Citat:
Ursprungligen postat av
Realisten73
Hörde för ett par dagar sen ett löst rykte om Martin Thörnberg och en ny klubbadress. Idag fick jag höra samma sak fast från en betydligt säkrare källa. En källa som sällan har fel. Johan "MrMadhawk" Svensson är källan, det kan jag ge er. Men klubben får ni luska ut själva då klubben inte själva har presenterat honom ännu. Kan dock hinta och retas med att det kommer hatas och stickas rejält i HV71 supportrarnas ögon.
En ny "Judas" har fötts. Eller har det verkligen det? Jag personligen håller varken på Martins nuvarande lag eller HV71, men kan tycka rent generellt att den riktiga "Judas" i denna affären är HV71´s sportchef Johan Hult som egentligen rövknullar Martin och ger honom sparken efter trogen tjänst sen blöjan. Så jag kan nånstans förstå Martin, varför han nu valt den klubb han har valt.
Förmodligen kommer klubben gå ut med nyheten inom kort.
Jag tycker om när de givna sakerna som är huggna i sten helt plötsligt gör spark ut och en helomvändning. Martin i HV71 var hugget i sten. Nu är han klar för en ny klubb. Mycket bra för hockeyn.
/Realisten
Hehe! Känns som att det kan vara Färjestad som är ny klubbadress. Vi hatar HV! HV hatar oss! Det är klart att det skulle svida gött för HV-fansen om den övergången blir till.
Thörnberg kanske ersätter Jesper Olofsson då de är samma spelartyp, snabba ytterforwards med bra skott. Man vet vad man får, dessutom antagligen inte allt för dyr heller. Vad vet jag min gamla hora, som prostinnan sa.