2020-05-28, 13:14
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
10 nya inrapporterade dödsfall idag i Skåne.
Var ser du de siffrorna?
Finns inget om skåne på c19 ännu.
Citera
2020-05-28, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Man kan ana den svenska andra vågen. Det skulle inte förvåna mig om den kommer nu. Där jag bor mitt i Sverige har det poppat upp nya kluster enl. säkra källor.

Som jag skrev tidigare. Dessa 10 är ”gamla dödsfall”
Antal nya, fall samt inlagda i Skåne är svagt minskande..
Citera
2020-05-28, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är just för att det är så utdraget som gör att det INTE kommer få fäste i folksjälen som tex 9/11. ALLA som var över typ 5 år kommer ihåg exakt vad de gjorde när tornen föll. Det är nåt man kommer ihåg resten av livet. De senaste 2,5 månaderna har jag haft tråkigt och jobbat hemma. Vad ska jag komma ihåg om 20 år? Möjligtvis att dasspappret var slut på Ica eller att jag var sur för att jag inte fick åka på en planerad resa till USA.
Möjligen att världens ledare skapade en depression helt i onödan som skapade mer problem för fler än coronan. Och att du fick lära dig att multisjuka åldringar är de mest värdefulla människorna, iaf år 2020 (nästa år är det som vanligt dvs man skiter fullständigt i dem).
Citera
2020-05-28, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Var ser du de siffrorna?
Finns inget om skåne på c19 ännu.

Skane.se
Citera
2020-05-28, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja, så kan man säga, även om vi har ett glapp nu, som märks inom vården. Det är lägre tempo än i början på maj, patienterna är överlag piggare osv (iaf på mitt jobb).

Men jo, i det stora hela är det ett oändligt utdraget förlopp.

Regeringen och FHM har sålt en strategi som på pappret är helt vansinnig, och nu kommer också verkligheten ikapp. Detta är inte rimligt eller värdigt någonstans. Vi är kungligt körda.

4200 svenskar har dött (och alltför många under totalt ovärdiga förhållanden) för ett helt diffust mål - FHM har aldrig haft fast grepp om den sk flockimmuniteten och vad den innebär i det stora hela.

Hur länge varar den, hur mäts den, hur ska vi få igång en nationella testning osv?

Regeringen och FHM har inte ens skisser till svar på dessa frågor.

Och mitt i skiten backar FHM och skrotar flockimmuniteten som strategi, och vi har exakt ingenting att stå på. Detta är en av de värsta svenska genomklappningar jag sett, tillsammans med Palmemordet, da Costa-fallet och bostadsbubblan. Ibland uppstår kollektiva föreställningar som bara kan kallas masspykoser.

I 3 månader har "landsfadern" Tegnell babblat i media, om ett virus som inte ens världens forskare har grepp om, men FHM och Tegnell har tydligen någon magisk specialkunskap, som bara de har ...

Hur kan man ta de där människorna på allvar?
Det gäller för det svenska folket att inte ta de här människorna på allvar. Eftersom det saknas kunskap hos de. Den magiska specialkunskapen som AT har är killgissning. Han har killgissat sen januari i alla möjliga olika kategorier.
Folk måste ta viruset istället på allvar, måste ta faran på allvar och inte luras av alla killgissningar om toppen är här 8de/april eller 23de april eller vad det nu det var.
Det är bara killgissningar som kommer att revideras med jämna mellan rum. Det finns ingen som ens ber om ursäkt för revideringen.
Folk måste börja tänka på sig själva och hur de kan skydda sig och sina anhöriga, speciellt de äldre.
De som har ansvaret att värna om folkhälsan har tydligen fått andra arbetsuppgifter. De tänker på den svenska ekonomin och resurs brister istället.
Om ingen tänker hjälpa folket då måste folket börja hjälpa sig själv genom att skydda sig så mycket man kan.
Citera
2020-05-28, 13:18
Medlem
Haddock93s avatar
Nu kom Steffe ut från sin Untergang-bunker och tog politiskt självmord.

