen in och talar om vad HAN anser och hur HAN tycker W skall göra. Där kom kontrollfreaken och narcissisten fram. Det är HAN som numera råder över W, inte Ws far. Stackars flicka.

Ja, dessa skithögar stöter man på lite varstans. De som vet mest och kan bäst. De som alltid ska tycka och tänka det motsatta till vad du tycker för att försöka bevisa sin storhet. De märker inte att alla andra runt om dem skakar på huvudet.

De flesta stannar ju vid att bli kränkta vid en avspisning men Tishko knatade ett par steg längre och tog ut sin frustration.

Fan vad jobbigt det måste vara att leva med en narcissistisk personlighetsstörning, tänk dig frustrationen när ingen inser din oerhört stora begåvning förutom du själv :,(
Citera
2020-05-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Ja, dessa skithögar stöter man på lite varstans. De som vet mest och kan bäst. De som alltid ska tycka och tänka det motsatta till vad du tycker för att försöka bevisa sin storhet. De märker inte att alla andra runt om dem skakar på huvudet.

De flesta stannar ju vid att bli kränkta vid en avspisning men Tishko knatade ett par steg längre och tog ut sin frustration.

Fan vad jobbigt det måste vara att leva med en narcissistisk personlighetsstörning, tänk dig frustrationen när ingen inser din oerhört stora begåvning förutom du själv :,(
Hahaha! Underbar beskrivning! Tack för den :-)
Han var ganska kränkt idag när mamman till W sa att han "är inte smart".
Citera
2020-05-28, 19:42
Medlem
Citat:
Du har en konspirationstråd. Här diskuterar vi Tishko som mördare, eftersom det är han som faktiskt gjort det. Så kryp tillbaka till konspirationstråden.

Tror du missar hur det här med rättssystem fungerar...
Visst finns det indicier som talar för hans skuld men inte tillräckligt för att helt utesluta ett alternativt händelseförlopp.
Citera
2020-05-28, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Nej du har fel. Det har skett en utredning och resultatet är att den enda som är misstänkt och åtalade efter den utredningen är just T. Att du är en så enorm tillgång att den mängd utredare och expertis som arbetat med alla tänkbara vinklar i detta ärende sedan inte skulle behövas är något som bara framstår som megalomani ifrån din sida.

T är åtalad. T är den som har en stor förklaringsbörda hur W kan ha avlidit i hans och hennes gemensamma bostad. Det har inte framkommit någon som helst indikationer att andra har vistats i bostaden under denna period.

Jag fattar att du har en mani för att förklara bort T som gärningsman i detta och att du lägger bombmattor av text i tråden men försök att inte spamma hela tråden med den enorma mängd svammel du för fram. Du framstår som om du har felställd medicinering.

Citat:
Jodå, han är mördaren. Oh yeah. Men rent rättsligt, juridiskt, är han inte dömd. Men vi sitter inte i en sammankomst för jurister här. (Det ska gudarna veta!). Så jo, han är en mördare. Ett svin. En kvinnomisshandlare. En patetisk kille med taskigt självförtroende som måste sätta sig på en 15-17-åring för att känna makt.

Det är uppenbart att polisen har slarvat i det här fallet. Att tex inte ens ta in en enda hund i lägenheten vid första söket.
Så varför ska vi följa polisens och åklagarens linje i den här tråden?

Nu har jag inte tid att diskutera med er längre.
Citera
2020-05-28, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Tror du missar hur det här med rättssystem fungerar...
Visst finns det indicier som talar för hans skuld men inte tillräckligt för att helt utesluta ett alternativt händelseförlopp.
Jag vet exakt hur rättssystemet fungerar. Men i Flashback sitter vi inte i en huvudförhandling bakom skranket och skall fria eller fälla på indicier. Hade jag suttit nämndeman i det här målet hade jag diskuterat helt annorlunda än här. Här behöver jag inte några juridiska krumelurer och vinklingar, tack och lov. Han är skyldig i mina ögon. Sååååå skyldig till mord.
Citera
2020-05-28, 19:49
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsHarryHole
Varför lobbar du så hårt för att lägga skulden på någon annan? Känns helt ologiskt att någon annan skulle ha dödat W i deras hem. Varför tror du inte att det är T?
Ja dessutom hade nog rörmokaren velat ha betalt för jobbet med rören och då lagt in arbetet.
En rörmokare går ju inte till ett jobb och plötsligt mördar någon 🙈 för att låta killen städa efter.
Vissa tror att polisen inte kontrollerar sånt som sägs..
Citera
2020-05-28, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Rent praktiskt så bör det vara så ja, i och med att det är död vävnad.

Jag vet inte hur hundar utbildas och hur det räknas med likdoft. Men tänker att död vävnad kanske luktar annorlunda jämfört med de dofter kroppen producerar efter döden.

Är ingen expert. Spekulerar bara.

Lik blöder heller inte så mycket för den delen, ju längre de legat döda desto mindre blodspill.

För min del är jag säker på att T har dödat W i vardagsrummet runt 18:00. Lagt henne I sängen. Åkt hemifrån och betalat med hennes kort. Kommit hem troligen senast 22:30.

Fundering: Skrik hörs omkring 22, alltså omkring denna 22-tiden, och det kan vara han som skrikit.

Sedan börjat stycka henne.

Vid denna tid sitter Tishko i polisbilen med 2 st. POLISER.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in