2012-04-19, 03:27
Medlem
edit
Senast redigerad av radiopanna 2012-04-19 kl. 03:38.
Citera
2012-04-19, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano
Hur tänker du när dömer honom efter en match killen är 24år bara och varit riktigt bra i de matcherna han spelat och kommer bli bättre och bättre för varje år.

Jag säger inte att killen är dålig, men sett till hans pris och prestationer så har de varit en flopp. Varför ens värva honom när man har Marcelo? tycker ändå värvningen var onödig.
Citera
2012-04-22, 11:33
Medlem
Boggas avatar
Måste fråga er åsikt om Victor Valdes... är han egentligen så jävla bra? Jag kan ärligt talat säga att han inte imponerat så direkt mycket på mig. Nu ser jag sällan matcher från spanska ligan, så jag skulle vilja ha lite åsikter från folk som ser spanska ligan mer regelbundet än mig...

Säger bara... DE HEEYAH
Citera
2012-04-22, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga
Måste fråga er åsikt om Victor Valdes... är han egentligen så jävla bra? Jag kan ärligt talat säga att han inte imponerat så direkt mycket på mig. Nu ser jag sällan matcher från spanska ligan, så jag skulle vilja ha lite åsikter från folk som ser spanska ligan mer regelbundet än mig...

Säger bara... DE HEEYAH
Han har varit riktigt bra de senaste åren men nu på slutet har han fan darrat. Både målet mot Chelsea och de två mot Real är mål jag förväntar mig att han ska kunna förhindra. Speciellt Ronaldos mål igår, han måste fan kunna täcka den vinkeln lite bättre. Så för tillfället är jag lite småsur på Valdes.
Citera
2012-04-22, 11:53
Medlem
Boggas avatar
Helt annorlunda för mig med DDG. Visserligen får man ha hans ålder i tankarna, men vilka blunders han gjorde fram till jul. Tror dock att Lindegårds skada kom passande för DDG... blev tvingad att stå då Amos inte riktigt är samma klass. Efter jul har han lätt vart lagets bästa och mest stabila spelare!

Valdes har jag alltid vart lite fundersam över... många av Barcas insläppta som jag sett har man kunnat klandra han över. Är han ifrågasatt nåt i spansk press?
Citera
2012-04-22, 12:13
Medlem
FabioAugustos avatar
Valdes är bra, framförallt är han allert hela tiden. Han är perfekt som en elfte utespelare. Det vanligaste man säger om honom är också det som stämmer: han är inte världens bästa målvakt (det är fortfarande Buffon, när han är i form) utan utanför det absoluta toppskiktet, men fortfarande tillräckligt bra för ett lag som Barcelona.

Slänger in några Ligue 1-spelare:

Överskattade
Cissokho (Lyon). Är inte ens topp-5 vänsterbackar i ligan, ändå är det många klubbar som ryktas rycka i honom. Bra fysik, men det är också allt. Brukar vara petad ibland för egentliga högerbacken Dabo (flopp i Sevilla).

Sissoko (Toulouse). Är det från FM månne? En bra tvåvägsspelare, men har haft två-tre tunga säsonger på raken nu. Frågan är väl om Toulouse ska bänka honom, snarare än sälja vidare, men om någon korkad italiensk klubb kommer med ett bud i sommar (som det ryktas) lär de vilja sälja.

Ciani (Bordeaux). Såg oerhört klumpig ut i höstas och vintras, även om han har spelat upp sig litegrann så är han sinnessjukt långt ifrån den landslagsklass han visade för några år sedan. Lever på att Bordeaux spelar med tre centrala mittbackar, annars hade han fortfarande sett vilsen ut.

Martial (Brest). Är det även en FM-grej som dykt upp även här? Har själv inte sett mycket Brest på senare tid, men har hört från en del Brestfans att han knappt ens är fjärdeval som mittback.

Campbell (Lorient). Många Arsenalfans verkar tro att han är en stor talang, men förutom ett par snygga mål så har han varit totalt osynlig, och när han väl har bollen förvandlas han antingen till en alibilirare eller så bara gör han misslyckade dragningar.

Gourcuff (Lyon). Har haft ett par jäkligt tunga säsonger nu, och med hans usla psyke är det svårt att vända på det. Högstanivån är hög och finns där, men han är långt ifrån en startplats ens i Lyon just nu, ännu längre ifrån en EM-plats.

Niang (Caen). Här _vet_ jag att FM är ansvarig. Bra förra våren, en rent ut sagt usel säsong i år. Tillför ingenting. Men herregud, killen fyllde nyss 17 år!

