2020-05-28, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambambam
Det nämns flertal ggr att kaminen var igång vid föräldrarnas besök och att det var väldigt varmt i lägenheten samtidigt som han hade fönster och balkongen öppen för att vädra... Kan han inte ha bränt upp hennes kroppsdelar?

Var inte det en elektrisk kamin?
Hur som helst är temperaturen för låg i en vanlig vedkamin för att bränna ner en kropp
Citera
2020-05-28, 20:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafattar
Det skulle kunna vara den försvunna ipaden som legat där.
Min ipad är 24 cm.

Men - där är en väldigt distinkt kant /ram på rektangeln i blodet på golvet.
Citera
2020-05-28, 20:42
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Oj!
Om detta är sant tycker jag att du skall kontakta
polisen i Uddevalla sp fort du kan

Ring och be att få tala med Sten-Rune Timmersjö, som chef för grova brott och den som håller i utredningen.

Bättre att ringa en gång för mycket!

Jag har ringt in detta och pratade med en trevlig tjej på 11414. Jag passade även på att uppdatera kring andra tips jag ringt in samt ett tips från igår. Jag fick maila in bilder och telefonsamtalet/anteckningar samt mailet skickades vidare till utredare i Uddevalla.

Vad har han för nummer? Kan jag googla det? Eller vill du skicka pm?
Senast redigerad av Caticorn 2020-05-28 kl. 20:45.
Citera
2020-05-28, 20:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dazitch
Ja det ser ut som en ram, ser även ut som att den flyttats/skjutits på lite grann från sin ursprungliga position om man kollar.
https://forumbilder.com/images/2020/05/28/Skarmavbild-2020-05-28-kl.-10.25.47.png

Måtten tycker jag känns väldigt likt en vanlig iPad med? Tänkte på att man inte sett nått om en laptop eller surfplatta som hittats, känns konstigt att dem inte skulle haft nån av de två sakerna?
Mått: https://www.apple.com/se/ipad-10.2/specs/

Men varför skulle det vara en sådan tydlig, flera cm bred kant runt rektangeln?
Citera
2020-05-28, 20:43
Medlem
Fikk ska leta efter Wilmas kvarlevor igen 30 maj, de postade nyss på FB
Citera
2020-05-28, 20:47
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Fikk ska leta efter Wilmas kvarlevor igen 30 maj, de postade nyss på FB

GÖTT!!! Hoppas det blir tippen!
Citera
2020-05-28, 20:47
Medlem
Citat:
Det är svabbat i och runt. Men i ramarna är det tomt. Och den där snedställningen som också är tom på blod. Vilken gåta! Den som kommer på detta är ett geni! Har stirrat på detta i timmar och det känns inte som en tvättkorg. inte en ipad eller surfplatta heller. Det är nåt annat. Nåt ihåligt med ram... typ...
Citera
2020-05-28, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambambam
Det nämns flertal ggr att kaminen var igång vid föräldrarnas besök och att det var väldigt varmt i lägenheten samtidigt som han hade fönster och balkongen öppen för att vädra... Kan han inte ha bränt upp hennes kroppsdelar?

Nej det är en prydnadskamin som går på el, har en likadan hemma 😀
Citera
2020-05-28, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är svabbat i och runt. Men i ramarna är det tomt. Och den där snedställningen som också är tom på blod. Vilken gåta! Den som kommer på detta är ett geni! Har stirrat på detta i timmar och det känns inte som en tvättkorg. inte en ipad eller surfplatta heller. Det är nåt annat. Nåt ihåligt med ram... typ...

Förvaringslåda typ kanske ?
Citera
2020-05-28, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priv31
Tänk om W kropp finns i lägenheten eller uppe på vinden, typ betonerat hennes delar ?
men huvudet hann han inte innan polisen grep honom.
Han hade all tid i världen att göra sig av med huvudet. Han VALDE att spara det. Psykopat som han är. Vilken bullshit att han brytit ihop flera gånger i häktet, skådespel! Visar inga känslor i rätten, sitter med lyhört, lyssnar tittar på Wilmas anhöriga utan problem, antecknar, bläddrar i blad leker med pennan mellan varven.
Citera
2020-05-28, 20:54
Medlem
Citat:
Plastback ?
Citera
2020-05-28, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Plastback ?

Rektangulär grillpanna? Man kan definitivt dö av den jäveln om man får den i huvudet

Dels så slog han henne efter döden. Han ville kanske vara helt säker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in