Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Maicon är en spelare som måste nämnas. Tyvärr slog han igenom lite sent. När han verkligen peakade i kändisskap så var han närmare 30 år , runt 2010. Konkurrensen i landslaget var dessutom stenhård med Dani Alves och just 2010 så var det ett uselt lag som Brasilien hade.
Som underskattad? Jag tyckte alltid han var lite överskattad, att Dani Alves inte var solklar i landslaget under hela sin karriär förbryllar mig. Fan om det inte var han som hypades under ett för-VM och sen värvades av Real Madrid som gick före ett tag också, ett perfekt exempel på en överskattad spelare, som jag inte ens minns namnet på nu.
Maicon var jättebra några säsonger men inte en i närheten lika bra spelare som Alves, som jag däremot tycker underskattas, det är nog den bästa högerbacken jag sett. Han ägde hela högersidan av planen varje match med Sevilla, var en av få som kunde stoppa Ronaldinho individuellt på den tiden, och sen kom han till Barcelona och var den som kombinerade bäst med Messi.
Självklart ligger det lätt till hands att säga att jag överskattar Alves då...
Angående tidigare generationers spelare så finns det också sådana spelare som drar nytta av sin period, som är svåra att tänka sig skulle vara bra en annan era.