2020-05-27, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Vilka rapporter då? Helber sa att han blir allsvenskans bästa betalda med drygt 100k i månaden och att han skulle kunna fått mer i SHL. Finns säkert klubbar i SHL som skulle vara villiga att betala det dubbla utan att tveka.
Han var allsvenskans bästa spelare i fjol, klart han ska ha betalt därefter.
https://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/uppgift-dahlen-stannar-i-timra/
Citat:
Enligt Aftonbladet har externa finansiärer gått samman för att Timrå ska kunna erbjuda succéforwarden en lön som kan konkurrera med SHL-klubbarnas.
Att han är värd pengarna tror jag ingen ifrågasätter. Men hade inte externa finansiärer gått in hade han inte spelat i Timrå, två tankar i huvudet var det.
Citera
2020-05-27, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Han hade nog stannat i Timrå ändå tror jag och som Tech_85 skriver är att det är klart att han ska ha betalt efter sådan säsong som han hade.

Tror ni att han kommer slå det allsvenska poängrekordet? Tror det var Höken eller Sanny som skrev att han kunde nå närmare 100 poäng om han håller sig skadefri och inte missar allt för många matcher kommande säsong?
Tror jag absolut. Beror ju såklart lite på vad han får för lekkamrater.
Ser ännu inte den back som kan ankra ett PP förtjänstfullt. Hardegård och Ragnarsson är inte riktigt där än. Kommer det in en toppback så tror jag absolut det.
Citera
2020-05-27, 17:33
Medlem
Realisten73s avatar
Hörde för ett par dagar sen ett löst rykte om Martin Thörnberg och en ny klubbadress. Idag fick jag höra samma sak fast från en betydligt säkrare källa. En källa som sällan har fel. Johan "MrMadhawk" Svensson är källan, det kan jag ge er. Men klubben får ni luska ut själva då klubben inte själva har presenterat honom ännu. Kan dock hinta och retas med att det kommer hatas och stickas rejält i HV71 supportrarnas ögon.

En ny "Judas" har fötts. Eller har det verkligen det? Jag personligen håller varken på Martins nuvarande lag eller HV71, men kan tycka rent generellt att den riktiga "Judas" i denna affären är HV71´s sportchef Johan Hult som egentligen rövknullar Martin och ger honom sparken efter trogen tjänst sen blöjan. Så jag kan nånstans förstå Martin, varför han nu valt den klubb han har valt.
Förmodligen kommer klubben gå ut med nyheten inom kort.

Jag tycker om när de givna sakerna som är huggna i sten helt plötsligt gör spark ut och en helomvändning. Martin i HV71 var hugget i sten. Nu är han klar för en ny klubb. Mycket bra för hockeyn.

/Realisten
Senast redigerad av Realisten73 2020-05-27 kl. 17:35.
Citera
2020-05-27, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Hörde för ett par dagar sen ett löst rykte om Martin Thörnberg och en ny klubbadress. Idag fick jag höra samma sak fast från en betydligt säkrare källa. En källa som sällan har fel. Johan "MrMadhawk" Svensson är källan, det kan jag ge er. Men klubben får ni luska ut själva då klubben inte själva har presenterat honom ännu. Kan dock hinta och retas med att det kommer hatas och stickas rejält i HV71 supportrarnas ögon.

En ny "Judas" har fötts. Eller har det verkligen det? Jag personligen håller varken på Martins nuvarande lag eller HV71, men kan tycka rent generellt att den riktiga "Judas" i denna affären är HV71´s sportchef Johan Hult som egentligen rövknullar Martin och ger honom sparken efter trogen tjänst sen blöjan. Så jag kan nånstans förstå Martin, varför han nu valt den klubb han har valt.

Jag tycker om när de givna sakerna som är huggna i sten helt plötsligt gör spark ut och en helomvändning. Martin i HV71 var hugget i sten. Nu är han klar för en ny klubb. Mycket bra för hockeyn.

