2020-05-28, 12:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lsasos
Jag tror faktiskt också hon är hel, haft den känslan hela tiden. Att det antingen blev för bökigt att fortsätta med styckning när han till slut fått av huvudet. Eller att det helt enkelt blev lösningen till att få ner henne någorlunda hel i tvättkorgen. Och som nämnt, det ser inte så suspekt ut. Han kan haft en sopsäck i med, vilket finns i kökslådan om jag inte missminner mig?
Jag tror inte heller han haft hjälp, men ville ändå lyfta det i min teori just för så många diskuterat det tidigare.

Om tvättkorgen tillfälligt ställts på vinden, och i motsats till ett bylte/påse/låda inte haft direktkontakt med golvet, så kan det kanske förklara att likhundarna kände av kadaverin - men inte kunde peka ut en specifik plats. Tvättkorgen har ju en ram/kant nedtill, och av FUP av döma liknar hans (denna från Hammarplast)
Citera
2020-05-28, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knastrarn
Inte troligt och inte heller någonstans i närheten av sannolikt. Hon kan inte ha tillfogat sig de skadorna på huvudet på egen hand och varför skulle hon ta livet av sig helt plötsligt, det var ju hon som hade gjort slut denna gång. Makes no sense. Men håller med om att det inte går att bevisa tekniskt, däremot visar indicierna på mord, anser jag.

Precis det jag menar. Skadorna på huvudet är inte tillräckliga för att fastställa en dödsorsak. Tror det är svårt att få till livstidsfängelse utan det och utan att veta vad som hänt kroppen. Det finns ingen teknisk bevisning att han mördat henne, bara misshandlat huvudet och avlägsnat den efter döden.
Citera
2020-05-28, 12:16
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
En skurhink låter inte helt orimligt i bottenform och storlek i jämförelse med avtrycket.

En fyrkantig skurhink tillhör inte det vanligaste.
Citera
2020-05-28, 12:18
Medlem
lindblomsgröns avatar
Vid försvinnande önskar jag polisen agerade fortare, men husrannsakan ska ju till och då fastnar man på åklagaren som ska ha skäl till det. I detta fall om de varit mera handlingskraftig hade man sparat mycket pengar o lidande.
Citera
2020-05-28, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Fyfan för att vara advokat och försvara det där svinet.
Som om mördare i övrigt inte skulle kunna vara fulla av kärlek, godhet och moral. Hur vet du att han är ett svin? Vad har han gjort mer än eventuellt mord?
Citera
2020-05-28, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xayah
Precis det jag menar. Skadorna på huvudet är inte tillräckliga för att fastställa en dödsorsak. Tror det är svårt att få till livstidsfängelse utan det och utan att veta vad som hänt kroppen. Det finns ingen teknisk bevisning att han mördat henne, bara misshandlat huvudet och avlägsnat den efter döden.
Nej, du har rätt där. Men det handlar också om UTOM RIMLIGT TVIVEL. Man behöver inte ha bevis ända in i kaklet. Och delvis beror det också vem som sitter bakom skranket och skall fälla domen. Det KAN bli mord - och livstids fängelse - om domare och nämndemän är övertygade om att T begått ett planerat mord och inte enbart misshandlat henne så hon råkade dö.

Man skall också ha i åtanke att killen nekar även till att ha rört henne. Han säger att han inte har med saken att göra. Hela sceneriet bevisar motsatsen. Men i Sverige friar vi hellre än fäller, så målet är fortfarande öppet. Men jag tror på livstid.
Citera
2020-05-28, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ett fantastiskt vittnesmål av mamman. Helt förödande, subjektivt sett, för honom. Han skyndade sig att flytta föremålen från vinden efter att mamman varit där första gången. OCH likhundarna hade dessutom markerat där.

Ja hela kroppen gjorde ont av att höra den mardröm hon beskrev.
Att han skruvade lite mer på sig under det hon sa sist kan man hoppas, tydde på att NÅT kanske tog på honom.
Fy fan för att som förälder behöva uppleva det hon känner nu!
Citera
Medlem
Finns det något som talar för att aset har personlighetsklyvning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Nej den måste vara större än så?

https://forumbilder.com/i/r5eH

Satt ihop ”rutan” och linjerad tejp.
Rektangulär.

Kollat lite snabbt med att vända lite på "linjalen"
https://forumbilder.com/i/r5ei
Citera
2020-05-28, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xayah
"bara"

Grovt misshandlat Wilma så att frakturer uppstått i ansiktet. Blodspår efter extremt våld.

Det är egentligen den enda svagheten i bevisningen. Allt annat finns.

T var i lgh när Wilma dog. T misshandlade grovt W vid tillfället. Ingen annan har varit i lgh. = Han dödade henne. Det hade kanske inte räckt om kropp inte funnits och blodspåren inte varit så tydliga, men han är körd.
Citera
2020-05-28, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EemilHakola
Som om mördare i övrigt inte skulle kunna vara fulla av kärlek, godhet och moral. Hur vet du att han är ett svin? Vad har han gjort mer än eventuellt mord?
Räcker de inte med att ha mördad och styckat en 17 årig flicka för att bli klassad som ett svin menar du?
Citera
2020-05-28, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EemilHakola
Han kontrollerade hennes mobil in i minsta detalj. Han bestämde vilka hon fick umgås med och inte umgås med. Han kontrollerade vad hon hade på sig. Att hon måste sminka sig även nattetid. Han slog henne. Han kallade henne hora, att hon inte fick bli tjock (då skulle han göra slut), han tryckte ner henne. Osv osv. Mr Nice Guy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in