2020-05-25, 09:43
Medlem
Något som förvånar mig är hur den här kvinnan har lyckats lura varenda myndighet i Sverige. Folk som gått flera år i skola har en totalt och långvarigt nerknarkad manipulativ människa lyckats lura men.

Hon förstår inte att saker och ting som hon påstår måste ha bevis för eller emot. Te.x smsen om köp till droger som hon förnekar eller skyller ifrån sig trots att hon skriver matrixmorsa. Hon förstår inte att fallet i badkaret kan bevisas genom att man jämför skador med saker i badrummet etc.

Sjukt provocerande måste jag säga!
Citera
2020-05-25, 09:45
Medlem
Tack för rapportering Citra!

Ja, alltså allt Per Oehme säger är ju totalt motsägelsefullt. Han går ju emot det R själv sagt i inledande förhör. Men förhoppningsvis snärjer R in sig i sina egna lögner och åklagaren synar detta.
Citera
2020-05-25, 09:48
Medlem
Dem får inte ta bilder. Synd hade velat se monstret!

Nu går dem igenom sos samtal och händelsen när polisen kommer till hemmet
Båda föräldrarna uppfattas som påverkade och pappan frånvarande. Sen förklarar dem när pappan tar fram knytet.

Citat:
Utdrag ur ambulansjournalen där personal berättar om när knytet öppnas: "När sista vita lagret öppnas upp bevittnar jag en livlös barnhand."
Usch alltså. Hade glömt detta.

Leander visar upp foton av lägenheten och kuvert med tabletter

(Också ett tecken på att dem försökte rymma istället för vem har ett helt kuvert med tabletter när polisen kommer?)
Senast redigerad av Citra 2020-05-25 kl. 09:50.
Citera
2020-05-25, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Något som förvånar mig är hur den här kvinnan har lyckats lura varenda myndighet i Sverige. Folk som gått flera år i skola har en totalt och långvarigt nerknarkad manipulativ människa lyckats lura men.

Hon förstår inte att saker och ting som hon påstår måste ha bevis för eller emot. Te.x smsen om köp till droger som hon förnekar eller skyller ifrån sig trots att hon skriver matrixmorsa. Hon förstår inte att fallet i badkaret kan bevisas genom att man jämför skador med saker i badrummet etc.

Sjukt provocerande måste jag säga!

Hon är så vidrig. Att hon fortsätter ljuga och bete sig! Sätt dit äcklet en gång för alla! Som hon fått hålla på och med dessa stackars barn som fått lida så.
Citera
2020-05-25, 09:56
Medlem
Teknikerna hade hittat blod i badrummet med Bluestar-teknik, skriver SVT. Det har jag missat i fupen.

Tillägg: nån som vet om dessa formidabla föräldrar injicerade?
Senast redigerad av Picasso2 2020-05-25 kl. 09:58.
Citera
2020-05-25, 10:03
Medlem
Citat:
Bild visas upp på badrummet. Anna Lander berättar att inget synligt blod syntes, men att blodliknande stänk syntes på handfat och badkar när polis sprejade en viss vätska som ska visa upptorkat blod.

Citat:
Nu visas bild på sovrummet där man hittade Esmeraldas kropp. Anna Lander berättar att en ny blöja fanns på Esmeraldas kropp.

Citat:
Den åtalade mamman sitter tyst och tittar på bilderna som visas upp på storbildsskärmen här i rättssalen. Just nu visas bilder på det tyg som var virat runt Esmeralda.

Citat:
Anna Lander läser ur förundersökningen. Där står att sängen som Esmeralda hittades under hade nytvättade lakan när polisen anlände.

Citat:
Åklagaren går sedan vidare till den tekniska undersökningen av de olika material som Esmeraldas kropp var inpackad i. Det hittades även blodspår i barnrummet.

Citat:
Anna Lander läser vidare ur förundersökningen och förklarar att lägenheten var välstädad och ren när polisen kom till platsen.

Citat:
På flera ställen i lägenheten hittas narkotika samt spår av narkotika.

