Citat:
Den misstänkta mamman har under hela dagen suttit tyst och tittar rakt fram eller ner i bordet.
14:09
Åklagaren håller förhör med grannen
Nu inleds förhör med en granne till den biologiska familjen.
Grannen berättar att hon hejat på familjen några gånger och att de har åkt hiss tillsammans. Åklagaren frågar om hur hon upplever familjen.
"Vi har inte haft någon nära relation. Vi har hejat, det är det vi har gjort. Det har varit lite svårt att få upp ett samtal. Jag tycker att mamman varit tystlåten."
Grannen fortsätter:
"Vid en resa i hissen under hösten blev jag fundersam. Min första tanke var om hon var hög och om jag skulle ringa soc."
Åklagaren frågar om ett ljud grannen hörde på kvällen den 28 januari i år.
"Jag hörde en smäll från badrummet. Sedan smällde det till en gång till. Min tanke var att det kunde vara vår badkarshylla som rasat ner. Men den var ju på plats. Det var en så pass kraftig smäll att det inte kunde vara en schampoflaska som ramlat. Det gick en minut mellan smällarna. Jag tänkte att det borde varit hos någon av grannarna. Senare fick jag ju höra vad som hänt och då tänkte jag att det hade något med detta att göra".
Åklagaren undrar om hon hört familjen flera gånger.
"Jag misstänker att det är pappan jag hört vissa kvällar. Jag kan inte uttyda orden men det har låtit som att han pratat i mobiltelefon."
Förhöret avslutas
Har så mycket frågor efter den här dagen så huvudet snurrar.
2 scenarion:
E spydde redan i sängen. Därav nya lakan och allt. Ögonen rullade av en överdos av droger. Dem springer in och ska duscha av henne, tvätta henne och tappar henne
Alt
E vägrar lyssna och någon av dem två tar tag i E hårt i armen (därav blåmärket) och kastar ner henne men hon glider och då blir smällen hård mot huvudet
Båda är vidriga.