2020-05-28, 16:36
Medlem
Geraldines avatar
Känner att det är väldigt mycket lögner och påhittat i historien. Kan inte förklara mer men det håller inte ihop.
Om han springer in i E's rum så borde R ha sett dem.. Hon satt väl där enligt henne med S?
Och att hon hade vatten i lungorna borde dem kunna se? Hoppas det tas upp.
Samt "jag stoppade i mig massa piller igår" är också en lögn som han tror man ska gå på för att täcka att dem knarkat under en lång tid..[/quote]

R borde väl inte haft något att göra i E’s rum isf vid tidpunkten?

S sov ju i föräldrarnas sovrum och föräldrarna i sin tur spenderade ju mest tid i vardagsrummet där de även sov?

Vardagsrummet måste man ju passera för att komma till E’s rum vägg i vägg där det bara verkar röra sig om några meter mellan vardagsrumssoffan och E’s säng?

Tycker att det torde vara omöjligt att missa om pappan bär ens svårt skadade unge förbi en utan att man reagerar?

För att inte tala om att därefter låter detta barns hela existens försvinna ur ens medvetande så till den grad att man lyckas leva vidare hyfsat normalt i 2 dygn medan man tar hand om en 1-åring och käkar hämtmat med sin tonåring under tiden...?

Så lägligt att det även råkade finnas en sådan cocktail av div piller hemma att döva sig med efter detta trauma!! För att vara en engångsföreteelse måste jag säga att det var en anmärkningsvärt specifik variation, för att inte tala om kvantitet och snudd på övernaturlig förmåga att ha förutspått denna situation så pass att man t.om i förväg hunnit beställa hem liknande preparat i sitt eget namn....🙄
Citera
2020-05-28, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geraldine
Känner att det är väldigt mycket lögner och påhittat i historien. Kan inte förklara mer men det håller inte ihop.
Om han springer in i E's rum så borde R ha sett dem.. Hon satt väl där enligt henne med S?
Och att hon hade vatten i lungorna borde dem kunna se? Hoppas det tas upp.
Samt "jag stoppade i mig massa piller igår" är också en lögn som han tror man ska gå på för att täcka att dem knarkat under en lång tid..

R borde väl inte haft något att göra i E’s rum isf vid tidpunkten?

S sov ju i föräldrarnas sovrum och föräldrarna i sin tur spenderade ju mest tid i vardagsrummet där de även sov?

Vardagsrummet måste man ju passera för att komma till E’s rum vägg i vägg där det bara verkar röra sig om några meter mellan vardagsrumssoffan och E’s säng?

Tycker att det torde vara omöjligt att missa om pappan bär ens svårt skadade unge förbi en utan att man reagerar?

För att inte tala om att därefter låter detta barns hela existens försvinna ur ens medvetande så till den grad att man lyckas leva vidare hyfsat normalt i 2 dygn medan man tar hand om en 1-åring och käkar hämtmat med sin tonåring under tiden...?

Så lägligt att det även råkade finnas en sådan cocktail av div piller hemma att döva sig med efter detta trauma!! För att vara en engångsföreteelse måste jag säga att det var en anmärkningsvärt specifik variation, för att inte tala om kvantitet och snudd på övernaturlig förmåga att ha förutspått denna situation så pass att man t.om i förväg hunnit beställa hem liknande preparat i sitt eget namn....🙄[/quote]
Tycker det oxå är mkt märkligt, att i allt detta tumult, inte A kommer ut ur sitt rum o undrar vad som försiggår. Han vet garanterat mkt mer. Men lägger ingen skuld på honom för det, han är traumatiserad och rädd. Institutions skadad. Tiden kommer att komma när han känner sig redo.
Citera
2020-05-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malinsjoo87
Jag tror stenhårt på första scenario. Överdos, kräk, avföring. Panik utbryter när dem inser det, E ska tvättas av, skador på både E och P i samband med tumult! Och därefter storstädning! Och alla lögner därefter enbart för att täcka att dem drogat sitt barn till en överdos! Är stensäker på att det är detta som hänt. Och ev att det är R, som gett henne en lite för hög dos just denna kväll.