Lite konstigt att man städar lägenheten och skippar att städa bort drogerna..
Citera
2020-05-25, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Exakt, håller med helt och hållet.
E som var van med att få kärlek och trygghet blev plötsligt hatad och hånad. Måste ha varit väldigt svårt för henne att förstå. Önskar verkligen att hon fick kärlek på något sätt. Förstår verkligen inte varför de ville ha tillbaka henne. Man kan inte låsa in en treåring i en lägenhet och tycka hon är jobbig så fort hon vill något. Har en dotter i den åldern som går på förskola,.men vi tar alltid ut henne på helgerna då hon blir för rastlös av att bara sitta inne. Jag sörjer också E's öde. Speciellt då detta aldrig hade behövt ske. Hon bar redan räddad en gång från pundarna. Nu slängdes hon in i misären igen för att så småningom dödas 💔

Har ett barn i precis samma ålder som E så det här har tagit väldigt hårt. Men det jag landat i, för att inte helt deppa ihop, är att när jag ser den fantasin som 3-åringen har (och också mina äldre barn hade i den åldern), hur de kan gå in och helt upp i sina egna världar så tänker jag att det är vad E också gjorde. När hon stängdes in, var ensam, skulle sova mm så förflyttade hon sig mentalt till fosterhemmet och var med fostermamman. När hon dog gjorde hon det, mentalt, i fostermammans famn. Jag tänker mig det, och hoppas att hon genom sin treåriga fantasi kunde vila i minnet av kärlek också i de svåraste stunder.
Citera
2020-05-25, 10:05
Medlem
Citat:
Tack för din rapportering. Ang drogerna blir man kanske hemmablind?
Citera
2020-05-25, 10:14
Medlem
Citat:

Jag har tänkt på det med!
Konstigt...känns som R inte var riktigt beredd på att polisen skulle komma..jag menar eftersom hon förnekar missbruk in i det sista så varför hade hon inte lagt undan/slängt det?
Citera
2020-05-25, 10:18
Medlem
Citat:
Anna Lander visar nu upp kroppsskisser som visar upp skador och märken på flickans kropp. Totalt har över 50 noteringar gjorts
.

Herregud🥺
Citera
2020-05-25, 10:21
Medlem
Citat:
Esmeraldas pappa har i förhör uppgett att man gett flickan hlr efter den badkarsolycka som föräldrarna uppgett föranlett flickans död. I RMV:s utlåtande uppges att diskreta skador finns vid munnen som skulle kunna tyda på att någon försökt öppna munnen med visst motstånd.

Citat:
Hur pass påverkad Esmeralda varit av de narkotikaklassade ämnena som hittats i hennes kropp kan inte RMV uttala sig om
Kan nog inte vara lätt och kunna jämföra när droger inte ska befinna sig i ett barns kropp!?
Citera
2020-05-25, 10:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av evildancer
Soc uttrycker att de under lång tid känt oro för att föräldrarna missbrukade igen.
De får orosanmälningar som även dessa indikerar detta.
När de då åker till bostaden efter en orosanmälan och föräldrarna vägrar släppa in dem borde de direkt tagit ett omedelbart och därmed fått rätten att bryta sig in i bostaden. Att föräldrarna dessutom genomgående vägrat lämna urinprover tyder ju ännu mer på att de faktiskt missbrukade. Att pappan dessutom vid TVÅ tillfällen avbokat inplanerade hembesök tyder ännu mer på att de dolde något och så var det ju. 29/1 när pappan avbokade ett möte hade de hittat Esmeralda död en dag tidigare än vad de gjorde om de tvingat sig in i lägenheten...

I detta skede kunde de agerat annorlunda.
I detta skulle BORDE de ha agerat annorlunda.
I detta skede har det begått tjänstefel.

Jag hade kunnat försvara deras beslut om det hade handlat om en familj de inte hade tidigare kännedom om. Men de har i både Förvaltningsrätt och Kammarrätt påtalat att föräldrarna inte har förmåga. VARFÖR tillåter de då att barnen fortsätter fara illa när de faktiskt har på fötterna att ta ett omedelbart.
Hade jag varit socialsekreterare där hade jag VÄGRAT vara den som står på beslutet rörande att inte göra något.

Socialtjänsten är inte utan skuld i det här fallet men du verkar inte förstå vad de har för befogenheter. De har ingen rätt att själva bryta sig in hos någon, det kan bara polis göra. Därför finns något som heter handräckning som ges av polis som måste begäras av socialtjänsten om de vill tvinga sig in hos någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in