2020-05-28, 12:39
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Mamman försöker etablera ögonkontakt med den misstänkte. Men han undviker blicken. Han tittar endast på henne när hon inte söker ögonkontakt.

Ur Bohusläningen.

Den ryggradslöse lille skiten
Han klarar inte ens av att möta henns blick.
Skam och skuld blandad med ilska från sårad fåfänga (pga av mammans nu väldigt publika omdöme om honom)
Citera
2020-05-28, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Nej pappan tar bilderna. Läs i fup

Citat:
Ursprungligen postat av betongplong
Nej det är polisens bilder. Inte pappans. Läs fup.

Citat:
Är du nöjd eller ska vi bolla mera?
Jag är rätt klar

Sid 527-529 (Pdf paginering)

"Bilder tagna på Göteborgsvägen 23 C, Uddevalla och lägenheten där Tishko och Wilma bodde.
Bilderna har tagits in via brevinkastet i lägenhetsdörren och luckorna som hör till brevinkastet hölls uppe med handen.
Anledningen till dokumentationen är att Wilmas pappa i förhör talar om att han tittat in via brevinkastet."

Edit: Beklagar min upprepning av vad x antal andra redan kommenterat. Tråden växer snabbt och lavinartat.
Senast redigerad av kusinvitamin65 2020-05-28 kl. 12:59.
Citera
2020-05-28, 12:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Alltså kan ni sluta diskutera vemsas galna konspirationsteorier om vaktmästaren MITT UNDER RÄTTEGÅNGEN?

Det finns inget öht som tyder på honom, men 100 bevis som tyder på T, men ni är mer villiga att tro på det första.... sjukt.

Oavsett, Rämsell är katastrof, fattar hon inte att 600 olika tips om vart Wilma är EFTER mordet bara sänker deras trovärdighet? Hennes försvar består bara av svaga antydningar, med implicita erkännanden att hennes klient har begått mordet men att det inte finns bevis för en morddom. Haha.

Instämmer båda avs Vemsas försök att rikta ljuset mot oskyldiga, i vanlig ordning.
Så tröttsamt.

Och även att avs Rämsell, men hon har väldigt lite ”på sin sida”.
Senast redigerad av T34Panzer 2020-05-28 kl. 13:06.
Citera
2020-05-28, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Den svarta som står i sovrummet ser ju ut att vara avsmalnande:
https://forumbilder.com/i/r5eW

Ser ut att vara just denna från Hammarplast (känt märke som säljs på många ställen) denna med två rader av lufthål: https://www.bauhaus.se/tvattkorg-rektangular
Tittar man längst ner så ser man en liten kant som går in så antagligen en smalare och upphöjd botten.
Citera
2020-05-28, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
NEJ, det är polisens dokumenation av hur mycket pappan kunnat se.

När pappan tittade in fanns det LERA + KLÄDER på golvet i hallen.

” jag såg en sko som stod på dörrmattan i oordning, det var en svart sko med vit sula typ sneakers, herr modell och jag tyckte mig även se något ligga närmare dörren som jag inte vet om det var den andra skon eller ev. en väska,
På golvet såg jag spår av torr lera på väg in mot köket som om någon gått in med leriga skor.
Jag såg att det stod en stol i köket med två beigea mönstrade sittkuddar på.
Det låg även kläder liksom droppade på golvet hela vägen från hallen till sovrummet och toaletten.

Dokumentation: 528, 529
Bilder tagna på Göteborgsvägen 23 C, Uddevalla och lägenheten där Tishko och Wilma bodde. Bilderna har tagits in via brevinkastet i lägenhetsdörren och luckorna som hör till brevinkastet hölls uppe med handen. Anledningen till dokumentationen är att Wilmas pappa i förhör talar om att han tittat in via brevinkastet.

Pappan kikade in via brevinkastet lördagen 16 november
Pappan berättar om det i ett telefonförhör den 13 december,
och nämner även detta ett ytterligare telefonförhör den 20 december.

Bilderna tas av polisen 30 december kl. 15:00
Inget förhör har hållits med pappan denna dag, 30 december.

