2020-05-28, 21:37
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Jeg tror ikke noen kom inn med en ekstranøkkel, men at døren var ulåst da TH forlot boligen.

En annen ting:

I følge TV2s kilder har TH over lenger tid følt seg overvåket og fortalt i avhør at han mente fremmede har vært på eiendommen hans FØR kona hans forsvant.
TH «opplevde å bli beglodd» og mistenkte at personer hadde vært på eiendommen, i garasjen og rundt huset.

Han har i avhør hatt en teori om at den eller de som sto bak, holdt ham under oppsikt før kona hans ble utsatt for en alvorlig kriminell handling, og han ble krevd for nesten 90 millioner kroner i løsepenger.

(...)

Også i tiden etter forsvinningen har TH opplyst til politiet at det er «en kjensgjerning» at han har blitt spanet på. Han har sagt at han blant annet har lagt merke til «biler her og der», ifølge TV 2s opplysninger.
Hvis TH var opptatt av at noen lusket rundt huset hans FØR forsvinningen, da kan man jo spørre seg:

Hvorfor ble alarmsystemet med kameraer og bevegelsessensorer deaktivert i slutten av 2017 og var avslått i månedene før AEH forsvant?
Tenker du da at "noen"har entret boligen? Vil det ikke være en enorm risiko at AE kunne oppdaget det og ha låst døren før de rakk å komme seg inn?
Senast redigerad av Minnimus 2020-05-28 kl. 21:52.
Citera
2020-05-28, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Har hørt på Krimpodden, og det er en pinlig seanse, hvor det tydelig skinner igjennom at Milli ikke tror på lagmannsretten, men på politiet.

Det egentlige budskapet i podden er dette.

• THs familie er et offer for bekreftelsestendens
• Det kunne politiet også blitt, men de er de beste etterforskerne i Norge, som også har fått hjelp av de beste i utlandet, som dessuten har metoder for å unnslippe bekreftelsestendenser

Sorry, Milli, men den argumentasjonen hjalp ikke i lagmannsretten.

Milli imponerer skjelden. Altfor enkel. Lite vettugt å komme med.
Citera
2020-05-28, 21:46
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Har lurt på en ting ang en bilobservasjon. Mulig det er den du refererer til. Det er denne observasjonen jeg mener.

"- Jeg irriterte meg over at biler kjørte på gangveien ved Langvannet. Jeg var ute og luftet hunden, da jeg så en grå kassevogn stå parkert. Da den kjørte i retning gangveien, fortet jeg meg rundt for å få tatt et bilde av bilen, men den hadde snudd og kjørt foran, over plenen, forteller naboen."
https://www.dagbladet.no/nyheter/jakter-svar-blant-20-mystiske-biler/71648182

Jeg har vært der noen ganger og sett så jeg vet ihvertfall noe om hvordan det ser ut, men forstår ikke helt hvor denne bilen evt da stod og hvilken retning denne mannen var på vei. Han sier han snudde seg og da hadde den svingt over plenen. Da mener han vel inn mot blokkene? Klarer du å forstå denne forklaringen?
Ja, det er samme observasjon jeg refererer til. Det er også for meg uklart hva slags manøvre naboen sikter til. Forklaringen gir liten mening. Det er også mulig at det er en helt annen bil eller at naboen har tatt feil av dagen.
Citera
2020-05-28, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Har lurt på en ting ang en bilobservasjon. Mulig det er den du refererer til. Det er denne observasjonen jeg mener.

"- Jeg irriterte meg over at biler kjørte på gangveien ved Langvannet. Jeg var ute og luftet hunden, da jeg så en grå kassevogn stå parkert. Da den kjørte i retning gangveien, fortet jeg meg rundt for å få tatt et bilde av bilen, men den hadde snudd og kjørt foran, over plenen, forteller naboen."
https://www.dagbladet.no/nyheter/jakter-svar-blant-20-mystiske-biler/71648182