Lugano (PSG). Lite Cianivibbar här. Så fort han spelar är han inblandad i baklängesmål. Tokbänkad och kommer flytta i sommar.

Underskattade

Azpilicueta (Marseille). Med tanke på ytterbacksbristen som finns ute i Europa samt faktumet att OM kan behöva sälja spelare i sommar, vore de största klubbarna korkade om de inte högg på Azpilicueta. Har egentligen inga svagheter, är en Sagnakopia fast lite tyngre i anfallsspelet.

Giroud (Montpellier). Fast alla vet väl hur bra han är nu, va?

Nenê (PSG). En av de absolut bästa spelarna i ligan, men får inte det berömmet han förtjänar, är det pga hans ålder?

Capoue (Toulouse). Om man ska värva en central mittfältare i Toulouse så är det den här mannen. En lite mer afrikansk M'Vila. Inte samma stabilitet, men mer rörligt hårdare... Eller vad man ska kalla det.

Thébaux (Caen). Alla lag i ligan har bra målvakter, men jag gillar Thébaux mest tror jag. Bra räckvidd trots att han inte är särskilt stor och är ettrig på ett sätt som bara små målvakter kan vara. Det är han och mittbacken Heurtauxs förtjänst att Caen ens har chans att hänga kvar.

Bauthéac (Dijon). Många skulle nog säga Corgnet när de pratar Dijon, men han har ryktats till varenda toppklubb i England så han har redan breakat på det sättet (även om han är långt ifrån CL-material). Bauthéac är en spelare jag gillar, rivig och arbetsvillig ytter. Dessutom en helt okej poängspelare (3 mål, 5 assist i ett bottenlag som Dijon är bra, framförallt med tanke på att de spelar ett spelsätt som inte riktigt gagnar yttrar).

Pitroipa (Rennes). En Gervinho-typ, fast han är lite mer galen och ännu snabbare. Måste vara ett helvete att möta.

Aubameyang (ASSE). Gör ofta klassgrejer, en teknisk virvelvind. Tror jag har sagt det förut: korkat av Milan att släppa honom så pass billigt. Hade utan tvekan kunnat vara en riktigt bra anfallsreserv i den klubben.

Har glömt en mängd spelare.
Citera
2012-04-22, 13:20
Medlem
Underskattade

Adrián i Atletico Madrid känns som att folk glömmer bort hur duktig han är. Kommer såklart lite i skymundan av Radamel Falcao, men hans teknik och fart är riktigt jävla bra gillar den spelaren. Väldigt underhållande, de svagheter som finns hos honom är att han inte gör så mycket mål. Kan han förbättra den biten så snackar vi utan tvekan om en blivande landslagsspelare för Spanien. 24 har han hunnit bli men han är fortfarande ung och kan bli ännu bättre. Vissa folk blev förvånade över att han gick för Bojan Krikic i sommarens u-21 em .

Arouna Koné i Levante, anfallare som har mäktat med 14 mål i La Liga. Tänk er då att Levante är riktigt jävla defensiv blir inte enklare för en anfallare då. Bruka göra mål mot bra och stora lag, Real Madrid exempelvis. Hoppas han stannar kvar i Levante bara, för det gick riktigt dåligt för honom under hans tid i Sevilla.

Arteta gör i princip aldrig en dålig match, slår nästan aldrig en felpass, han har gått in i Arsenal och ersatt Cesc perfekt. Bortsett ifrån att han inte slår lika många målgivande passningar och gör lika många mål. Han är Arsenals näst viktigaste spelare och man ser tydligt hur mycket sämre deras spel blir utan honom. Ändå känns de som folk inte riktigt rankar honom tillräckligt högt i synnerhet Engelsmän. Vafan Scott Parker har verkligen inte varit bättre än Arteta i år, inte i närheten av samma spelare.