Min fråga till dej: ser du något av detta på golvet på bilderna: LERA, KLÄDER spridda hela vägen på hallgolvet bort mot toaletten? Nämner pappan att det låg ett stort vitt/ljust papper på golvet?
Skönt att någon orkar faktakolla all desinformation.

Ja, håller med om att Rämsell har ett svårt fall, men jag har aldrig haft förtroende för henne, inte bara i detta fallet.

@CS128 Panzer & co har 100% rätt. De tog bilderna för att visa VAD PAPPAN KUNDE ha sett. Alltså, inte vad han faktiskt såg vid tidpunkten. Detta har diskuterats åtskilliga gånger.
Citera
2020-05-28, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Som jag förstår det har den inte återfunnits.

Sprid nu inte en trådsanning om en "stor väska" som resten av kroppen transporterats i!
Det är någon tråden som spekulerat om att en stor väska använts.
Citera
2020-05-28, 12:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Sprid nu inte en trådsanning om en "stor väska" som resten av kroppen transporterats i!
Det är någon tråden som spekulerat om att en stor väska använts.

Nej, förlåt. Du har helt rätt. Det är bara det att när man köper en större resväska så brukar en sådan handbagage-väska ingå.

Faktum kvarstår dock. På något sätt har MGM transporterat bort BO:s kvarlevor.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Räcker de inte med att ha mördad och styckat en 17 årig flicka för att bli klassad som ett svin menar du?
Nej verkligen inte, eftersom vi inte vet något om allt annat. Och även om vi visste så åligger inte det någon att hysa rättsosäkra uppfattningar om person. Rättssamhällets uppgift är att döma skyldiga för brott. Klassificering av människor känns mycket förlegat. Vi vet inte om han är ett svin eller inte, och vi har inte med saken att göra.

Citat:
Han kontrollerade hennes mobil in i minsta detalj. Han bestämde vilka hon fick umgås med och inte umgås med. Han kontrollerade vad hon hade på sig. Att hon måste sminka sig även nattetid. Han slog henne. Han kallade henne hora, att hon inte fick bli tjock (då skulle han göra slut), han tryckte ner henne. Osv osv. Mr Nice Guy.
Låter som svartsjuka. Han kanske bara var rädd att förlora henne. Hon kanske utnyttjade hans känslor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Skönt att någon orkar faktakolla all desinformation.

Ja, håller med om att Rämsell har ett svårt fall, men jag har aldrig haft förtroende för henne, inte bara i detta fallet.

@CS128 Panzer & co har 100% rätt. De tog bilderna för att visa VAD PAPPAN KUNDE ha sett. Alltså, inte vad han faktiskt såg vid tidpunkten. Detta har diskuterats åtskilliga gånger.

Inom alla yrkeskategorier har folk dåliga dagar på jobbet.
Får hoppas att advokatens dåliga dagar är nu. För skyldig tycks ju idioten Tishkoshizo vara och bör för sin och alla andras skull låsas in för lång tid framöver.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-05-28 kl. 13:01.
Citera
2020-05-28, 12:50
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Såg att de maskat något av bevismaterielen de tog i lghen.
Kan det ha varit nått motordrivet eftersom de gått igenom elförbrukningen?
Borde väl tagits upp av åklagaren, om de tror sig veta vad som är mord- eller styckningsvertyget. Nej, elförbrukningen var nog kopplad till den värmekamin som stod på och gjorde lägenheten jättevarm. Hade de det alltid så eller började strömmen gå åt efter mordet, för att torka upp?
Citera
2020-05-28, 12:51
Medlem
Citat:
Och var kroppen väl paketerad så kanske Ws kropp inte avsatte några direkta doftavtryck.

Eller så använde han ingen bil...
Citera
2020-05-28, 12:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EemilHakola
Nej verkligen inte, eftersom vi inte vet något om allt annat. Och även om vi visste så åligger inte det någon att hysa rättsosäkra uppfattningar om person. Rättssamhällets uppgift är att döma skyldiga för brott. Klassificering av människor känns mycket förlegat. Vi vet inte om han är ett svin eller inte, och vi har inte med saken att göra.

Håller verkligen med här, men det har uppstått en sjuk assymetri när det gäller att få fast mördare. Mats Alm personifierar en utveckling som är destruktiv för samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in