2020-05-28, 23:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Kul att du tyckte det. Hur bör manlig och kvinnlig sexualitet interagera enligt dig, för bästa kvinnliga sexuella tillfredsställelse? Eftersom du finner det jobbigt att kukar åker in i fittor i vissa fakk, men i andra inte?

Haha, alltså den sista meningen. Vad är det du menar?

Jag vet inte hur den bör interagera, det verkar omöjligt att få ihop på ett vettigt sätt. Jag för egen del är inte så förtjust i att varesig män eller kvinnor ligger runt, och det är helt enkelt mest för att jag själv tycker att det är motbjudande. Jag hade inte tyckt att det var särskilt gött om en man som jag gillar hade kläckt ur sig att han hade haft ett antal bordellbesök tidigare i livet.

Men, jag bryr mig inte speciellt mycket om vad andra gör med sin sexualitet, så länge det inte skadar andra människor och jag slipper beblanda mig med det.
Tyvärr är det ju inte helt sällan någon annan som kommer till skada.
Citera
2020-05-28, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22

Jag vet inte hur den bör interagera, det verkar omöjligt att få ihop på ett vettigt sätt. Jag för egen del är inte så förtjust i att varesig män eller kvinnor ligger runt, och det är helt enkelt mest för att jag själv tycker att det är motbjudande. Jag hade inte tyckt att det var särskilt gött om en man som jag gillar hade kläckt ur sig att han hade haft ett antal bordellbesök tidigare i livet.

Men, jag bryr mig inte speciellt mycket om vad andra gör med sin sexualitet, så länge det inte skadar andra människor och jag slipper beblanda mig med det.
Ok. Det hedrar dig. Jag är lite inne på samma spår. Men du och jag är i otakt med tiden, och det är trots allt kvinnorörelser som hetsat fram vårt sexualliberala samhälle idag. Finner du inget hycklande i att samhället bara är sexualliberalt för kvinnor och har du ingen oro för hur man ska övertyga män att vara samhällsproduktiva(vilket män är) med dessa ojämlika villkor där mannen alltid drar kortaste strået? Jag är nämligen övertygad om att begåvade feminister insett och brottas med den problematiken.
Citera
2020-05-28, 23:05
Medlem
Citat:

VA? Du bryr dig inte om vad andra gör med sin sexualitet? Dina inlägg i denna tråd skvallrar annorlunda ......
Citera
2020-05-28, 23:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
VA? Du bryr dig inte om vad andra gör med sin sexualitet? Dina inlägg i denna tråd skvallrar annorlunda ......

Nä jag bryr mig inte på så sätt att jag skulle få för mig att ligga sömnlös över det eller att aktivt försöka bestämma hur någon annan ska göra. Bara för att jag argumenterar för en åsikt här betyder det inte att jag hade beslutat si eller så i verkliga livet.
Allting handlar om från vems infallsvinkel man tittar på situationen ur.
Citera
2020-05-28, 23:16
Medlem
Citat:
Nä jag bryr mig inte på så sätt att jag skulle få för mig att ligga sömnlös över det eller att aktivt försöka bestämma hur någon annan ska göra. Bara för att jag argumenterar för en åsikt här betyder det inte att jag hade beslutat si eller så i verkliga livet.
Allting handlar om från vems infallsvinkel man tittar på situationen ur.
Och din åsikt är att du vill/har rätt att bestämma över varför andra vill knulla med varandra heterosexuellt?
Citera
2020-05-28, 23:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Och din åsikt är att du vill/har rätt att bestämma över varför andra vill knulla med varandra heterosexuellt?
Va? Jag har inte uttryckt något sådant.
Citera
2020-05-28, 23:19
Medlem
Citat:
Va? Jag har inte uttryckt något sådant.
Jo hela tiden, i varje inlägg, i denna tråd.
Citera
2020-05-28, 23:20
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nej varför det? Han har knullat. Hur j-a sexualneurotiska behöver vi bli?

Citat:
Man kan ju också ställla sig frågan; vad fan har Staten med vad män och kvinnor gör med sina kukar och fittor?

Riktigt dit har du inte nått än.

Staten bör lägga sig i annars hade sexualneurotiska män som du och "Flickfotograf" infört sharia för alla kvinnor. Innan vi hade vetat ordet av hade vi haft steningar och häxbränningar på torget igen.
Citera
2020-05-28, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Staten bör lägga sig i annars hade sexualneurotiska män som du och "Flickfotograf" infört sharia för alla kvinnor. Innan vi hade vetat ordet av hade vi haft steningar på torget och häxbränningar igen.
Nej jag är för både fri och manlig sexualitet, även om jag ogillar det och övertygad om att det är samhällsdestruktivt. Men fri kvinnlig sexualitet och ofri manlig sexualitet, nej tack. Kalla det då vid dess rätta namn, feministisk fascism.
Citera
2020-05-28, 23:24
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nej jag är för både fri och manlig sexualitet, även om jag ogillar det och övertygad om att det är samhällsdestruktivt. Men fri kvinnlig sexualitet och ofri manlig sexualitet, nej tack. Kalla det då vid dess rätta namn, feministisk fascism.

Den enda fascisten här är du, men bara när det gäller kvinnor.
Citera
2020-05-28, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Den enda fascisten här är du, men bara när det gäller kvinnor.
Utveckla gärna dina tankar.
Citera
2020-05-28, 23:27
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jo hela tiden, i varje inlägg, i denna tråd.

Nej. Jag vill inte bestämma över andra. Jag argumenterar ur ett samhällsperspektiv först och främst, och ur perspektivet att torskens mentalitet är mycket motbjudande.
Att jag uttrycker en åsikt är inte samma sak som att jag vill bestämma över andra. Jag skulle aldrig få för mig att hindra någon från något den VILL göra i sexuell väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in