Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Ja, så kan man säga, även om vi har ett glapp nu, som märks inom vården. Det är lägre tempo än i början på maj, patienterna är överlag piggare osv (iaf på mitt jobb).
Men jo, i det stora hela är det ett oändligt utdraget förlopp.
Regeringen och FHM har sålt en strategi som på pappret är helt vansinnig, och nu kommer också verkligheten ikapp. Detta är inte rimligt eller värdigt någonstans. Vi är kungligt körda.
4200 svenskar har dött (och alltför många under totalt ovärdiga förhållanden) för ett helt diffust mål - FHM har aldrig haft fast grepp om den sk flockimmuniteten och vad den innebär i det stora hela.
Hur länge varar den, hur mäts den, hur ska vi få igång en nationella testning osv?
Regeringen och FHM har inte ens skisser till svar på dessa frågor.
Och mitt i skiten backar FHM och skrotar flockimmuniteten som strategi, och vi har exakt ingenting att stå på. Detta är en av de värsta svenska genomklappningar jag sett, tillsammans med Palmemordet, da Costa-fallet och bostadsbubblan. Ibland uppstår kollektiva föreställningar som bara kan kallas masspykoser.
I 3 månader har "landsfadern" Tegnell babblat i media, om ett virus som inte ens världens forskare har grepp om, men FHM och Tegnell har tydligen någon magisk specialkunskap, som bara de har ...
Hur kan man ta de där människorna på allvar?
Det gäller för det svenska folket att inte ta de här människorna på allvar. Eftersom det saknas kunskap hos de. Den magiska specialkunskapen som AT har är killgissning. Han har killgissat sen januari i alla möjliga olika kategorier.
Folk måste ta viruset istället på allvar, måste ta faran på allvar och inte luras av alla killgissningar om toppen är här 8de/april eller 23de april eller vad det nu det var.
Det är bara killgissningar som kommer att revideras med jämna mellan rum. Det finns ingen som ens ber om ursäkt för revideringen.
Folk måste börja tänka på sig själva och hur de kan skydda sig och sina anhöriga, speciellt de äldre.
De som har ansvaret att värna om folkhälsan har tydligen fått andra arbetsuppgifter. De tänker på den svenska ekonomin och resurs brister istället.
Om ingen tänker hjälpa folket då måste folket börja hjälpa sig själv genom att skydda sig så mycket man kan.