Citat:
Ursprungligen postat av
Malinsjoo87
Det är orealistiskt att hon skulle ramlat i badkaret. Då A va inne o kolla till henne i sängen runt 22. (möjligt hon redan va död då) Men jag tror knappast man tatt upp henne efter det o badat henne, grannarna hör två smällar runt 00.30. Sen tycker ja det är konstigt åklagaren /förhörsledare inte tryckt på mer om storstädningen! När man dör töms man på all avföring o det blir ganska smutsigt och äckligt. Det har dem städat bort och lindad in henne efter det o satt på en ny blöja dessutom! Kan va att ngt ytterligare sipprat ut ur munnen, då hon va lite brunaktig. Detta tycker jag om ngt visar på total likgiltighet och även brott mot griftefriden! Dessa två saker tycker jag det är konstigt åklagaren inte tar upp mer. Men det kanske bara är jag?
Kan det vara så att hon tar upp det senare?
Vet någon om rättsläkaren få svara på frågor nästa vecka?
Jag tycker även att det inte är så logiskt att skylla på badkaret varje gång. Verkar vara det enda som skyller på gällande E's blåmärken. Ett barn kan dö av att halka i badkaret och om hen slår i huvudet.
Borde man inte som förälder vara mer försikigt under baden efter att hon ramlat första gångerna. Inte låta henne plaska omkring hur som helst. Det är som att låta ett barn leka med vassa knivar. Inte speciellt bra som förälder att göra detta.
En annan grej jag tänkte på var att RS berättade att hon saknade hår på ena sidan av huvudet. Saknade hon inte hår på båda sidorna på öppna förskolan/ när hon var avliden? Håret kan isf inte bara fallit av sig själv så snabbt? Först ena sidan och sedan andra?
Jag önskar verkligen att E inte blev torterad under en längre tid. Önskar att allt var en olycka💔 men känns mindre och mindre som en.