Jeg har vært der noen ganger og sett så jeg vet ihvertfall noe om hvordan det ser ut, men forstår ikke helt hvor denne bilen evt da stod og hvilken retning denne mannen var på vei. Han sier han snudde seg og da hadde den svingt over plenen. Da mener han vel inn mot blokkene? Klarer du å forstå denne forklaringen?
Her er det tegnet opp. Kanskje vitnet trodde at bilen kom til å kjøre opp gangveien til venstre og ikke oppover plenen i retning Hagens hus?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/21ayeB/hagens-nabo-saa-bil-ta-mystisk-snarvei
Citera
2020-05-28, 21:55
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Her er det tegnet opp. Kanskje vitnet trodde at bilen kom til å kjøre opp gangveien til venstre og ikke oppover plenen i retning Hagens hus?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/21ayeB/hagens-nabo-saa-bil-ta-mystisk-snarvei
Det er ikke samme observasjon. Bilen du refererer til her var ikke parkert, og var heller ikke en kassebil.
Citera
2020-05-28, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det er ikke samme observasjon. Bilen du refererer til her var ikke parkert, og var heller ikke en kassebil.
Jeg har oppfattet det som om det er samme vitneobservasjon, men at vitnet beskrev bilen og situasjonen ulikt i to forskjellige uttalelser i avisartikler. Men det er mulig at jeg tar feil.
Citera
2020-05-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg fikk ikke med meg hvem det er snakk om her. Ble nysgjerrig nå

Han som representerer politiet i saken.
Ikke første gang han har beskyldt folk for drap.
Citera
Medlem
Først lekker dumme Haris avhørene til VG, så tar han en Abid Raja. Hvordan ble denne inkompetente fyren i det hele tatt politiadvokat bør være spørsmålet

"– Når det gjelder opplysninger fremkommet i avhør, er dette et anliggende mellom politiet og den som blir avhørt. Politiet har en lovpålagt taushetsplikt knyttet til dette, og dokumenter fra saken i en løpende etterforskning er på ingen måte offentlige. Fortrolige og detaljerte opplysninger fra avhør kan bidra til å skade en etterforskning, og øke bevisforspillelsesfaren, skriver påtaleansvarlig Haris Hrenovica i en e-post til VG."

lol
Citera
Medlem
TH skal altså ha følt seg overvåket FØR forsvinningen og "mistenkte at personer hadde vært på eiendommen, i garasjen og rundt huset." Han hadde lagt merke til «biler her og der».

Hvorfor aktiverte han ikke alarmsystemet når han mente fremmede lusket rundt huset?
Ville ikke det vært en naturlig ting å gjøre når man allerede var kunde hos et alarmselskap?
Citera
2020-05-28, 22:00
Medlem
«I etterforskningen har det kommet frem at Anne-Elisabeth Hagen skal ha snakket om å avslutte ekteskapet. Hun skal ha rådført seg med personer hun stolte på og spurt hvordan hun burde gå frem dersom hun skulle forlate mannen.

NRK har snakket med en rekke personer i kretsen rundt Anne-Elisabeth og Tom Hagen. Der får NRK bekreftet at hun søkte om råd. Flere beskriver ekteskapet som turbulent og at det gikk mot slutten.»

https://www.nrk.no/norge/politiets-hovedteori-i-lorenskog-saken_-motivet-var-ekteskapsproblemer-1.15029661
Citera
2020-05-28, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT

Ja jeg vet godt om den bilen der, og den tenker jeg også er svært interessant i saken, men det kan virke som at denne naboen er en annen, og at det er en annen observasjon etter hva han forklarer. Den rimer ikke med den som du viser for han forklarer i helt andre termer.
Citera
2020-05-28, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Først lekker dumme Haris avhørene til VG, så tar han en Abid Raja. Hvordan ble denne inkompetente fyren i det hele tatt politiadvokat bør være spørsmålet

"– Når det gjelder opplysninger fremkommet i avhør, er dette et anliggende mellom politiet og den som blir avhørt. Politiet har en lovpålagt taushetsplikt knyttet til dette, og dokumenter fra saken i en løpende etterforskning er på ingen måte offentlige. Fortrolige og detaljerte opplysninger fra avhør kan bidra til å skade en etterforskning, og øke bevisforspillelsesfaren, skriver påtaleansvarlig Haris Hrenovica i en e-post til VG."

lol

Det er AKKURAT sånn det foregår. Og da tenker jeg. Hvorfor tar ikke VG han i stedet for å være talerør.
Kunne de ikke heller skrevet en artikkel om at Hrenovica lekker som en sil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in