/Realisten

Hoppas att han har skrivit på för Växjö då🤣
Dock har jag svårt att se att han kommer att kallas för Judas då det var HV71 som inte ville ha honom kvar.
Citera
2020-05-27, 20:50
Medlem
Var blandar Johan Svensson in Växjö? Svårt att se Törnberg i Växjö.
LHC känns mer troligt.
Senast redigerad av MitchRapp 2020-05-27 kl. 20:52.
Citera
2020-05-28, 00:54
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Tror jag absolut. Beror ju såklart lite på vad han får för lekkamrater.
Ser ännu inte den back som kan ankra ett PP förtjänstfullt. Hardegård och Ragnarsson är inte riktigt där än. Kommer det in en toppback så tror jag absolut det.

Fjolårets succéformation med Dahlén, Lööke och Lundin som stod för en enastående poängskörd är fortfarande intakt, så ur det avseendet behöver man antagligen inte vara orolig.

Backsidan har varit den svaga länken två säsonger i följd. Förhoppningsvis lyckas man knyta till sig åtminstone en klassback som kan stävja detta.
Citera
2020-05-28, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Var blandar Johan Svensson in Växjö? Svårt att se Törnberg i Växjö.
LHC känns mer troligt.

Vart får du Växjö ifrån?
Citera
2020-05-28, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thorbjorn-Fred
Vart får du Växjö ifrån?

Var någon som sa Växjö. Var har Svensson sagt eller printat om detta om du bortser från växjö?
Jag vill helst inte se Törnberg i växjö.
Senast redigerad av MitchRapp 2020-05-28 kl. 08:37.
Citera
2020-05-28, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73

/Realisten

Hehe! Känns som att det kan vara Färjestad som är ny klubbadress. Vi hatar HV! HV hatar oss! Det är klart att det skulle svida gött för HV-fansen om den övergången blir till.

Thörnberg kanske ersätter Jesper Olofsson då de är samma spelartyp, snabba ytterforwards med bra skott. Man vet vad man får, dessutom antagligen inte allt för dyr heller. Vad vet jag min gamla hora, som prostinnan sa.
Citera
2020-05-28, 12:02
Medlem
Bartman777s avatar
Ja, det lär ju vara Färjestad, helt klart.

Vet inte vilken nivå han håller nu, men jag har alltid sett honom som en nyttig spelare för HV.
Han gjorde det alltid bra mot oss i princip. Filmade emellanåt har jag för mig.

Om han kommer hit så kommer det kännas konstigt, men bara hoppas han gör nytta isåfall, och ger fan i filmandet.
Citera
2020-05-28, 12:14
Medlem
Färjestad ja tack. Inte till lag i Småland.
Citera
2020-05-28, 15:31
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Hehe! Känns som att det kan vara Färjestad som är ny klubbadress. Vi hatar HV! HV hatar oss! Det är klart att det skulle svida gött för HV-fansen om den övergången blir till.

Thörnberg kanske ersätter Jesper Olofsson då de är samma spelartyp, snabba ytterforwards med bra skott. Man vet vad man får, dessutom antagligen inte allt för dyr heller. Vad vet jag min gamla hora, som prostinnan sa.

Tror knappast han går till Färjestad. Färjestad ska väl ha in en forward till. Antingen förlänger de med Åslund men det verkar gå trögt annars lär de satsa på nån yngre och bättre spelare än Thörnberg. DDet är inte en Thörnberg från tidigt 10-tal man värvar utan en spelare som är 37 när säsongen startar och har en del skadeproblem. Svårt att se vilket lag som faktiskt skulle vara intresserad i SHL.

Jag gillar Thörnberg men han borde nog lagt av/trappat ner efter denna säsong. Sen kan jag ändå gilla drivet som han fortfarande verkar ha. Det troligaste alternativet som jag känner i SHL är att Oskarshamn vill ha lite rutin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in