Håller med, detta scenario är troligt efter ha följt tråden och läst fup, följt rättegången etc. I januari börjar det gå utför ordentligt (började väl redan från aug och trappades upp), mamman googlar en massa skit, de knarkar hårdare och ger barnen mer doser. De ger henne för mycket, inser vad som håller på att hända (E krampar, kräks osv) de försöker få ut drogerna från hennes kropp och fattar att om de ringer 112 så fattar polis och sjukvårdspersonal så småningom vad som hänt. De hade kunnat rädda livet på henne, låtit henne vårdas och återförenats med sitt familjehem.

En kombination med dåligt intag av föda, vätska, misshandel och droger ledde till slut till lilla hjärtats död. Hjärtat brister, vilka sjuka egoistiska människor som rentav torterade sitt barn pga oförmågan att ta hand om barn och sitt vidriga sug efter droger som gick före allt.
Citera
2020-05-28, 16:59
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malinsjoo87
Tycker det oxå är mkt märkligt, att i allt detta tumult, inte A kommer ut ur sitt rum o undrar vad som försiggår. Han vet garanterat mkt mer. Men lägger ingen skuld på honom för det, han är traumatiserad och rädd. Institutions skadad. Tiden kommer att komma när han känner sig redo.

Fast det tycker jag är mindre märkligt. Han var kanske inte hemma när det hände, de där smällarna har man hakat upp sig på pga grannens uppgifter, men de kan ju lika gärna vara P som trillar i golvet/dunkar huvudet i väggen, händelsen kan ha skett tidigare, innan A kom hem. Bor man med aktiva missbrukare så är ofta saker lite allmänt konstiga, inte säkert att han märkte så stor skillnad. Eller så satt han med lurar och spelade.
Citera
2020-05-28, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFixx
Snälla edit ditt inlägg. Du har A hela namn utskrivet i utdraget från förhöret.

Edit: Kelim, vet inte hur jag råkade citera dig också. Det var inte meningen.

Råkade få med det i ett citat, tänkte inte på att jag skulle korrläsa...och det går inte att redigera efter en timme tyvärr 😔
Citera
2020-05-28, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palmlejonet
Håller med, detta scenario är troligt efter ha följt tråden och läst fup, följt rättegången etc. I januari börjar det gå utför ordentligt (började väl redan från aug och trappades upp), mamman googlar en massa skit, de knarkar hårdare och ger barnen mer doser. De ger henne för mycket, inser vad som håller på att hända (E krampar, kräks osv) de försöker få ut drogerna från hennes kropp och fattar att om de ringer 112 så fattar polis och sjukvårdspersonal så småningom vad som hänt. De hade kunnat rädda livet på henne, låtit henne vårdas och återförenats med sitt familjehem.

En kombination med dåligt intag av föda, vätska, misshandel och droger ledde till slut till lilla hjärtats död. Hjärtat brister, vilka sjuka egoistiska människor som rentav torterade sitt barn pga oförmågan att ta hand om barn och sitt vidriga sug efter droger som gick före allt.

Det låter troligt. Men hur kommer smällarna och det trubbiga våldet in? Jag tror inte att det var pappan som gjorde sig illa i badrummet så det smällde, han hade ju kunnat berätta om det i så fall. Men de visste inte om att grannarna hade hört smällar, därför försökte de inte bortförklara dem heller. Jag får en hemsk känsla av att E var väldigt illa däran pga överdos, uttorkning mm, de tog det medvetna beslutet att inte kalla på hjälp för att de inte ville förlora S, så enda alternativet var att döda E och gömma henne innan A skulle upptäcka vad som har hänt.
Citera
2020-05-28, 17:15
Medlem
Det finns ju ingen logik i timelinen att ett barn ligger med tung rosslande andning vid 20-tiden, för att senare stå och plaska glatt i badkaret vid midnatt 🙄
Citera
2020-05-28, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palmlejonet

