2020-05-28, 21:44
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGladeBagaren
Kommer Nattens vita riddare bli häktad igen om överklagan godkänns?

Vad tror du själv HR kommer fram till för beslut?
Har du ngn egen tanke om HR inte godkänner överklagan?
Citera
2020-05-28, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Det är iaf i mina ögon den enda rimliga förklaringen till varför SOA håller en otrogen svärson om ryggen. Att han egentligen indirekt då beskyddar sin dotter.

Den enda rimliga förklaringen. Really? Så du kan inte ens tänka dig något annat scenario? Jag tror att HD är oskyldig. Inte för att hon är ett våp, utan pga. de flesta vanliga människor är oskyldiga till mord. Vi har en dokumenterat våldsam narcissist här, varför gå till HD som misstänkt? SD har antagligen någon hållhake på den eventuellt svagsinte svärfadern.
Citera
2020-05-28, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

Vad jag undrar över är om han blir omhäktad om hovrätten godkänner åklagarens överklagan. Någon som vet?
Citera
2020-05-28, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DenGladeBagaren
Vad jag undrar över är om han blir omhäktad om hovrätten godkänner åklagarens överklagan. Någon som vet?

Ingen aning om hur det funkar. Vore skönt om han var frihetsberövad fram till rättegången.
Citera
2020-05-28, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Den enda rimliga förklaringen. Really? Så du kan inte ens tänka dig något annat scenario? Jag tror att HD är oskyldig. Inte för att hon är ett våp, utan pga. de flesta vanliga människor är oskyldiga till mord. Vi har en dokumenterat våldsam narcissist här, varför gå till HD som misstänkt? SD har antagligen någon hållhake på den eventuellt svagsinte svärfadern.

Svärfadern hoppas väl så innerligt för familjens skull att SD är oskyldig, det påverkar hans analysförmåga. HD kanske inte heller kan tänka klart med tanke på hennes sjukdomshistoria... Om hon föll ned i sån djup depression tiden före hela den här cirkusen då kan väl vad som helst hända nu.
Citera
2020-05-28, 22:03
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Här ovan är Reviews korrigering av min spekulation om HD, SD, LW och otroheten baserat på FUP.

Litar på att Reviews återgett allt korrekt. Dock är jag osäker om dessa uppgifter om HDs inställning är bekräftade från fler håll eller om de kan vara efterhandskonstruktioner av henne under förhör.

Tack för hjälpen. Jag har också stort förtroende för Reviews men allt där är ju historier som bygger på uppgifter från HD och SD och därför inget man kan börja betrakta som sanning. 1:Kan vara sant 2: kan vara falskt 3: eller delvis falskt/sant. Tror själv att något av de två sistnämnda alternativen är klart mer troliga än det första men svårt att jämföra uppgifter och kolla om man kan hitta saker som tyder på något konkret.

Om man spekulerar kan man föreställa sig att det kanske var ett förhållande som avslöjades. Efter det eggade HD på SD att förstöra LWs mentala hälsa så mycket som möjligt med diverse narcissisttaktiker som man kan googla sig till rätt så lätt om någon nu vill läsa mer om det. Men jag kommer själv inte heller utesluta att den nedbrytande manipulationen pågått ännu längre. Hatet var starkt och fokuserat men vad det var som slutligen fick Ds att mörda LW är ännu dolt i dunkla gömmor.
Vill lägga till en sak kring hur HD står som vinnare gentemot SD, angående mina tidiga teorier kring HD>SD om någon orkat läsa det:
-Hon slipper sitta och stirra på den av henne så föraktade SD och sitta där i villan och diskutera hur han ska klara sig ur härvan. Bara att peka på oro för eventuell hemlig rumsavlyssning av polis på både hus och bilar och gud vet vad. "Bäst vi inte ses så mycket på ett tag Stefan, för din säkerhets skull"
Citera
2020-05-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag svarar snällt på frågor.

Men det blir lite frustrerande att behöva upprepa samma sak bara för att folk inte har läst tillräckligt noggrant det jag skrivit tidigare.

Jag ställer ingen fråga till dig. Barnaby, du har svårt för att läsa. Det viktiga är inte vad du skrivit, utan läsa invändningarna mot det du skrivit. Kommentera mitt inlägg i stället. Läs det tillräckligt noggrannt och svara på just det istället för att skriva blahasvar på mitt inlägg. Är dessa klockslag avgörande för lösningen av mordet? Har du ingen förmåga att se till helheten istället? DET är betydligt viktigare än dina klockslag. MrBarnaby, du är knappast en kriminalkommissarie.
Citera
2020-05-28, 22:08
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Jag ställer ingen fråga till dig. Barnaby, du har svårt för att läsa. Det viktiga är inte vad du skrivit, utan läsa invändningarna mot det du skrivit. Kommentera mitt inlägg i stället. Läs det tillräckligt noggrannt och svara på just det istället för att skriva blahasvar på mitt inlägg. Är dessa klockslag avgörande för lösningen av mordet? Har du ingen förmåga att se till helheten istället? DET är betydligt viktigare än dina klockslag. MrBarnaby, du är knappast en kriminalkommissarie.
Nej och det var inte dig jag jag tänkte på som den som ställer frågor. Innan ditt inlägg hade jag svarat andra postare.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-05-28 kl. 22:11.
Citera
2020-05-28, 22:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anetor

MrBarnaby är en self-styled Sherlock Holmes med en fix idé. Han kan inte släppa det här med SD:s så kallade alibi.
Citera
2020-05-28, 22:11
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Han har bland annat öppnat ett joobrelaterat PDF-dokument (som endast finns lokalt på datorn, kommer alltså inte åt via mobilen) och även svarat på mejlet. Dessutom är det så att man om enbart läser ett dokument så ger det inga spårutskrifter.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

2018-05-14 23:32
TH mejl till AJ (kopia till SD och HE):
Detta är ngt som jag litar på att ni vet vad ni pratar om, och att det är rätt.
2018-05-14 23:34
SD öppnar jobbdatorn (för att komma åt PDF-dokumentet nedan?)

2018-05-15 00:00
Öppnar PDF-dokument som finns lokalt på jobbdatorn.

2018-05-15 00:23
SD mejl till TH:
Anders och jag pratar ihop oss i morrn. Nu dags ta kväll snart. Packning snart klar!
Menar du alltså att han öppnar datorn kl 23.34?
Sedan gör han ingenting med den i 25 minuter.
Sedan öppnar han en PDF-fil som han redan hade kl kl 00.00.
Sedan gör han igen ingenting under 23 min.
Därefter svarar han med två korta meningar.

Tycker du att det är ett rimligt och troligt sätt att arbeta?
Citera
2020-05-28, 22:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Menar du alltså att han öppnar datorn kl 23.34?
Sedan gör han ingenting med den i 25 minuter.
Sedan öppnar han en PDF-fil som han redan hade kl kl 00.00.
Sedan gör han igen ingenting under 23 min.
Därefter svarar han med två korta meningar.

Tycker du att det är ett rimligt och troligt sätt att arbeta?

Det är befängt. Snacka om att famla efter halmstrån. SD har inget alibi, punkt.
Citera
2020-05-28, 22:16
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Nu pratar du i nattmössan.
HR kan inte godkänna eller låta bli att godkänna överklagan.
Eftersom fallet är överklagat måste fallet tas upp i hovrätten.
Du kan väl googla lite om hur det fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in