2020-05-28, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Väldigt tung läsning

😥😥😥😥😥😥😓😓😓😓😓😭😭😭😭😭💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔☹☹☹☹☹☹😟😟😟😟

Fyfan 🙀🙀🙀
Att folk såg E men ändå lät henne vara kvar bland dessa psykopater.

Inte ens vatten fick hon lilla E2
Citera
2020-05-28, 15:15
Medlem
Jag tror inte hon har ramlat. Om badkaret stämmer har P eller R tagit tag i E för att hon inte lyssnat för man blir ganska lättirriterad på droger. Tagit tag i armen och hivat henne så att hon slant kraftigt i badkaret och blev kastad in mot något hårt som hon slog i huvudet..
Citera
2020-05-28, 15:23
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
RS verkar ju klart manipulerad av R på det vis som Rs tidigare bekantskaper har beskrivit här i tråden.

Kan inte låta bli att undra vad f*n det är för slappa vuxna som alla har reagerat över att något är fel på julafton, men inte agerat. Skäms!

Den här typen av människor är experter på detta, att beskriva sig själva som offer när de har behov av det och att manipulera ibland och när de har övertaget, krossa den som är under dom.
Citera
2020-05-28, 15:29
Medlem
Ett enda leende på hela julafton. Det brukar ju ofta vara bland de bästa dagarna på hela året för små barn. Det är så uppenbart att något var fel och alla såg det och alla sket i att göra något. Och nu håller hela familjen varandra om ryggen och säger att de inte märkte nåt?! Vad fan är det för jävla familj egentligen?
Citera
2020-05-28, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Jag tror inte hon har ramlat. Om badkaret stämmer har P eller R tagit tag i E för att hon inte lyssnat för man blir ganska lättirriterad på droger. Tagit tag i armen och hivat henne så att hon slant kraftigt i badkaret och blev kastad in mot något hårt som hon slog i huvudet..

Ja de verkar ha misshandlat/bränt henne/ ej gett henne mat och vatten etc under en längre period 💔

Önskar så att någon hade ringt socialen direkt där och då. Jag hoppas att jag hade gjort det. Gått in på toa och ringt dem.
Viktigt för oss alla att vara uppmärksamma och se tecken på barn som far illa.
Citera
2020-05-28, 15:32
Medlem
Jag tänkte på en sak angående att hon var så törstig på julafton. Jag kan i princip ingenting om droger, men vissa gör väl att man blir oerhört törstig? Är någon av de droger som de ska ha gett E sådan som man blir törstig av?
Citera
2020-05-28, 15:38
Medlem
Det är orealistiskt att hon skulle ramlat i badkaret. Då A va inne o kolla till henne i sängen runt 22. (möjligt hon redan va död då) Men jag tror knappast man tatt upp henne efter det o badat henne, grannarna hör två smällar runt 00.30. Sen tycker ja det är konstigt åklagaren /förhörsledare inte tryckt på mer om storstädningen! När man dör töms man på all avföring o det blir ganska smutsigt och äckligt. Det har dem städat bort och lindad in henne efter det o satt på en ny blöja dessutom! Kan va att ngt ytterligare sipprat ut ur munnen, då hon va lite brunaktig. Detta tycker jag om ngt visar på total likgiltighet och även brott mot griftefriden! Dessa två saker tycker jag det är konstigt åklagaren inte tar upp mer. Men det kanske bara är jag?
Citera
2020-05-28, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kelim
Lägg ner. Kan du sluta tjata om det här o gå vidare?

Ingen i ”Puttes” familj såg något. Trots att de spenderade julafton med en drogad 4-åring med blåmärken och mobbad av sin pappa. Värdparet var ju så upptagna med julmaten... heter det.
Inga grannar såg något. De visste inte ens att barn bor där. För man hör inte barn som springer eller skriker eller en tonåring som kommer och går till skolan? Bara det att polisen ofta var där borde gjort att grannarna drar öronen till sig och håller uppsikt. Men i Sverige så ser vi inget o hör inget.
Dom två idioterna till soc som var där på juldagen såg inget. För Esmeralda hade mycket ögonkontakt med Rebecka.
BVC såg inget. För man var mån om att etablera en bra kontakt till R och P.

Det här är skandal och jag vill se alla ovan lida för deras flathet. Jag hoppas att de aldrig kommer kunna sluta tänka på Esmeralda. Att de aldrig kommer få en lugn stund i sin själ, med vetskapen att just DE hade kunnat rädda henne.

Den tafatthet vårt land visar, när man gång efter annan misslyckas fatalt med att beskydda barnen, ger utrymme för dessa offentliga lynchningar. Så om någon ska hållas ansvarig för detta ”ofredande” är det väl kammarrätten? Utan deras tragiska beslut hade inte halva Sveriges befolkning mått illa av det här.

Sen är det även uppenbart att de försökte göra sig av med kroppen. Polisen sa själva att det var svårt att föreställa en barnkropp i det lilla knytet. Vad krävs för att folk ska säga sanningen? Brorsorna vet.

Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Till er som var på plats under förhöret med mamman och har hört helheten,

Min känsla baserat på liverapporteringen från svt är att åklagaren inte pressat Rebecka i frågan av att sonen A sett Esmeralda sova runt 20-tiden, samtidigt som försvaret hävdar att badet kom efter sms till svärfar kl 22:37

Har Rebecka blivit pressad gällande dessa motsägelsefulla uppgifter?