Hör på detta:

Han är frustrerad över att inte fler testas

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7482935

Vill han att vi ska tycka synd om honom? Han får väl för fan göra något åt saken då! Hur inkompetent jävla ledare har vi egentligen? Vem styr skeppet Sverige?

Denna pajas har svenska folket förtroende för. Man häpnar.

Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
haha din stackare.
Sverige har 100 tals fler döda i corona per capita än sydkorea trots att de haft smittan sedan början januari och är mycket mer tätbefolkade.

Du har fel hur känns det? Att ha FEL

Jag har rätt och har haft rätt om i princip allt. Dessa jävla lockdowns kommer att skapa en förlorad generation som måste betala av dagens panikslagna irrationella makthavares åtgärder. 300 miljoner jobb försvinner för att Agda 112 år ska få 3 månader till i palliativ vård. Historiens största och dyraste panik lever vi i just nu
Citera
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är ett jätteproblem. Knä och höftledsoperationer kan man möjligen vänta med, men som du säger byggs det ju på så problem även där. Värst är det väl möjligen för cancerpatienter som får vänta. Sedan har vi ju övriga operationer också och det faktum att folk inte riktigt vågar söka vård med rädsla för att bli smittade på sjukhusen.

Jag skulle känna mig mycket tryggare att söka vård på ett danskt, norskt eller finskt sjukhus. Helt enkelt för att smittan inte alls är lika utbredd i dessa länder, då man tagit kontroll över det hela på ett helt annat sätt än i Sverige.
Lider inte av knäet då problemet i praktiken bara är estetiskt, men tänker allmänt hur det ska bli för än är det inte över. Och den dag Sverige öppnar är det ju ett problem som inte kan lösas ens med 100% i skatt.
Citera
2020-05-28, 13:21
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Skane.se
Jag ser bara 0st i den grafen idag ??

https://www.skane.se/digitala-rapporter/lagesbild-covid-19-i-skane/fordjupad-lagesbild/
Citera
2020-05-28, 13:22
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Man kan ana den svenska andra vågen. Det skulle inte förvåna mig om den kommer nu. Där jag bor mitt i Sverige har det poppat upp nya kluster enl. säkra källor.

Ni och era säkra källor!
Citera
2020-05-28, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Det tror inte jag. Minst hälften av gruppen 60-69 förvärvsarbetar inte, dvs de kan hålla sig hemma.
Där tror jag den stora skillnaden ligger. Sen kan säkert skolan påverka lite, men tror faktiskt inte att det i sammanhanget gör så stor skillnad. På mina barns skola har ett antal lärare plus rektorn varit sjuka.
Jag vet inte om en enda förälder eller barn som varit sjukt, och då känner jag många.
Lägg märke till att jag skriver ”tror” Så slipper ni få så högt blodtryck av ilska att ni plötsligt hamnar i riskgrupp..

Forskarna är oeniga, men klart är att man i andra länder sett att barn blir sjuka. De smittar väl också varandra eller hur blir de sjuka annars? Det finns en anledning till att många länder skjuter upp skolstart och erbjuder distansundervisning. Men Sverige klarar väl inte att hantera det?? Oavsett hur många som dör.
Citera
2020-05-28, 13:23
Medlem
HerrGickhans avatar
V-ledaren Sjöstedt intervjuas i Aftonskräpet. Han är precis som alarmisterna i tråden kritisk mot regeringens agerande, speciellt vad gäller tester. Visste väl att alarmisterna är vänstertänkande.

Sedan tar han till det populistiska argumentet att skylla äldreomsorgens misslyckande på att regeringen »privatiserat och släppt in oseriösa aktörer i äldreomsorgen«. Att det är i de kommunala äldreboendena som det varit sämst ägnar han inte ett ord den pajasen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in