Citat:
Ursprungligen postat av
PetraParker
Varför får jag känslan av att RS sitter och försvarar RG lite grann? Beskriver henne som en "jättefin person" och att hon delvis förstår varför de inte larmade 112? Det är något av det dummaste jag hört. Det bör vara omöjligt att förstå varför någon inte larmar 112 när deras barn riskerar att dö.
Jag har (tack o lov) aldrig varit i varesig sitsen att vara knarkare eller fått mina barn LVUade, så egentligen är jag inte behörig att svara på ditt inlägg Dock har vi varit föremål för ett par utredningar från socialtjänsten, och jag vet att de kan både ljuga, förvränga och utelämna information i deras utredningar. Och jag har ingen som helst lust att hamna under deras lupp en gång till, så den känslan kan jag väl förstå.
Men jag känner precis som du!
Om mina barn skadar sig så är min första och enda tanke att de ska få hjälp. Jag tänker inte på hur det ser ut i andras ögon, om någon kommer misstänka att jag har åsamkat deras skador, utan bara hjälp, hjälp och hjälp. Jag hade hellre suttit arresterad hundra gånger om än att riskera mina barns liv.
E dog ju inte omedelbart, utan det tycks ha varit utdraget i flera timmar? Det är gott om tid att fundera på vilket som är ”viktigast”.
Citat:
Ursprungligen postat av
Teevee
Per Oehme ger nu ett alternativt händelsepåstående: "Jag tror det är så här: Familjen är hemma. Sannolikt kvällen den 28 januari. Det är ganska sent, mycket senare än vad de själva tror och det blir så att Esmeralda inte kan sova och ska få bada istället. Jag tror ni kanske noterade att Esmeraldas mamma skrev långa och trevliga sms till farfar den här kvällen. Jag påstår att då har inget hänt ännu."
"Esmeraldas mamma har all fokus på yngre sonen. Han behöver nattas. I det här skedet är det pappan som har ansvar för Esmeralda. Han tappar uppmärksamheten under hennes bad och då kommer smällen. Det är tyvärr så att hon som älskar att hoppa i badvattnet halkar så illa att hon slår huvudet. Skadorna är inte från ett tillhygge utan kan vara förenligt med att hon slår i en eller två gånger i badkaret. Det finns inget som tyder på att hon blir slagen med ett tillhygge eller våldsamt kastad mot någonting".
Det där måste väl vara för att gro tvivel i domare och nämndemän? Att bidraga med lite ”rimligt tvivel”?
Fast om man slår huvudet i badkaret så hårt att grannarna tror att hyllor rasar, så bör man svimma och bli liggande?
Men försvaret vill alltså ha det till att E ramlar o slår sig så det hörs till grannen, sedan reser hon sig upp och ramlar igen en minut senare?
Det hörs ju att det är bs.
Citat:
Ursprungligen postat av
Malinsjoo87
Det enda svaret jag kan komma på är : att Rs äntligen nu har någon att ventilera med om P. Inget hon vågat så länge han levt. Nu kan de två tsm ösa skit om P, o vilket helvete det varit att leva med honom. Kan inte finnas ngt annat svar till denna helomvändning.
Men RS verkar inte haft problem tidigare med att diskutera/försöka påverka Rebecka angående Patrik?
Enligt Rebecka hade väl RS bla sagt/skrivit ”skaffa inte barn med honom!”, samt ”du får inte tillåta honom att bete sig så mot E” (på julafton).
Jag gissar mer på att Rebecka har bearbetat RS rejält den helgen hon var släppt från häktet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Geraldine
Och att hon hade vatten i lungorna borde dem kunna se? Hoppas det tas upp.
Samt "jag stoppade i mig massa piller igår" är också en lögn som han tror man ska gå på för att täcka att dem knarkat under en lång tid..
För att inte tala om att därefter låter detta barns hela existens försvinna ur ens medvetande så till den grad att man lyckas leva vidare hyfsat normalt i 2 dygn medan man tar hand om en 1-åring och käkar hämtmat med sin tonåring under tiden...?
Så lägligt att det även råkade finnas en sådan cocktail av div piller hemma att döva sig med efter detta trauma!! För att vara en engångsföreteelse måste jag säga att det var en anmärkningsvärt specifik variation, för att inte tala om kvantitet och snudd på övernaturlig förmåga att ha förutspått denna situation så pass att man t.om i förväg hunnit beställa hem liknande preparat i sitt eget namn....🙄[/quote]
Nu blir det konstigt med citeringarna, de tycks ha blandat ihop sig.
Det fanns väl lite vatten i luftvägarna, men inte i lungorna? Så där försvinner drunkningsteorin.
Hittades den där näsfridan någon gång?
Jag vet typ inget om tabletter/knark, men jag trodde att både benzo o hasch fick en att bli lugn, o inte arg o våldsam.
Men det är kanske en doseringsfråga?