(Senast @*** såg Esmeralda var i tisdags. Hon låg då och sov. Han kom hem från gymmet
vid åtta-tiden på kvällen.
Han duschade när han kom hem och gick in på sitt rum. Amos
berättar att han först kollade till Esmeralda i hennes eget rum och hon låg då och sov i sin
säng.
)

det synkar ju sådär med Rebecka och försvarsadvokatens egna version om vad som hände den kvällen:

Per Oehme ger nu ett alternativt händelsepåstående: "Jag tror det är så här: Familjen är hemma. Sannolikt kvällen den 28 januari. Det är ganska sent, mycket senare än vad de själva tror och det blir så att Esmeralda inte kan sova och ska få bada istället. Jag tror ni kanske noterade att Esmeraldas mamma skrev långa och trevliga sms till farfar den här kvällen. Jag påstår att då har inget hänt ännu."

"Esmeraldas mamma har all fokus på yngre sonen. Han behöver nattas. I det här skedet är det pappan som har ansvar för Esmeralda. Han tappar uppmärksamheten under hennes bad och då kommer smällen. Det är tyvärr så att hon som älskar att hoppa i badvattnet halkar så illa att hon slår huvudet. Skadorna är inte från ett tillhygge utan kan vara förenligt med att hon slår i en eller två gånger i badkaret. Det finns inget som tyder på att hon blir slagen med ett tillhygge eller våldsamt kastad mot någonting".

Snälla edit ditt inlägg. Du har A hela namn utskrivet i utdraget från förhöret.

Edit: Kelim, vet inte hur jag råkade citera dig också. Det var inte meningen.
Senast redigerad av MissFixx 2020-05-28 kl. 15:46. Anledning: Citat som inte skulle vara med
Citera
2020-05-28, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kejsar.Nero
Jag tänkte på en sak angående att hon var så törstig på julafton. Jag kan i princip ingenting om droger, men vissa gör väl att man blir oerhört törstig? Är någon av de droger som de ska ha gett E sådan som man blir törstig av?
Ja man blir torr i munnen av nästan alla tabl
Citera
2020-05-28, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malinsjoo87
Det är orealistiskt att hon skulle ramlat i badkaret. Då A va inne o kolla till henne i sängen runt 22. (möjligt hon redan va död då) Men jag tror knappast man tatt upp henne efter det o badat henne, grannarna hör två smällar runt 00.30. Sen tycker ja det är konstigt åklagaren /förhörsledare inte tryckt på mer om storstädningen! När man dör töms man på all avföring o det blir ganska smutsigt och äckligt. Det har dem städat bort och lindad in henne efter det o satt på en ny blöja dessutom! Kan va att ngt ytterligare sipprat ut ur munnen, då hon va lite brunaktig. Detta tycker jag om ngt visar på total likgiltighet och även brott mot griftefriden! Dessa två saker tycker jag det är konstigt åklagaren inte tar upp mer. Men det kanske bara är jag?

Kan det vara så att hon tar upp det senare?
Vet någon om rättsläkaren få svara på frågor nästa vecka?

Jag tycker även att det inte är så logiskt att skylla på badkaret varje gång. Verkar vara det enda som skyller på gällande E's blåmärken. Ett barn kan dö av att halka i badkaret och om hen slår i huvudet.
Borde man inte som förälder vara mer försikigt under baden efter att hon ramlat första gångerna. Inte låta henne plaska omkring hur som helst. Det är som att låta ett barn leka med vassa knivar. Inte speciellt bra som förälder att göra detta.

En annan grej jag tänkte på var att RS berättade att hon saknade hår på ena sidan av huvudet. Saknade hon inte hår på båda sidorna på öppna förskolan/ när hon var avliden? Håret kan isf inte bara fallit av sig själv så snabbt? Först ena sidan och sedan andra?

Jag önskar verkligen att E inte blev torterad under en längre tid. Önskar att allt var en olycka💔 men känns mindre och mindre som en.
Citera
2020-05-28, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toto80
Ytterligare ett misstag, att släppa henne från häktet i mars, klart de pratat ihop sig... det var väntat! 😡
Varför släppte man henne från häktet egentligen?? Så sjukt otippat att hon skulle hänga med Rs dem dagarna oxå! Jävligt skumt alltihop om de dagarna..
Citera
2020-05-28, 15:54
Medlem
Okej så imorgon blir det ingen rättegång..

Citat:
Tidigare arbetsgivare hörs av åklagaren
Nu återupptas huvudförhandlingen. Nu ska förhöret med pappans tidigare arbetsgivare höras.

Åklagaren börjar nu att fråga. Hon frågar om hon kan berätta om mannens kännedom med pappan. Mannen berättar att den sträcker sig långt tillbaka.

Åklagaren frågar om mannen känner till något om pappans mående. Mannen säger att det har varit mycket upp och ner. Han berättar att han hört rykten om missbruk men inte sett något själv av det.

Under det senaste året arbetade pappan åt mannen sporadiskt. Mannen berättar att pappan i telefon med myndigheter kunde bli mycket högljudd och aggressiv. Däremot var han mycket bra som kollega.

Åklagaren: Har du någon uppfattning av pappans och mammans föräldraförmåga?

Mannen: "Nja, man har väl bara fått höra att pappan använt sig av någon form av droger. Och mamman kan jag inte yttra mig om."

Rättegången fortsätter på måndag
Då är alltså den tredje förhandlingsdagen av fem avslutad. Under dagen har rätten bland annat fått höra en ljudinspelning av ett polisförhör med Esmeraldas biologiska pappa.

Åklagaren Anna Lander och försvararen Per Oehme har också ställt frågar till bland andra familjehemsmamman Melinda Jacobs och till den polisman som var först på plats i lägenheten efter att larmet om att något hänt den 30 januari kommit.

Huvudförhandlingen tar nu en paus över helgen. På måndag fortsätter rättegången, med fler vittnesförhör i tingsrätten.

Vi fortsätter att liverapportera från rättegången under nästa vecka. Tack till er som varit med oss i dag. Under dagen kommer fler artiklar om rättegången finnas att läsa på vår sajt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in