Isco i Malaga enligt mig en av Europas största talanger just nu. Istället blir spelare som Dzagoev rankad högre i tidningar . Han har egentligen allt som en mittfältare ska ha - tänk er en Iniesta kopia. Inom några år håller killen världsklass, kommer till Malaga helt utan erfarenhet ifrån La Liga spel och tar en plats under sin första säsong. Känns som han måste visa sig i Europa för att folk ska få upp ögonen för honom - vilket folk fick för Munain i år efter Athletics succe i EL.
Citera
2012-04-22, 15:51
Medlem
preben12s avatar
Överskattad: Kyle Walker, Tottenham.
Var okej när han var utlånad till Aston Villa förra säsongen och helt plötsligt så tyckte alla att han var förstaval på högerbacken. Men är en otroligt begränsad spelare, han har ett attribut som sticker ut och det är att han är snabb. Men hans avsaknad av spelsinne, inläggsfot och bollkontroll gör att hans snabbhet ofta går till spillo. Fattar inte varför Corluka inte fick chansen i år också, på alla punkter (förutom snabbhet) en bättre fotbollsspelare än Walker.
Citera
2012-04-22, 22:37
Medlem
Finns ju en rad spelare som är underskattade eller överskattade men man måste väl ändå jämföra det med deras värde? Vad de spelarna som nämns faktiskt värderas till? Och bara för att dra några enkla exempel hade jag tänkt ta unga talanger;

Neymar - Värderas ju kring minst £50 miljoner. Ingen talang i världen under 23 är värd de pengarna. Han må ha en fantastisk bollkontroll men fortfarande återstår att se hur han presterar utomlands. För närvarande värderas han ju högra än Modric bl.a. Men sen kan man ju diskutera kring att värdet sätts beroende på hans betydelse för klubben o.s.v. Överskattad enligt mig.

Varane - Köptes till Real Madrid men är egentligen en mycket bra spelare. Har inte fått så mycket uppmärksamhet som han är värd. Underskattad.

Scesny, Wilshere, Ramsey - Drog Arsenal-spelare.. Tre underskattade spelare enligt mig. Presterar oftast bra. Värt att nämna är att Sczesny är ordinarie målvakt men ändå är enbart runt 20 år gammal. Trots sin ålder har han gjort många fina prestationer.

Balotelli - Må vara vass men för att enbart vara 20 år värderas han högt över vad han borde vara. Förstår inte all denna höga prissättning på talanger. Överskattad.

Higuain - Underskattad i och med all de stjärnor som finns i Real. Får inte den uppmärksamhet och speltid han förtjänar. Synd.
Citera
2012-04-22, 22:43
Medlem
K.R.I.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Överskattad: Kyle Walker, Tottenham.
Var okej när han var utlånad till Aston Villa förra säsongen och helt plötsligt så tyckte alla att han var förstaval på högerbacken. Men är en otroligt begränsad spelare, han har ett attribut som sticker ut och det är att han är snabb. Men hans avsaknad av spelsinne, inläggsfot och bollkontroll gör att hans snabbhet ofta går till spillo. Fattar inte varför Corluka inte fick chansen i år också, på alla punkter (förutom snabbhet) en bättre fotbollsspelare än Walker.
Roligt att du nämnde honom. Han vann priset för årets unge spelare i pl denna säsong.
Citera
2012-04-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kwasimodo
Finns ju en rad spelare som är underskattade eller överskattade men man måste väl ändå jämföra det med deras värde? Vad de spelarna som nämns faktiskt värderas till? Och bara för att dra några enkla exempel hade jag tänkt ta unga talanger;

Neymar - Värderas ju kring minst £50 miljoner. Ingen talang i världen under 23 är värd de pengarna. Han må ha en fantastisk bollkontroll men fortfarande återstår att se hur han presterar utomlands. För närvarande värderas han ju högra än Modric bl.a. Men sen kan man ju diskutera kring att värdet sätts beroende på hans betydelse för klubben o.s.v. Överskattad enligt mig.

Varane - Köptes till Real Madrid men är egentligen en mycket bra spelare. Har inte fått så mycket uppmärksamhet som han är värd. Underskattad.

Scesny, Wilshere, Ramsey - Drog Arsenal-spelare.. Tre underskattade spelare enligt mig. Presterar oftast bra. Värt att nämna är att Sczesny är ordinarie målvakt men ändå är enbart runt 20 år gammal. Trots sin ålder har han gjort många fina prestationer.

Balotelli - Må vara vass men för att enbart vara 20 år värderas han högt över vad han borde vara. Förstår inte all denna höga prissättning på talanger. Överskattad.

Higuain - Underskattad i och med all de stjärnor som finns i Real. Får inte den uppmärksamhet och speltid han förtjänar. Synd.

Wilshere är knappast underskattad, blev hyllad som fan i matcherna mot Barca förra året och klassas som en av de bästa spelarna i landslaget.
Ramsey har ju varit bedrövlig under säsongen (överlag).

I övrigt håller jag med.
Citera
2012-04-22, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.I.T
Roligt att du nämnde honom. Han vann priset för årets unge spelare i pl denna säsong.
Å andra sidan brukar priserutdelningar likt den du nämner ofta vara extremt enögda och skumma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in