Ja antagligen ökade missbruket i tid med att han oxå blev sjukskriven. Och med det tålamodet o toleransen gick ner, nerverna va utanpå och barnen va ivägen. Dem blev jobbigare o jobbigare för föräldrarna som var tvungna att sätta sitt missbruk först, för att inte bli sjuka. Dem isolera sig mer och mer, tror knappt barnen såg dagsljus. Dagarna gick ut på att hitta och beställa droger, dem behövde nu mer droger iom att P gick hemma och var lika långt ner i skiten som R nu, dessutom skulle det räcka till barnen oxå. Skräcken var att dem skulle bli utan, vad hade hänt om S el E fått abstinens helt plötsligt!? Nä nu skulle dem hålla 4 personers beroende i shack. Dem hitta ett sätt att droga E så hon skulle i princip sova bort större delen av dygnet. Va hon uppe o va jobbig fick hon väl en smäll el en "luggning", opiater tar bort hungern så inte konstigt hon va tunn, fick nog bara ett mål om dagen, och sov resten. S verkar bara varit apatisk, så honom har dem väl hållt på en jämn dos. Till slut gick det bara fel en kväll, R ville väl ha i sig en riktigt fet dos att njuta av så hon gav E lite extra så hon inte skulle kunna störa. Sluta i total kaos!
Senast redigerad av Malinsjoo87 2020-05-28 kl. 17:21. Anledning: Felstavat
Citera
2020-05-28, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Det låter troligt. Men hur kommer smällarna och det trubbiga våldet in? Jag tror inte att det var pappan som gjorde sig illa i badrummet så det smällde, han hade ju kunnat berätta om det i så fall. Men de visste inte om att grannarna hade hört smällar, därför försökte de inte bortförklara dem heller. Jag får en hemsk känsla av att E var väldigt illa däran pga överdos, uttorkning mm, de tog det medvetna beslutet att inte kalla på hjälp för att de inte ville förlora S, så enda alternativet var att döda E och gömma henne innan A skulle upptäcka vad som har hänt.
Smällarna kmr tror jag i samband med att dem sköljer av spyor och avföring i duschen, samtidigt som de ev försöker slå liv i henne/tappar henne. Skadan är ju på sidan av huvudet, ev slängt in henne i "kranen", det är två smällar med 1 minuts mellanrum, ja tror han slått sitt eget huvud mot väggen el badkaret i panik. För R kan väl inte ha attackerat både E och P med våld denna kväll? Han kan rimligtvis trillat omkring i sin berusning oxå, med eller utan E i famnen. I badrummet har det mesta hänt med tanke på blodet de fann där. Märkligt mkt blod de hitta i enkelsängen i barnrummet oxå, som blivit renbäddad...?
Senast redigerad av Malinsjoo87 2020-05-28 kl. 17:29.
Citera
2020-05-28, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Fast det tycker jag är mindre märkligt. Han var kanske inte hemma när det hände, de där smällarna har man hakat upp sig på pga grannens uppgifter, men de kan ju lika gärna vara P som trillar i golvet/dunkar huvudet i väggen, händelsen kan ha skett tidigare, innan A kom hem. Bor man med aktiva missbrukare så är ofta saker lite allmänt konstiga, inte säkert att han märkte så stor skillnad. Eller så satt han med lurar och spelade.
Han satt med lurar, det är sagt i förhör. Men tycker ändå att som ja uppfattar, P springer omkring med ett livlöst barn i famnen, skriker ring 112, HRL osv. Det låter som ett jävla tumult. Om det nu gått till så.. Inträffar allt innan A kommer hem förklarar ju det att han inte sett /hört ngt. Men då förklarar det oxå att det varit ett mkt utdraget förlopp, då hon redan är rosslig vid 20 tiden. Smällarna kan varit ngt helt annat, när P är igång med storstädning tex. /jjack..
Citera
2020-05-28, 17:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kejsar.Nero
Jag tänkte på en sak angående att hon var så törstig på julafton. Jag kan i princip ingenting om droger, men vissa gör väl att man blir oerhört törstig? Är någon av de droger som de ska ha gett E sådan som man blir törstig av?

Amfetamin.
Citera
2020-05-28, 17:46
Medlem
PetraParkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sifyt
Håller med!
Undra om hon har tagit del av sms konversationen mellan P och R?
Känns inte som det...

Tror inte heller att RS läst den konversationen. Hur skulle man ens komma på tanken att försvara någon som kallar en (och ett barn man känner starkt för) öknamn? Nej, det här är väldigt märkligt. Minns inte nu vem som skrev det men jag tror också att den enda rimliga förklaringen är att RS känner att hon äntligen har någon att prata ut med om sakerna hon upplevde i sitt förhållande med P.

Men det konstigaste är nog ändå att hon över huvud taget valde att spendera tid med RG när hon släpptes från häktet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in