2020-05-28, 16:13
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Borde väl tagits upp av åklagaren, om de tror sig veta vad som är mord- eller styckningsvertyget. Nej, elförbrukningen var nog kopplad till den värmekamin som stod på och gjorde lägenheten jättevarm. Hade de det alltid så eller började strömmen gå åt efter mordet, för att torka upp?

Den reflektionen gjorde jag också om torkning.
Men ett av bevisföremålen är svartmaskad i fup.

Men vad skulle en kamins elförbrukning ha med elverktyg att göra.
På viss eller nästan all elutrustning står antal watt. Man kan med viss marginal se avvikelser om elförbrukningen har för stor vidd under vissa perioder.

Tror du tror jag é dum i huvudet. Men du förstog bara inte vad jag menade.
Citera
2020-05-28, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Han knäppte några bilder står oxå. Sen reagerade jag på att det låg täckpapper på golvet. Men om det är polisens bilder fattar jag bättre

Nej, det står inget i texten jag kopierat in, om att han tog bilder.
Han har i förhör sagt att han var rädd att tappa mobilen in i lägenheten. Jag ids inte ens leta upp det.

Suck...
Citera
2020-05-28, 16:14
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Wow! Spännande som tusan. Om han burit iväg med kroppen i en vit tvättkorg så bör han antagligen gått den halvtrappen upp till vinden eller ut till väntande bil. Ut är klart mer riskabelt.

Ja exakt!

Och teorin om dessa märken på ryggen kanske kan vara intressant då.

Dock funderar jag på om det är klösmärken från W? Hon slogs ju för sitt liv.
Citera
2020-05-28, 16:15
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Pappan TOG INTE NÅGRA BILDER. Detta har det berättats om och om igen i tråden. Han försökte få in en mobil där, men var rädd att tappa den. Och det beskriver han så sent som idag i live-rapporteringen. Är det INGEN som läser något allt av det som skrivs.

Bilderna genom brevlådan i fupen är polisens. Det finns INGA bilder som pappan tagit av den enkla anledningen att han inte tog några.

LOL nä jag läste inte det du skrivit. Har hattat runt i och överallt idag. Sorry 😐
Citera
2020-05-28, 16:16
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ja, luftrenare är kanske inte alls fel. Jag kikade lite på fotona under diskbänken. Där finns såna sophållare som kommunen delar ut, speciellt för matavfall. Nu hade T plastpåsar i sina, men det skall vara nedbrytbara papperspåsar i dom. Känns lite som att dessa också kan göra såna avtryck. Men de är med all säkerhet kollade av polis.

Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Har sån själv. Kan ta kort och mäta.

Sopkärl storlek och utseende:
https://forumbilder.com/i/r5ey
Citera
2020-05-28, 16:16
Medlem
Jafattars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VooPoo
Kollat lite snabbt med att vända lite på "linjalen"
https://forumbilder.com/i/r5ei
Det skulle kunna vara den försvunna ipaden som legat där.
Min ipad är 24 cm.
Citera
2020-05-28, 16:17
Medlem
Citat:
Sopkärl storlek och utseende:
https://forumbilder.com/i/r5ey
Exakt! Men polisen sa att man kan inte härleda något som ser ut som på avtrycket vid stolen. De MÅSTE väl kollat på denna? Dessutom är soppåsen nästan tom och verkar nyligen tömts. Nåt är skumt.
Citera
2020-05-28, 16:20
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafattar
Det skulle kunna vara den försvunna ipaden som legat där.
Min ipad är 24 cm.

Ja

24 cm låter lite litet för en tvättkorg. Nog för att tvättkorgar kan se ut lite hursom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
OCH just att det är en synlig kant /ram i den blodiga rektangeln tycket jag stämmer bra överens med hur just en TVÄTTKORG ser ut undertill...

Hoppas verkligen att Polisen har kollat upp den svarta tvättkorgen, eller åtminstone kollat dess mått undertill...som sagt, det kan ju ha funnits en till....

Ja det ser ut som en ram, ser även ut som att den flyttats/skjutits på lite grann från sin ursprungliga position om man kollar.
https://forumbilder.com/images/2020/05/28/Skarmavbild-2020-05-28-kl.-10.25.47.png

Måtten tycker jag känns väldigt likt en vanlig iPad med? Tänkte på att man inte sett nått om en laptop eller surfplatta som hittats, känns konstigt att dem inte skulle haft nån av de två sakerna?
Mått: https://www.apple.com/se/ipad-10.2/specs/
Citera
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Exakt! Men polisen sa att man kan inte härleda något som ser ut som på avtrycket vid stolen. De MÅSTE väl kollat på denna? Dessutom är soppåsen nästan tom och verkar nyligen tömts. Nåt är skumt.

Ja men de måste ju ha kollat med kärlen! Annars är det väldigt, väldigt konstigt.
Citera
2020-05-28, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Men så länge ska man inte vara kvar. Man man är olika, jag skulle inte ta hot då reagerar jag. Och skulle någon slå mig då slår jag tillbaka, kanske inte bra heller. Men man måste vara tuffare. Sen olycklig kärlek är annat då kan jag stanna kvar vilket också är dumt men inte farligt.
Du förstår ju inte alls. Det börjar inte med hot och slag. Det smyger sig på.
Lätt att säga att ”jag hade lämnat direkt”. Men det är inte så enkelt. Man vet först när man varit där själv.
Råder dig att läs på ex kvinnojourens hemsida om hur sådana här destruktiva förhållanden utvecklas.
Så in i helvete trött på att skulden läggs på kvinnan. Om hon bara lämnat honom osv. Den som vet den vet att det inte är så bara.
Läs på och försök att inte vara så enkelspårig i framtiden.
Citera
2020-05-28, 16:23
Medlem
Citat:
Ja men de måste ju ha kollat med kärlen! Annars är det väldigt, väldigt konstigt.
De skriver att de inte hittar något som påminner om avtrycket. Så det har dom säkert gjort. Men den tvättkorg som eventuellt försvunnit kan man ju inte kolla med. Jag tycker fortfarande avtrycket är för litet, men det finns ju tvättkorgar modell mindre. Det var ingen stor tjej, och en liten mer hanterbar tvättkorg känns logiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in